زیبایی و بهداشتی, صابون, مو

خواص صابون خولنجان

این پست چقدر براتون مفید بود؟

صابون طبیعی خولنجان جزو صابون های طبیعی می باشد و از ریشه گیاه خولنجان گرفته می شود و از صابون های مفید برای پوست و مو است که ترمیم کننده موهای شکننده و ضد چین و چروک است.

در تهیه این صابون از آب مقطر، روغن آفتابگردان، روغن خولنجان، روغن نارگیل، هیدروکسید سدیم و گلیسیرین بهداشتی استفاده شده است.

گیاه خولنجان

خولنجان چیست؟

خولنجان که با نام قولنجان یا خسرو نیز می شناسند. البته در زبان ترکی به آن غرغات و در زبان هندی کلیجن، کلاجن و قولنجان گفته می شود‌. جزو داروهای گیاهی محسوب می شود و از خانواده زنجبیلیان است. از ریشه گیاه و ریزوم های آن و همچنین برگ ها و دانه های این گیاه در مصارف خوراکی و دارویی استفاده می شود.

گیاه خولنجان که صابون ترمیم کننده موهای شکننده از آن تهیه می شود ارتفاع حدوداً ۳ متر دارد. ریشه های آن بسیار ضخیم می باشد و شباهت زیادی به زنجبیل دارد. این ریشه ها غده ای و رنگ آن قرمز مایل به سیاه است و دارای طبع تند و گرمی است و تندی آن در مدت زمان کمی از بین می رود. به این نوع قسط تلخ گفته می شود.

همچنین دارای نوع دیگری نیز می باشد که ریشه زیر زمینی آن زرد رنگ می باشد معطر و پوست نازک دارد و مزه آن گزنده می باشد و به شیرین معروف است.
این گیاه بومی نواحی آسیای جنوبی است و در کشورهای هندوستان، اندونزی و مالزی بسیار مصرف این گیاه رایج است و آن را کشت می کنند. از مهم ترین کاربرد این گیاه استفاده آن در نوشیدنی ها و غذاهاست به این صورت که ریشه های گیاه را خشک می کنند و بعد از آسیاب شدن مصرف می نمایند.

از گیاه خولنجان روغن و صابون ترمیم کننده موهای شکننده و ضد چین و چروک نیز تهیه می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

روغن خولنجان

روغن خولنجان ترمیم کننده موهای شکننده

روغن خولنجان از جمله ترکیبات صابون ترمیم کننده موهای شکننده و ضد چین و چروک است که این روغن از ریشه گیاه دارویی خولنجان بدست می آید. برای استخراج از ریشه های گیاه می توان از روش بن ماری کمک گرفت و همچنین دارای طبع گرم و خشکی می باشد. از این روغن به صورت استعمال خارجی بر روی اعضا بدن استفاده می شود.

 

از خواص روغن خولنجان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درمان زود انزالی و افزایش اسپرم در آقایان
  • از بروز سرطان خصوصا سرطان پوست جلوگیری می کند.
  • بهبود دهنده مشکلات پوستی نظیر؛ جوش و آکنه، اشعه های مضری پیری پوست و … است.
  • تقویت کننده مو است.
  • موخوره و شوره سر و … درمان می کند.

خواص خولنجان

خولنجان کالری بالایی دارد و در آن مواد مغذی همچون: آهن، سدیم، ویتامین A، ویتامین B و ترکیبات فیتو شیمیایی مانند بتاسیترسترول دارد که از خواص اصلی آن میتوان به ترمیم کنندگی مو های شکننده اشاره کرد.همچنین دارای خواص زیر نیز می باشد.

  • با بیماری نقرس مبارزه می کند.
  • به بهبود درد های مفاصل کمک می نماید.
  • دردهای کمر و درد سیاتیک خصوصا در سالمندان را کاهش می دهد.
  • پودر خولنجان و خود گیاه خولنجان برای بهبود لکنت زبان مفید است.

صابون خولنجان از صابون های خوش عطر و پر خواص می باشد که شما می توانید این محصول وهمچنین سایر محصولات را از سایت صابونچی بدون هیچ مواد افزودنی خریداری نمایید. این صابون ترمیم کننده موهای شکننده و ضد چین و چروک است.

صابون

خواص صابون خولنجان

این صابون برای استعمال خارجی می باشد و از خواص مهم این صابون ترمیم کنندگی موهای شکننده و ضد چین و چروک پوست است‌. همچنین دارای خواص دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

جلوگیری از سرطان پوست

آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد و بروز بیماری سرطان جلوگیری می کند که در صابون خولنجان درصد بالایی آنتی اکسیدان قوی وجود دارد که از پوست محافظت می نماید.

رفع کک و مک

کک و مک ها ممکن است در اثر آفتاب سوختگی و اشعه های خورشید ایجاد شود که شما می توانید با استفاده از این صابون آن را کمتر یا کاملا از بین ببرید.

جلوگیری از چین و چروک پوست

همانطور که گفته شد این صابون ترمیم کننده موهای شکننده و ضد چین و چروک است‌ زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که از پوست در برابر چین و چروک و پیری پوست مراقبت می کند. همچنین به شادابی و جوان ماندن پوست نیز کمک های زیادی می کند.

رفع جوش و آکنه

جوش و آکنه در اثر چربی پوست به وجود می آیند که منجربه گرفتگی منافذ پوست می شوند و جوش ها پدید می آیند شما می توانید با استفاده از صابون خولنجان چربی پوست خود را کمتر کنید و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کنید.

موهای شکننده

ترمیم کننده موهای شکننده

این صابون در خود موادی دارد که ترمیم کننده موهای شکننده می باشد و پوست سر را از هر گونه آلودگی پاک می کند و همچنین با تقویت فولیکول های مو منجربه تقویت موها می شود.

از دیگر خواص صابون خولنجان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رفع کننده شوره سر می باشد.
  • موخوره را برطرف می کند.
  • ریزش مو را کاهش می دهد.
  • سوختگی پوست در اثر آفتاب را بهبود می بخشد.
  • به بهبود اگزما کمک می کند.
  • و …
طریقه استفاده

ابتدا ناحیه مورد نظر را مرطوب کنید و با کف صابون محل را ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

نکته

ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. پس بهتر است قبل از استفاده بر روی پوست دست، به مقدار کم امتحان کنید و اگر دچار قرمزی و التهاب نشد می توان مصرف نمود.

صابون خولنجان ترمیم کننده موهای شکننده و ضد چین چروک پوست می باشد و شما می توانید با قیمت مناسب از سایت صابونچی آن را تهیه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *