سبک زندگی

چگونه یک فرد خوش اخلاق و خوش برخورد باشیم؟

هل سبز اکبر
3.4/5 - (5 امتیاز)

چگونه یک فرد خوش اخلاق و خوش برخورد باشیم؟

انسان های خوش اخلاق و خوش برخورد همیشه در بین تمام اقشار جامعه طرفدارهای بسیاری دارند.
حتماً در بین اقوام و دوستان خود با آدم‌های خوش‌ اخلاق روبه رو شده اید این یک قانون نانوشته است که هر چقدر یک فرد خوش ‎اخلاق‎تر باشد، دوستان بیشتر و روابط بهتری را می تواند تجربه کند.
برای خوش اخلاق بودن راهکارهایی بسیاری وجود دارد که می خواهیم با هم به آنها بپردازیم.

راهکار خوش اخلاق و خوش برخورد بودن

۱_ کلمات منفی را دور بریزید.

بیایید فهرستی از کلمات منفی را که بعضی اوقات ناخودآگاه به زبانتان می‌آید، تهیه کنید و با خودتان قرار بگذارید که هر هفته یک یا چند مورد از آن‌ها را کنار بگذارید و از آن کلمات استفاده نکنید.

۲_ معرف خودتان باشید.

افراد خوش خلق علاقه زیادی برای برقراری ارتباط با افراد جدید دارند. پس اگر در جمعی ناشناس و تازه قرار گرفته اید، خودتان را معرفی کنید و بگویید که چه کسی هستید. اگر مکالمه را شما اول شروع کنید افراد مقابل شما هم به ادامه آن مکالمه کمک خواهند کرد.

۳_ تمرین کنید که صبر داشته باشید.

برای خوش اخلاق شدن نیاز دارید که بتوانید با آدم‌های مختلف که در اطرافتان وجود دارند کنار بیایید. به این نوع مهارت، مهارت مدارا  می‌گویند و لازمه مدارا کردن هم صبر است.

۴_ کسی را قضاوت نکنید.

یک انسان خوب نباید قاضی کارهای دیگران باشد و آنها را قضاوت کند، پس اگر می‌خواهید خوش خلق باشید. بهتر است که از قضاوت کردن دیگران دست بکشید تا هم ذهن خودتان آرامش داشته باشد و هم زندگی دیگران در آرامش باشد. با این کار باعث خواهید شد روح و روانی سالم داشته باشید همچنین خوش اخلاقی تان را تقویت می کنید.

افراد خوش اخلاق

۵_ همیشه لبخند به لب داشته باشید .

برای اینکه خوش اخلاق باشید، همیشه لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید که خنده بر لب داشتن شما را فردی خونگرم و صمیمی نشان می‌دهد. حتی اگر وضع روحی مناسبی ندارید باز هم لبخند بزنید تا انرژی آن را در طول زندگی خودتان و حتی دیگران احساس کنید.

۶_ برای خوش اخلاق بودن کینه توزی را فراموش کنید.

افراد خوش اخلاق کینه ای از دیگران به دل نمی گیرند. به جبران تلافی کردن در نمی آیند. در عوض آن ها اشخاصی هستند که کوچکترین کار خوب شما را تلافی می کنند. آن ها افرادی زود رنج نیستند بلکه مهربان هستند و در عوض به جای این که بخواهند شرایط را بدتر کنند و یا به دیگران لطمه بزنند، به فکر پیدا کردن راهی برای بهتر کردن شرایط پیش آمده بر می آیند.

۷_افراد خوش اخلاق با ملاحظه هستند.

این افراد نسبت به کارهایی که می کنند و یا حرفی که می زنند با دقت و وسواس عمل می کنند. این افراد دروغ گو نیستند و  برای ناراحت کردن طرف مقابلشان دنبال یک چیز منفی نمی گردند. آن ها می خواهند که همه افرادی که در اطرافشان هستند و با آنها ارتباط دارند احساس خوشحالی کنند. افراد خوش خلق دوست  ندارد که به خاطر رفتارهایشان سایرین لطمه ای ببینند و یا خجالت زده و یا دست و پاچه بشوند. به همین خاطر، آنها مراقب رفتار و کردارشان هستند و به جای این که سعی کنند فردی پرخاشگر و یا غمگین باشند، در تلاش هستند تا مهربان و دوست داشتنی باشند.

 

۸_ مهربان باشید.

آدم‌های خوش خلق با دیگران با مهربانی رفتار می کنند و اگر برای کسی کاری از دستشان بربیاید تا می توانند کوتاهی نمی‌کنند.

۹_ فردی مودب باشید.

از راهکارهای خوش اخلاق بودن این است که با ادب و مودبانه با دوستان و افراد غریبه رفتار کنند. سعی کنید با مودب‌تر شدن، روابط اجتماعیتان را بهبود ببخشید. به عنوان مثال: در اتوبوس موقع نشستن دو صندلی را اشغال نکنید، در بیرون به ویژه مکان‌های بسته با تلفن به صورت بلند حرف نزنید. یا اگر نمی‌توانید به خاطر روز بدی که داشتید لبخند بزنید و بخندید، لااقل می توانید بگویید که حالتان خوب نیست و نمی‌خواهید حرفی بزنید یا کاری انجام دهید.

کتاب

۱۰_ مطالعه داشته باشید تا بتوانید یک فرد خوش اخلاق باشید.

شما هر چقدر که آدم آگاه‎تری و با فرهنگی باشید، آرامش روانی و خلقی بیشتری می توانید داشته باشید و در نتیجه بهتر می‌توانید اخلاقتان را مدیریت کنید.

۱۱_افراد خوش اخلاق به دیگران کمک می کنند.

اگر در موقعیتی قرار دارید و مشاهده کردید که فردی احتیاج به کمک دارد او را یاری کنید. لازم نیست کارهای بسیار بزرگی را انجام دهید فقط کافی است، کمی مهربانی خرج کنید و مهربان باشید. با انجام کمک‌های کوچک می توانید هم خودتان احساس بهتری داشته باشید و هم از نظر دیگران، خوش اخلاقی شما ثابت خواهد شد.

 

 

کمک کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *