سبک زندگی

چگونه روز خوبی را شروع کنیم؟

شروع روز
این پست چقدر براتون مفید بود؟

هر فردی زمانی که از خواب بیدار می شود کارهای مختص به خود را دارد و در بین کارهایی هستند که باید در اولویت قرار بگیرند. اما چگونه می توان با انرژی به سراغ این کارها رفت؟ و یک شروع روز عالی را داشت؟ اگر شما هم به دنبال این سوال هستید پیشنهاد می کنیم با عطاری آنلاین در ادامه این مطلب همراه باشید.

فعالیت هایی که ما به شما می خواهیم توصیه کنیم این امکان را فراهم می کند تا پر انرژی و سرحال باشید و بهتر بتوانید بر روی کار خود تمرکز کنید.

شروع روز با نکات ساده اما مفید

نوشیدن آب

نوشیدن آب

اول از همه چیز، قبل از ترک تخت خود یک لیوان آب بنوشید. در صورت امکان، باید آب ولرم را انتخاب کنید. یا یک قمقمه پر از آب گرم را کنار بالین خود نگه دارید یا به آشپزخانه بروید و مقداری آب را گرم کنید. نوشیدن آب در اوایل صبح بهترین روش برای سم زدایی از بدن است زیرا مطمئناً هنگام دفع ادرار عوامل بیماری زا را در بدن شما دفع می کند.

آفتاب گرفتن

بهترین راه برای شروع روز غوطه ور شدن در آفتاب است. آفتاب صبح زود می تواند برای سلامتی شما معجزه کند. تابش نرم و مایل خورشید عاری از اشعه ماورا بنفش مضر است. در عوض، می تواند با ویتامین D زیادی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و استخوان ها را قوی تر می سازد. همچنین گردش خون را بهبود ببخشده و به بدن کمک می کند تا مواد معدنی دیگر مانند: فسفر و کلسیم را بهتر جذب کند.

علاوه بر این، بعد از ۱۰-۱۲ ساعت تاریکی شب و نورهای مصنوعی، بدن شما در معرض نور طبیعی است و این به طور طبیعی تولید اندورفین یا هورمون های شادی را تقویت می سازد.

شروع روز

کشیدن بدن برای شروع روز عالی

خوابیدن در تمام طول شب بدن و مغز شما را جوان می کند اما دراز کشیدن در رختخواب بدون فعالیت زیاد باعث سفت شدن عضلات بدن می شود و تحرک مفاصل و اندام شما را کاهش می دهد. به همین دلیل کشیدن قسمتهای مختلف بدن برای از بین بردن تنش و درد در عضلات و مفاصل اجباری است. کشیدن بدن بعد از بیدار شدن از خواب نیز مزایای بیشتری می تواند داشته باشد:

  • سردرد، اضطراب و تنش را برطرف می کند.
  • انعطاف پذیری کلی شما را افزایش می دهد.

خوردن چند میان وعده کوچک

میان وعده های نیمه شب ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند، اما شروع روز خود با یک میان وعده سبک در واقع ایده خوبی است. ساعت های زیادی از شام شما گذشته است و قبل از اینکه وقت یک صبحانه سنگین فرا برسد، عاقلانه است که اجازه دهید معده خود را با یک میان وعده کوچک و سالم به مقداری غذا عادت دهید. در اینجا چند ایده میان وعده برای شما آماده کرده ایم:

  • اسموتی میوه ای
  • ماست
  • کراکرهای کامل
  • یک تکه نان تست قهوه ای با کره بادام زمینی که از یک طرف آغشته شده

انجام مدیتیشن

مدیتیشن می تواند ذهن شما را آرام کند و باعث شود تا روزتان را بهتر از قبل شروع نمایید.

شروع روز

خواندن یک کتاب، مجله، رمان و … برای شروع روز

خواندن می تواند شامل هر چیزی باشد که بخواهید: یک رمان جذاب که نمی توانید آن را رها کنید، اخباری که شما را در جریان روزگار قرار می دهد یا یک کتاب کمک به خود برای ایجاد انگیزه. صبح خواندن راهی برای غنی سازی قبل از شروع روز کاری است.

برنامه ریزی

چه راهی بهتر از برنامه ریزی برای مقابله با وظایف به نحو احسن وجود دارد، می توانید این کار را در ذهن خود انجام دهید و یا لیست کارهایی را یادداشت کنید. به این ترتیب هیچ چیز مهمی را فراموش نخواهید کرد.

داشتن ایمان

اگر اوقات سختی را پشت سر می گذارید، احساس غم و ناراحتی کاملاً طبیعی است. حتی ممکن است خود را در تردید در توانایی های خود مشاهده کنید. اما از دست دادن ایمان مطمئن ترین راه برای شکست است. بهترین راه برای شروع روز این است که به خود بگویید یک جنگجو هستید و یک به یک چالش می کنید و برای همه آنها راه حل پیدا می کنید.

این نکات ساده صبحگاهی به شما کمک می کند تا نسخه بهتری از خود داشته باشید. برای وقت گذاشتن برای آنها، باید کمی زود بیدار شوید، اما ما قول می دهیم که ارزش این دردسر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *