سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

یک زندگی سالم چگونه بدست می آید؟

سلامت روان و جسم
این پست چقدر براتون مفید بود؟

زندگی سالم بیشتر از سلامتی جسمی مهم است. چرا که وقتی یک زندگی سالم داشته باشیم هم سلامت روان و جسم را خواهیم داشت.

این مطلب را برای راهنمایی خوانندگانی که می خواهند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی سالم باشند در نظر گرفته شده است و اگر شما هم به دنبال زندگی سالم هستید پیشنهاد می کنیم با عطاری آنلاین تا انتها همراه باشید. این مقاله سعی دارد تا نکاتی که مردم برای زندگی سالم خود از آن استفاده می کنند را بیان کند.

سلامت روان و جسم

تعریف زندگی سالم

“زندگی سالم” به این معنی است که سلامت جسمی و روانی، در یک فرد تعادل داشته یا عملکرد خوبی با هم داشته باشند. در برخی موارد سلامت روان و جسم ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

آیا سبک زندگی هر فرد با دیگری فرق دارد؟

سلامت روان و جسم

نکات مهم برای داشتن سلامت روان و جسم

تغذیه سالم

همه انسانها برای رشد و نگهداری بدن باید غذا بخورند فرقی نمی کند: شیرخوار، کودک (بچه)، نوجوان، جوان، یا سالمند، هر فردی با هر سنی نیازهای غذایی متفاوتی را دارد که باید به آن توجه گردد.

روزانه سه وعده غذایی سالم (صبحانه ، ناهار و شام) بخورید. مهم است که به یاد داشته باشید که لازم نیست شام بزرگترین وعده غذایی شما باشد.

قسمت عمده ای از مصرف مواد غذایی باید شامل غذاهای سالم مانند: میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی کم و چرب و پر چرب باشد. گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ و آجیل را در رژیم غذایی سالم خود بگنجانید.

غذاهایی را انتخاب کنید که دارای چربی های اشباع کم، چربی های ترانس، کلسترول، نمک (سدیم) و قندهای اضافه شده باشد. به برچسب ها توجه کنید زیرا اولین موارد ذکر شده روی برچسب ها نوشته می شوند.

در هنگام خوردن غذا تعادل را رعایت نمایید. بهتر است قبل از اینکه سیر شوید دست از خوردن غذا بکشید.

خواب مناسب در داشتن سلامت روان و جسم

داشتن یک خواب آرام کمک شایانی می تواند در داشتن زندگی سالم داشته باشد.

حداقل ۸ ساعت خواب مفید بدون هیچ تنش و یا اضطرابی می تواند باعث شود تا روز خود را بهتر شروع کنید. توجه داشته باشید قبل از خواب استفاده از یک وعده غذایی بزرگ خودکاری کنید و حداقل ۲ ساعت بین غذا و خوابیدن تان وجود داشته باشد.

چگونه زندگی سالم داشته باشیم؟

میوه و سبزیجات

سبزی و میوه

استفاده از میوه و سبزی در طول روز، هنگام خوردن غذا یا به عنوان یک میان وعده بسیار مناسب‌تر از تنقلات غیر سالم می باشد.

گیاه و میوه هر نوع که می پسندید دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن می باشد. گیاهانی همچون: نعناع، چغندر، اسفناج و … میوه همچون: سیب، پرتقال، انار، لیمو … . حتی می توان از: دمنوش، جوشانده، روغن گیاه و … نیز برای سلامتی و زیبایی خود استفاده نمود.

اگر به صورت خام می خواهید از گیاه یا میوه استفاده کنید بایستی بیشتر مراقب باکتری های مضر و سایر عوامل بیماری زای بدن باشید. به همین دلیل قبل از مصرف باید خوب شسته و تمیز گردد و سپس مورد مصرف قرار بگیرد.

در ادامه برای داشتن سلامت روان و جسم به این موارد توجه کنید:

  • از خوردن گوشت های خام یا نیمه پخته از هر نوع خودداری کنید.
  • اگر برنامه کاری غیرمعمول دارید(شیفت شب، دانشجویان دانشگاه، سربازی) باید صبحانه، ناهار و شام درست و پایبندی داشته باشید.
  • از غذای پرچرب خودکاری کنید و خود را از خوردن غذای چرب منع کنید.
  • فعالیت بدنی منظم داشته باشید. ورزش های همچون: پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و …
  • داشتن یک روحیه شاد در هر روز
  • حدود یک ساعت را برای کارهایی که در طول روز انجام داده‌اید صرف و به آنها بی اندیشید و ببینید که کدام درست و کدام نادرست بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *