طب سنتی, مراقبت و سلامتی

داروی گیاهی تقویت چشم

گیاه دارویی تقویت چشم
5/5 - (1 امتیاز)

چشمانمان به عنوان مهمترین عضو بیرونی بدن شناخته می شوند چرا که باعث دیده ما شده و به وسیله آن می توانیم زیبایی های دنیا را ببینیم و به کارهای خود بهتر و موفق تر عمل نماییم. استفاده از داروی گیاهی تقویت چشم می تواند در داشتن چشمانی سالم و همچنین زیبا کمک بسزایی کند.

گیاه دارویی تقویت چشم

علت ضعیف شدن چشم

کسی که از بچگی نابینا بوده با مشکل خود کنار آمده و آموخته که چگونه زندگی خود را پیش ببرد. اما فردی که بعد از مدت ها و به وسیله بلایایی دچار ضعف چشم و نابینایی می گردد به راحتی نمی تواند این مشکل را هضم و با آن کنار بیاید.

علت ضعیف شدن چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان گفت که فقط یک کار اشتباه باعث این مشکل شده است. با دانستن این عوامل بیشتر از قبل مراقب چشم خود خواهیم بود و از کارهایی که باعث ضعیف شدن چشمانمان می شوند پرهیز می کنیم.

دلایل ضعیف شدن چشم ها را می توانیم به این مو‌ارد ربط دهیم:

نور مستقیم خورشید به دلیل اشعه ماورا بنفشی که دارد باعث می شود تا شبکیه چشم تخریب شده و آب مراوید بیاورد.
همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست پلک نیز افزایش می یابد.

استفاده بیش از حد از قطره چشم هم می تواند باعث ایجاد ضعیف شدن چشم ها گردد.

سردرد ناشی از بینایی نیز یکی دیگر از عوامل ضعیف شدن چشم می باشد.

وارد شدن ضربه به ساختمان چشم نیز باعث ضعیف و تاری دیده در فرد می گردد.

خیره شدن به مانیتور کامپیوتر نیز باعث دیده ضعیف چشم ها می گردد. از دیگر عواملی که باعث ضعیف شدن چشم می گردد استفاده از لنزهای بی کیفیت و عدم رسیدگی به آن ها می باشد.

حال که با عوامل تعضیف چشم آشنا شدیم خوب است که انواع دارو گیاهی تقویت چشم را نیز بشناسیم و در صورت لزوم از آنها استفاده نماییم.

انواع دارو گیاهی تقویت چشم

استفاده از هویج

اگر یادتان باشد در کودکی همیشه پدر و مادرهای ما توصیه می کردند که برای اینکه چشمانی سالم داشته باشیم هویج بخوریم. از نظر علمی به دلیل وجود رنگدانه ای به نام «بتاکاروتن» در هویج باعث تقویت چشم می گردد.
برای اینکه این ماده به راحتی جذب شوند بهتر است آب هویج را همراه با چند قطره روغن زیتون ترکیب نموده و میل نمایید.

گیاه دارویی تقویت چشم

استفاده از گیاهان زرد و قرمز رنگ

کاروتنوئیدهایی ( رنگدانه زرد رنگ ) که در سبزیجات زرد و قرمز رنگ وجود دارد نقش مو‌ثری می تواند در تقویت چشم داشته باشد. سبزیجاتی همچون: کلم، کدو، فلفل دلمه ایی و … .

استفاده از انبه و طالبی

مصرف نمودن این دو مورد هم به دلیل وجود ویتامین A و کاروتنوئید می تواند باعث تقویت چشم ها و همچنین خطر ابتلا به بیماری آب ‌مراورید را نیز تا حد ممکن کاهش می دهد.

استفاده از جعفری و اسفناج

از نظر یک محقق وجود لوتئین و گزانتین که در جعفری و اسفناج وجود دارند به عنوان ترکیبات مفید برای تقویت بینایی به شمار می روند و افراد می توانند در برای ضعف چشمان خود از این گیاهان استفاده و بهره ببرند.

استفاده از مرکبات

مصرف مرکباتی که دارای ویتامین C و بیوفلاونوئید ها می باشند می توانن به تقویت سو چشم کمک نمایند و ضعف چشم را ازبین ببرند.
مرکباتی همچون پرتقال و لیمو ترش بسیار مناسب این افراد می باشد و می توانند به صورت آبمیوه نیز از آن بهره ببرند.

استفاده از گریپ فروت و تمشک

اگر به سلامت و تقویت چشم خود می اندیشید تمشک و گریپ فروت می تواند گزینه ایی مناسب باشد. این دو میوه از ابتلا به آب مروارید و آب سیاه تا حد ممکن جلوگیری می نمایند.

دمنوش داروی گیاهی تقویت چشم

اگر بخواهیم یک دم نوش طبیعی و سالم برای تقویت چشم ها بیان کنیم دم نوش قره قات بهترین دم نوش در این قضیه می باشد.

کافی است مقداری از میوه قره قات را به اندازه یک قاشق چایخوری درون یک قوری بریزید و سپس آب جوش را به آن اضافه نموده و اجازه دهید تا دم بکشد.
به غیر از اینکه باعث تقویت بینایی می گردد می توان برای سلامت شبکیه چشم و کاهش چربی خون نیز از آن بهره برد.

مواد غذایی مناسب

استفاده از: روغن کنجد، روغن کبد ماهی، انگور، آجیل، غذاهای دریایی، بادام، فندق، تخمه آفتابگردان، جگر، جوانه گندم و …. باعث تقویت چشم می گردند و می توان از این مواد غذایی نهایت استفاده و بهره کافی را برد.

در آخر اگر می خواهید چشمانی سالم داشته باشید از خوردن دوبار در هفته ماهی و استفاده روزانه از سبزیجات غافل نگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *