روغن های طبیعی

چگونه از روغن سیاه دانه به نحوه درست استفاده کنیم؟

نحوه مصرف از روغن سیاه دانه
2/5 - (1 امتیاز)

گیاهی به نام سیاه دانه وجود دارد که از آن روغن سیاه دانه به دست می آورند، بخاطر وجود خاصیتهای زیاد این گیاه، معمولاً از آن به عنوان “دانه برکت” نیز نام برده می شود. این دانه به درمان مشکلات: تنفسی، التهاب و آرتروز، اختلالات گوارشی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع اگزما و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا هم کمک کرده و باعث بهبود وضع بیماری می شود.

روغن سیاه دانه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و دارای بیش از ۱۰۰ مواد مغذی دیگر می باشد که موجب رفتار بهتر سلول های بدن و تقویت بدن می شود.

روش‌های بسیار ساده ای  برای نحوه استفاده از روغن سیاه دانه وجود دارد تا از مزایای آن استفاده کنید. با ما در دکتر اویل همراه باشید تا با این مزایا تا حد امکان آشنا شویم.

یک فنجان چای سبز داغ درست کنید و ۱ قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را بهای اضافه و آن را میل کنید. معمولاً این روشی است که می تواند به شما در از بین بردن علائم اضطراب و عصبانیت کمک نماید.

یا روغن سیاه دانه را به اندازه یک قاشق غذا خوری در آب پرتقال یا زغال اخته ریخته و در هنگام‌ صبح دم کرده و میل کنید. این امر موجب افزایش انرژی شما در طول روز خواهد شد. با انجام این روش، به طور منظم به مدت ۱۰ روز یا حتی مدت بیشتر، می تواند عاملی باشد تا اثرات آن را واقعاً درک کنید.

حتی شما می توانید یک قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه را در ۲ فنجان آب جوش ریخته و به صورت ساده بنوشید. این روغن را در قابلمه بگذارید و یک حوله را روی سر خود قرار دهید بصورتی که در اطراف قابلمه، شکل چادر را درست کنید.

اگر شما از این بخور برای تسکین نشانه های سرفه و سرماخوردگی استفاده کنید و نفس عمیق بکشید، برای شما بسیار مفید خواهد بود.

حتی اگر شما از دانه های سیاه دانه، مستقیماً بر روی لکه های پسوریازیس یا اگزما بمالید، در جلوگیری از خارش و بهبود آن کمک بزرگی خواهید کرد.

 

توصیه می کنيم که از نحوه استفاده روغن سیاه دانه به صورت نوشیدنی های گرم حتما بهره ببرید، زیرا می تواند موجب حل شدن چربی ها اضافه در خون و حتی گشاد شدن عروق و رگ های خونی شود.

البته شایان ذکر است که برای‌ استفاده کسانی که دچار فشار خون بالا یا بیماری قلبی هم هستند کمک خواهد کرد. اما درصورتی که شما از داروهای فشار خون استفاده می کنید، قبل از اینکه این دانه سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید حتماً با پزشک مشورت نمایید.

برای محافظت از سلامتی خود، از نحوه استفاده از روغن سیاه دانه  و خواص این دانه، به شکل کپسول هم می توانید بهرمند شوید.

  • هشدار

چنانچه دچار بیماری هستید و از داروی خاصی استفاده می کنید، بهتر است که قبل از مصرف روغن سیاه دانه با پزشک مشورت کنید، چون پزشک می تواند در نحوه عملکرد داروهای شما تغییر ایجاد کند.

اما باید بدانید که مصرف سیاه دانه در زنان باردار ممنوعیت دارد.

طبق آخرین شواهد، استفاده از روغن سیاه دانه در کاهش وزن، یک راه موثر جهت افزایش متابولیسم و کنترل اشتها می باشد.

نحوه مصرف از روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه

با فشرده کردن این دانه و استخراج روغن غلیظ، حاوی ترکیبات و اسیدهای فرار از جمله اسیدهای لینولئیک، اولئیک، پالمیتیک و میریستیک و سایر آنتی اکسیدان های قوی ممکن می شود. اگر از این روغن بصورت متعادل استفاده شود مخصوصاً برای کاهش وزن، اثرات فراوانی در بدن می گذارد.

اغلب مردم این روغن را به: کاری، خورشت، سوپ، سالاد، مخلوط نان، برخی از پنیرها، غذاهای طیور و سبزیجات سرخ شده هم اضافه می کنند و مصرف آشپزی هم دارد.

طعم  نسبتاً قوی در این روغن و طبیعت خوش در سیاه دانه آن را به یک مکمل خوب برای بسیاری از وعده های غذایی تبدیل کرده است. باید بدانید که به خاطر قدرت فوق العاده این ماده غلیظ، باید از مقدار کم این روغن استفاده کرد یا از این دانه های سیاه در وعده های غذایی خود استفاده نمود.

هر چند قدمت استفاده از این دانه ها به بیش از ۲۰۰۰ سال می رسد، اما اثرات متابولیکی این دانه در کاهش وزن، بسیار فراوان است و باعث شده که امروزه افراد زیادی از این دانه ها استفاده کنند.

نحوه مصرف از روغن سیاه دانه

نحوه مصرف از روغن سیاه دانه

در برخی از شرایط سلامتی نیز مفید است، از جمله موارد زیر:

سرطان

محققان دریافته اند که مقدار تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه بر چندین نوع سلول سرطانی تأثیر بسیاری می تواند بگذارد. مثلاً در سرطان مغز، سرطان خون و سلول های سرطانی سینه بسیار اثر گذار است.

از طرفی این را هم بدانید که بسیاری از تحقیقات در مورد اثر روغن سیاه دانه بر روی سرطان بیشتر از سلول های زنده استفاده می کنند، بنابراین محققان هنوز نمی دانند که این روغن چقدر می تواند به درمان کسانی که به سرطان مبتلا هستند، مناسب باشد.

عملکرد کبد و کلیه

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۳ بر موش ها، نشان می دهد که نحوه استفاده روغن سیاه دانه دارای تاثیرات زیادی است و بیماری کبدی و کلیوی را کمتر کرده و ساختار اندام ها را بهبود می بخشد. اما هنوز در مورد چنین تاثیراتی در مورد انسان آگاه نیستند.

درمان و کنترل دیابت

طبق بررسی هاي انجام شده در یک مقاله در مجله تخصصي، در مورد غدد درون ریز و متابولیسم، اعلام شده است که روغن سیاه دانه، دارای خواص ضد دیابت است و ممکن است بتواند سطح قند خون را نیز کاهش داده و سبب بهبودی فرد شود. اما در انجام این مطالعات، از حیوانات استفاده شده، پس هنوز برای تأیید تاثیر این روغن بر روی انسان بررسی های بیشتری نیاز است.

ناباروری

با انجام کارآزمایی بالینی و کنترل درست در استفاده از دارونما بر روی مردها، در مورد اسپرم غیرطبیعی و افراد نابارور، نشان داده است که روغن سیاه دانه حرکت اسپرم را بهتر می کند و همچنین در تعداد اسپرم و حجم مایع منی تاثیر بسزایی دارد.

نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای بارداری طبیعی

طبق بررسی ها، نشان داده شده است که روغن سیاه دانه باعث حل مشکلات باروری زنان شده و به افزایش احتمال بارداری هم کمک می کند. این تحقیق گویای آن است که چگونه می توان از این روغن قوی برای باردار شدن سریعتر و حتی طبیعی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *