طب سنتی, محصولات بهداشتی

گیاهان دارویی برای پرپشتی مو

گیاهان دارویی برای پرپشتی مو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

زیبایی امروزه دغدغه بیشتر مردم به خصوص جوانها شده و موضوع مهمی در ایجاد زیبایی به حساب می آید و برای داشتن این عضو زیبایی نیز حاضرند هر کاری انجام دهند تا این عضو باقی بماند. اما برخی راه غلط را رفته و از مواد شیمیایی و حتی غیر استاندارد برای نگاه داشتن و پرپشتی موهای خود استفاده می کنند. استفاده از گیاهان دارویی برای پرپشتی مو و زیبایی آن بسیار مفید و موثر می باشند. البته هر گیاه دارویی مناسب نیست و نباید از هر گیاهی برای سلامت و پرپشتی موها خود استفاده نمود.

گیاهان دارویی برای پرپشتی مو

در این مطلب می خواهیم درباره دلایل کم پشتی موها و اینکه چه گیاهانی برای درمان کم پشتی مو مناسب هستند صحبت کنیم و اگر شما هم از این عارضه رنج می برید پیشنهاد می کنیم چند دقیقه وقت خود را برای این مطلب قرار دهید. مطمئناً ضرری نخواهید دید.

علل کم پشتی موها

  • نزدیک شدن به سن میانسالی و پیری
  • تغذیه نامناسب
  • ارثی
  • استفاده از محصولات زیبایی مو همچون ژل، رنگ مو و …
  • داشتن بیماری
  • حساسیت به مواد شیمیایی و شوینده ها
  • کاشت مو

انواع گیاهان دارویی برای پرپشتی مو

آواکادو

گیاه دارویی آواکادو

آووکادو منبع غنی از ویتامین E بوده و همچون یک آبرسان برای موها عمل می کند. کافی است میوه آووکادو را له کنید و با روغن زیتون ترکیب نمایید سپس با یک برس روی موهای خود بمالید و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه همانگونه باقی بماند. سپس با آب ولرم، که نه گرم است و نه سرد، موهای خود را شستشو دهید.

روغن گیاه دارویی کرچک

دارای ویتامین های موثر و اسید چرب که مورد احتیاج مو است را دارا می باشد. کافی است چند قطره از روغن گیاه کرچک را بر روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. سپس حدود ۳۰ دقیقه زمان دهید تا بر روی موها باقی بماند سپس با آب ولرم موها را بشویید.

گیاه دارویی رزماری

از دیگر گیاهان دارویی برای پرپشتی مو می توان به گیاه رزماری اشاره نمود. برای بهره بردن از گیاه رزماری می توان آن را به صورت روغن و یا به صورت شامپو که در بازار موجود می باشد استفاده و از خواصش بهره برد.

باعث بهبود و افزایش گردش خون در کف سر شده و رشد موها را تقویت می کند. همچنین از سفید شدن زود هنگام موها نیز جلوگیری می کند.

کافی است کمی از روغن رزماری را یا به صورت تک یا با روغن زیتون ترکیب و استفاده نمایید. چند دقیقیه پوست سر و موها را ماساژ دهید و اجازه دهید کمی همانطور باقی بماند. پس از آن موها را بشویید و به صورت آزادانه اجازه دهید موها خشک شوند.

گیاه دارویی نعناع

یک گیاه پر کاربرد بوده و می تواند فواید بسیاری برای سلامتی پوست و مو نیز به همراه داشته باشد. از خواص آن برای سلامت مو می توان به تغذیه رسانی و رشد بهتر موها اشاره نمود. همچنین خارش و التهاب را نیز ازبین می برد.

برای بهره بردن از این خواص می توان آن را به صورت روغن برای ماساژ پوست سر و موها و همچنین به صورت دمنوش همچون چای سیاه استفاده نمود.

آلوئه ورا

گیاه دارویی آلوئه ورا

استفاده از ژل و روغن آلوئه ورا برای سلامت مو مناسب بوده و باعث ضخیم شدن موها، تقویت و پرپشتی موها می گردد. کافی است به طور منظم و درست از ژل یا روغن آلوئه ورا استفاده شود تا تاثیرش دیده گردد.

چند قطره روغن آلوئه ورا را بر روی موها و پوست سر خود بمالید و شروع به ماساژ دادن کنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موها را با آب ولرم بشویید. کافی است هفته ایی یک تا دو بار این عمل را انجام دهید تا تاثیرش را مشاهده کنید.

گیاهان دارویی برای پرپشتی مو بسیار است و می توان به: سیر، زیتون، سدر و … اشاره نمود. این گیاهان به سلامت و پرپشتی موها کمک نموده و زیبایی شما را دوچندان می نماید.

پیشنهاد ما نیز این است ابتدا با طب سنتی و کمک از گیاهان دارویی که برای کم پشتی موها مناسب هستند این مشکل را برطرف کنید و اگر نتیجه نداد به سراغ سایر روش های درمانی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *