درمان, گردش خون

افزایش گردش خون با ویتامین ها | آیا می توانید جریان خون خود را با ویتامین ها افزایش دهید؟

عرق گلاب
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه افزایش گردش خون با بهترین ویتامین ها را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن جوانه گندم” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%ac%d9%88-250-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن فندق” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%81%d9%86%d8%af%d9%82-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آفتابگردان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زالزالک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%a9%db%8c%d8%a7%d9%84%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن مریم گلی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%85-%da%af%d9%84%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جینسنگ” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%b3%d9%86%da%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

پزشکان طب سنتی و درمان های جایگزین بر این معتقد هستند که گردش خون مناسب یک عامل کلیدی برای سلامتی و تندرستی است. روشهای مختلفی برای بهبود جریان خون وجود دارد که می توان به رژیم غذایی و شیوه زندگی اشاره کرد.

شما می توانید ویتامین ها و مکمل های خاصی را برای حمایت از جریان خون سالم در کل بدن خود یا در مناطق خاصی مصرف کنید.

افزایش گردش خون با ویتامین ها

چه ویتامین ها و مکمل هایی برای افزایش خون مفید هستند؟

بسیاری از افراد تحت تأثیر گردش خون ضعیف قرار می گیرند. اگر شما هم دست ها یا پاهای سرد را تجربه کرده اید، ممکن است مثل آنها باشید. این مساله نه تنها می تواند ناراحت کننده باشد، بلکه می تواند بر سلامتی شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

به عنوان مثال، اگر مغز شما خون کافی دریافت نکند، عملکرد شناختی شما کاهش می یابد یا کاهش جریان خون می تواند منجر به اختلال نعوظ شود.

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل هایی وجود دارد که بسیاری معتقدند می تواند به بهبود گردش خون شما کمک کند.

ویتامین E

شما می توانید با تهیه غذاهایی مانند: روغن جوانه گندم، روغن فندق، روغن آفتابگردان و دیگر روغن ها، این ویتامین را به راحتی در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین، می توانید روغن ویتامین E را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی طبیعی (عطاری) و حتی بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید و استفاده کنید.

ویتامین های گروه B

مکمل های ویتامین B را در اکثر مواد غذایی و داروخانه ها پیدا خواهید کرد. سبزیجات سبز برگ مانند: اسفناج و کلم سرشار از منابع عالی این ویتامین ها هستند.

آهن

این ماده معدنی به صورت مکمل موجود است که باعث می شود مقدار کافی از آن را به راحتی مصرف کنید. با خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز و سبزیجات برگ سبز می توانید آهن کافی از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید.

به دلیل خطرات قلبی عروقی مرتبط با گوشت قرمز، پزشک ممکن است به شما توصیه کند به جای افزایش مصرف گوشت قرمز از مکمل و سبزیجات برگ دار استفاده کنید. برای افزایش آهن بدن در میان زنان باردار و شیرده از قرص های مکمل استفاده می شود.

بعضی گیاهان هستند که می توانند گردش خون را بهبود ببخشند و می توانیم آنها را در سبد غذایی خود قرار دهیم.

بسیاری از مکمل های ویتامین حاوی گیاهانی هستند که پزشکان سنتی معتقدند گردش خون را در سراسر بدن تقویت می کند. ما در اینجا برخی از محبوب ترین آنها را به شما معرفی می کنیم و امیدواریم که شما هم بعد از استفاده از این گیاهان به نتیجه مطلوب برسید. گیاهانی همچون: باکوپا، فلفل سیاه، کایین، زنجبیل، آویشن، زردچوبه، زالزالک را می توان نام برد.

همانطور که می بینید بیشتر این گیاهان را ما به عنوان ادویه های غذایی استفاده می کنیم و در بیشتر خانه‌ها موجود است.

افزایش گردش خون با ویتامین هایی همچون ویتامین D

این ویتامین همچنین به عنوان “ویتامین آفتاب” شناخته می شود، ویتامین D دارای مزایای زیادی است. این موارد شامل سالم نگه داشتن سلول های خطوط رگ های خونی (سلول های اندوتلیال) است.
L-arginine L-arginine یک اسید آمینه است که به گسترش عروق خونی و تقویت جریان خون کمک می کند.

آیا می شود به طور طبیعی گردش خون را بهبود می بخشد؟

علاوه بر مصرف ویتامین ها و مکمل ها برای افزایش جریان خون، می توانید گردش خون بدن خود را با یک شیوه زندگی سالم بهبود بخشید. این شیوه ها بسیار آسان و راحت هستند. بعضی از آنها را با هم مرور می کنیم.

  • ورزش

یکی از بهترین روش ها برای افزایش جریان خون ورزش کردن است. از آنجا که قلب در مرکز جریان خون بدن قرار دارد، داشتن یک قلب سالم بسیار مهم است اگر می خواهید گردش خون بهینه را در همه جای بدن خود انجام دهید. ورزش کردن می تواند به شما کمک کند تا گردش خون بهتری در رگ ها داشته باشید.

  • مدیریت استرس

هنگامی که گردش خون بیمار ضعیف است، پزشکان اغلب از آنها در مورد میزان استرس شان سوال می کنند. این سوالات به این دلیل است که وقتی بدن استرس را تجربه می کند، رگ های خونی منقبض می شوند. یادگیری مدیریت استرس خود راهی عالی برای تکمیل سایر کارهایی است که برای بهبود گردش خون انجام می دهید.

  • ماساژ

ماساژ نه تنها می تواند به مدیریت استرس کمک کند، بلکه به بهبود گردش خون در سیستم های لنفاوی و قلبی عروقی نیز کمک می کند. هنگامی که ماهیچه ها توسط یک متخصص حرفه ای دستکاری می شوند، بدن شما مواد شیمیایی به نام اندورفین ترشح می کند که به شما احساس خوبی می دهد.

برخی از ماساژورها حتی با استفاده از روغنهای ضروری مانند: رزماری، مریم گلی و ارس درمانی ممکن است به بهبود جریان خون کمک کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]روغن مریم گلی در عطاری انلاین[/info_box]

  • مصرف مایعات

آب تنها ماده ای است که برای هر ناراحتی توصیه می شود و گردش خون نیز به آب نیاز دارد.
خون دارای آب بسیار بالایی است. هیدراته نگه داشتن بدن یک راه آسان برای حفظ یا بهبود گردش خون است.

  • ترک سیگار

دود باعث منقبض شدن رگ های خونی می شود و مقدار خونی که از این طریق قادر به عبور از عروق است را کاهش می دهد. مصرف نکردن سیگار یکی از درمان های موفق برای افزایش گردش خون است.

  • جینسنگ

جینسنگ آمریکایی و جینسنگ آسیایی به اعتقاد شفادهندگان طبیعی برای مدیریت اختلالات جنسی مردان و همچنین افزایش انرژی و ایجاد آرامش هستند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه جینسنگ در عطاری انلاین[/info_box]

  • علف هرز بز شاخی

بسیاری از طرفداران طب طبیعی معتقدند که علف هرز بز شاخی به عنوان یک داروی سنتی در چین برای اختلال نعوظ، کاهش میل جنسی و سایر شکایات، حاوی ترکیبی است که جلوی اثرات آنزیمی را می گیرد که جریان خون را در آلت تناسلی محدود می کند.

راه های زیادی برای افزایش گردش خون وجود دارد. چه به دنبال افزایش گردش کل بدن یا بهبود جریان خون در آلت تناسلی خود باشید، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند از ویتامین ها و مکمل ها استفاده کنید.

برای استفاده‌ای از مکمل ها و ویتامین ها و گیاهانی که‌ در بالا گفته شد حتما با پزشک خود مشورت کنید.
با پزشک خود در مورد برنامه ای متناسب با مشخصات سلامتی خود صحبت کنید و از آنها برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی احتمالی کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *