خواص گیاهان دارویی, درمان, روغن طبیعی, سلامت, گیاهان دارویی

مزیت مصرف روغن بابونه | چگونه از روغن بابونه به نحو احسنت استفاده کنیم؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه مزیت و نحوه مصرف روغن بابونه را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن طبیعی بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

روغن بابونه را از گل های گیاه بابونه طی مراحلی تهیه می کنند. بابونه در ۲ نوع در طبیعت شناخته شده است. روغن بابونه رومی و آلمانی. این دو با هم تفاوت هایی دارند:

  • از نظر شکل ظاهری و ترکیبات شیمیایی با هم کمی تفاوت دارند.
  • کامازولن ماده فعالی است که در بابونه آلمانی بیشتر از بابونه رومی وجود دارد.

مزیت مصرف روغن بابونه

مزیت مصرف روغن بابونه

در بسیاری از متون پزشکی بابونه دارویی برای طب سنتی شناخته شده و در مصر باستان، یونان و روم بسیار استفاده می شده است. بابونه برای درمان ناراحتی های گوارشی مانند: بهبود زخم، سوء هاضمه، حالت تهوع، مسکنی برای اضطراب، تسکین اگزما و بیماری های پوستی استفاده می شود.
البته به دلیل خاصیت ضد التهابی و مسکنی که دارد، کمر درد و آرتریت را نیز درمان می کند. با ما همراه باشید تا بیشتر با مزیت مصرف روغن بابونه آشنا گردیم.

ناراحتی گوارشی

با تحقیقاتی که صورت گرفته روغن بابونه برای اسهال مفید است و از جمع شدن مایعات در روده جلوگیری می کند. روغن رقیق شده را به صورت موضعی برای زنانی که سزارین انجام داده اند می توان مصرف نمود. این عمل برای بهتر شدن فعالیت روده بسیار مناسب است. همچنین بیماران این روغن را بر شکم بمالند باعث باز شدن اشتهای آنان می شود و گاز معده را راحت دفع می کنند.

طبق تحقیقات صورت گرفته روی موش و خوکچه هندی به این نتیجه رسیده اند که روغن بابونه خاصیت آرام بخشی برای عضلات دارد. پس این روغن برای سوء هاضمه و گرفتگی عضلات بسیار موثر است.

بهبود زخم

بررسی که در سال ۲۰۱۸ انجام گرفته عصاره بابونه رومی زخم ها را تسکین می دهد. پماد بابونه در مقابل با تتراسایکلین و دارونما برای بازسازی زخم بیشتر اثر دارد چون خواص ضد باکتریایی دارد.

اختلال اضطراب

در مدت خیلی کم با مصرف روغن بابونه اضطراب را می شود درمان نمود این دارو کورتیزول را افزایش و اضطراب را برطرف می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن بابونه اصل در حجم های مختلف در دکتر اویل[/info_box]

مزیت مصرف روغن بابونه بر درمان افسردگی

روغن بابونه آلمانی برای درمان افراد مبتلا به افسردگی مفید است. با تحقیقی که صورت گرفته مدت ۸ هفته مصرف روغن بابونه می شود علایم افسردگی را رفع نمود. عصاره بابونه را به عنوان خوراکی مصرف می کنند ولی اسانس آن را نباید مصرف خوراکی انجام داد.

مسکن درد

برای درمان آرتروز می توان از اسانس رقیق شده بابونه روی پوست استفاده نمود. با تحقیقی که صورت گرفته گروهی این اسانس را ۳ بار در روز به مدت ۳ هفته روی پوست خود مالیده و بعد مدتی این گروه دیگر به هیچ مسکنی نیاز پیدا نکردند و درد کاهش نموده. به همین دلیل می توان از این روغن برای کاهش درد استفاده نمود.

خواص ضد سرطانی

دانشمندان سلول های سرطانی را با عصاره بابونه کشت کردند و دریافتند که این عصاره می تواند سلول ها را از بین ببرد و دارویی موثر می باشد. این عصاره رگ های خونی را کاهش داده و باعث زنده ماندن تومورها می شود.

روغن بابونه بخشی به نام آپیژنین در خود دارد که باعث می شود رشد سلولی متوقف شده و مرگ سلول سرطانی را در پی دارد.

طریقه مصرف روغن بابونه

 

روغن بابونه را می توانید به صورت دستگاه دیفیوزر یا بطری شیشه ای برای درمان استفاده کنید تا خواب راحت داشته و اضطراب را از بین ببرید.

افشانه

از یک افشانه استفاده نمایید ۱۰ تا ۱۵ قطره روغن بابونه را در آب ریخته و در بطری بریزید و قبل مصرف خوب تکان دهید و هر بار اسپری نمایید از بطری پلاستیکی به دلیل آنکه به مرور زمان تجزیه می شود نباید استفاده کرد.
برای استفاده مطمئن شوید که اتاق تهویه داشته باشد و زنان باردار یا شیرده و کودکان را از آن مکان ها دور نگه دارید.

حمام

روغن بابونه را در روغن حمل ترکیب نموده و به آب گرم حمام اضافه کنید.

لوسیون: مزیت مصرف روغن بابونه

می توانید ۱ یا ۲ قطره روغن بابونه را در یک لوسیون ریخته و به صورت موضعی روی پوست مصرف کنید.

کمپرس کردن

پارچ های را با آب گرم خیس کرده و ۱ یا ۲ قطره روغن بابونه را به آن اضافه کرده و به سطح درد: مانند معده یا پشت قرار دهید تا درد آرام شود.

عوارض جانبی

  • روغن بابونه به دلیل غلظتی که دارد نباید بلعیده شود. برای مصرف داخلی می توانید از چای بابونه استفاده کنید.
  • روغن را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه دارید تا حادثه ای رخ ندهد.
  • از تداخل دارویی جلوگیری شود.
  • روغن بابونه ممکن است تحرکات پوستی و آلرژی ایجاد کند. باید قبل استفاده در قسمت داخلی ساعد امتحان شود. اگر خارش، ورم یا قرمزی ایجاد شد از مصرف آن خودداری شود.
  • تداخل دارویی: اگر بابونه با داروهای سیکلوسپورین و وارافارین هم زمان استفاده شود باید با دستور پزشک باشد.
  • زنان باردار یا شیرده برای مصرف روغن بابونه باید با پزشک مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *