تصفیه خون, تغذیه, گردش خون

تصفیه خون | برای تصفیه خون (پاکسازی) چه کنیم؟

دکتر اویل | روغن درمانی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه تصفیه خون به طور طبیعی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”ادویه زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”قاصدک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%82%d8%a7%d8%b5%d8%af%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

از اکسیژن تا هورمون ها، عوامل انعقادی، قند، چربی ها و سلول های سیستم ایمنی بدن شما توسط خون در سراسر بدن پخش می شوند. شما هیچگونه نیازی به صرف هزینه بالا برای پاکسازی خون ندارید زیرا کبد و کلیه های شما در حال حاضر با پاکسازی و تجزیه مواد زائد خون شما را تصفیه می کنند. بنابراین، بهترین گزینه برای تصفیه خون به طور طبیعی یافتن راه هایی برای کمک به عملکرد موثرتر این اندام های ضروری است.

سه عملکرد اصلی خون

  • اول: اینکه خون گازهایی مانند اکسیژن و دی اکسید کربن را به ریه ها و بقیه بدن منتقل می کند. خون همچنین مواد مغذی را از دستگاه گوارش به بقیه بدن منتقل می کند و مواد زائد، هورمون ها و سایر سلول ها را منتقل می کند.
  • دوم: خون حاوی گلبول های سفید خون است که میکروارگانیسم های مهاجم را از بین می برد و همچنین عوامل پلاکتی برای لخته شدن خون و به حداقل رساندن از دست دادن خون در اثر آسیب را بالا می برد.
  • سوم: خون به تنظیم pH بدن، تعادل آب و درجه حرارت کمک می کند.

کبد: دفع کننده سموم

در قسمت بالای سمت راست شکم کبد وجود دارد که غذا را به انرژی برای سوخت و ساز بدن تبدیل می کند. همچنین سموم مانند: الکل، فلزات مضر و داروها را به مواد بی ضرر تبدیل می کند و از دفع آنها از بدن اطمینان حاصل می کند.

کلیه ها: تصفیه کننده خون

کلیه ها دو اندام لوبیایی شکل هستند که وظیفه تصفیه خون و دفع مواد زائد را بر عهده دارند.

فرآیند سم زدایی طبیعی بدن شما همچنین شامل: روده ها، پوست، طحال و سیستم لنفاوی شما می شود. البته مکمل های زیادی درباره تسویه و یا سم زدایی خون تولید شده اند ولی هیچ کدام پایه علمی درست و یا مدرک علمی که تاثیر این مکمل ها را در دفع مواد زائد و سموم از خون داشته باشند را ندارند.

تصفیه خون

بهترین خوراکی ها برای سم زدایی طبیعی

شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی درست و مصرف میوه و سبزیجات به کبد و کلیه در تسویه خون کمک کنید.

  • آب

هر چقدر مصرف آب شما درست باشد کلیه ها نیز به راحتی می توانند مواد زائد را از بدن دفع کنند ولی کم آبی می تواند به کلیه آسیب بزند. آب همچنین به باز نگه داشتن رگ های خونی کمک می کند تا خون آزادانه حرکت کند.

ادرار شما باید در طول روز زرد روشن یا بی رنگ باشد و شما باید روزانه حدود ۶ فنجان ادرار تولید کنید. مصرف آب کافی برای هرکسی متفاوت خواهد بود. یک قاعده کلی ۸ لیوان آب در روز است اما در صورت انجام تمرینات سخت یا وزن بیشتر ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشید. مردان به طور کلی بیشتر از زنان به آب نیاز دارند.

  • سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی اغلب برای افرادی که بیماری کلیوی دارند توصیه می شود و سرشار از آنتی اکسیدان و بسیار مغذی هستند. همچنین این سبزیجات تا حد زیادی از ابتلا به سرطان کلیه و حتی انواع سرطان ها  جلوگیری می کنند. کلم بروکلی، کلم، گل کلم و کلم بروکسل از انواع سبزیجات چلیپایی می باشند.

  • بلوبری

آنتی اکسیدان موجود در بلوبری می تواند تا حد زیادی از کبد در برابر آسیب ها محافظت کند. شما می توانید زغال اخته را تازه یا یخ زده میل کنید و یا آنها را با: ماست، بلغور جو دوسر یا اسموتی مخلوط کنید.

  • کران بری

کران بری اغلب به دلیل مزایای دستگاه ادراری خود مورد توجه قرار می گیرد. کران بری از اتصال باکتری ها به مجاری ادراری جلوگیری می کنند و این امر به نوبه خود کلیه های شما را از عفونت دور نگه می دارد.برای دسترسی به مزایای این میوه می توانید یک مشت قره قروط تازه را به بلغور جو دوسر، اسموتی یا حتی سالاد اضافه کنید.

  • قهوه

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سیروز در افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش می دهد. نوشیدن قهوه ممکن است اثرات محافظتی روی کبد داشته باشد. قهوه با کاهش خطر مرگ در افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی و بهبود پاسخ به درمان ضد ویروسی در افراد مبتلا به هپاتیت C همراه است. این موضوع و اثر گذاری ممکن است به دلیل توانایی قهوه در جلوگیری از تجمع چربی و کلاژن در کبد باشد.

  • سیر

سیر چه خام و چه پودر شده طعم فوق العاده ای به هر غذایی می دهد. این ماده دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون شما کمک کند. فشار خون بالا می تواند به عروق خونی کلیه آسیب برساند بنابراین بهتر است آن را کنترل کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید گیاه سیر در عطاری انلاین[/info_box]

  • گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است و به کنترل التهاب در بدن کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در گریپ فروت می تواند از کبد در برابر آسیب و اثرات مضر الکل محافظت کند.

  • سیب

سیب به ویژه با کمی کره بادام زمینی یک میان وعده عالی است زیرا سیب حاوی مقدار زیادی فیبر محلول معروف به پکتین است. فیبر محلول به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. از آنجا که قند خون بالا می تواند به کلیه های شما آسیب برساند. هر چیزی که به کنترل آن کمک کند تأثیر غیرمستقیم و مثبتی بر سلامت کلیه ها خواهد داشت.

  • ماهی

یکی دیگر از کمک کننده های کلیه و کبد برای تسویه خون ماهی می باشد. انواع خاصی از ماهی ها مانند: ماهی آزاد، ماهی تن یا ساردین ​​سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح تری گلیسیرید خون را کاهش داده و فشار خون را کاهش می دهد که هر دو می توانند به کبد و کلیه شما برای تصفیه خون کمک کنند.

به خاطر داشته باشید که ماهی سرشار از پروتئین است. اگر از قبل بیماری کلیوی دارید باید میزان غذاهای حاوی پروتئین بالا را محدود کنید. خوردن بیش از حد پروتئین ممکن است مخاطراتی برای کلیه های شما داشته باشد.

گیاهان دارویی برای سلامت کلیه و کبد و تصفیه خون

بسیاری از گیاهان دارای فواید سلامتی هستند. با این حال مصرف هر چیزی بیش از حد باعث آسیب رساندن به بدن می شود. باید از مصرف بیش از حد عصاره های گیاهی خودداری کنید زیرا ممکن است برای کلیه های شما مضر باشد. اگر قبلاً بیماری کلیوی یا کبدی دارید از مکمل های گیاهی استفاده نکنید. بهتر است با پزشک خود درباره تغییر رزیم غذایی مشورت کنید.

  • زنجبیل

زنجبیل ممکن است به بهبود کنترل قند خون توسط بدن شما کمک کند. زنجبیل می تواند به درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند. زنجبیل تازه یا پودر شده می تواند طعم خاصی به غذاهای خاص بدهد یا می توانید آن را به عنوان چای بنوشید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید گیاه زنجبیل در عطاری انلاین[/info_box]

  • چای سبز

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سبز ممکن است سلامت کبد را بهبود بخشد و رسوبات چربی را در کبد کاهش دهد و احتمالاً از سرطان کبد جلوگیری کند.بزرگترین مزایا در افرادی مشاهده می شود که حداقل ۴ فنجان در روز می نوشند.

  • رزل

رزل گونه ای از هیبیسکوس با طعم شبیه به قره قروط است. رزل دارای اثرات ادرارآور بر روی بدن است و ممکن است به تصفیه کلیه کمک کند. رزل به صورت چای در دسترس است.

  • جعفری برای تصفیه خون

جعفری می تواند به محافظت از کبد و به حجم ادرار کمک کند. در ضمن جعفری می تواند به کلیه ها کمک کند تا مواد زائد را دفع کنند.

  • قاصدک

قاصدک با افزایش آب در کلیه ها باعث ادرار می شود به همین دلیل مواد زائد از طریق ادرار دفع می شوند. همچنین قاصدک برای سلامتی کبد نیز مفید می باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید گیاه قاصدک در عطاری انلاین[/info_box]

کلام آخر

برای تمیز نگه داشتن خون نیازی به خرید مکمل های سم زدایی یا انجام هرگونه پاکسازی شدید سم زدایی نیست. بدن مجهز به سیستم سم زدایی مخصوص به خود است و تنها چیزی که واقعاً به آن احتیاج دارید یک رژیم متعادل غنی از میوه و سبزیجات و آب کافی است. همچنین اگر مصرف الکل دارید باید مصرف الکل خود را متوقف کنید.

این اطمینان می دهد که کبد و کلیه های شما در بهترین حالت کار می کنند. غذاهایی مانند: کلم، انواع توت ها، قهوه و سیر از سلامت کبد و کلیه حمایت می کنند. در صورت تشخیص بیماری کبد یا کلیه، با پزشک خود در مورد تغییرات رژیم غذایی خاص، چای های گیاهی یا تغییر در شیوه زندگی که باید برای مدیریت بیماری خود انجام دهید مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *