روغن های طبیعی

چگونه از روغن شترمرغ برای بهبود استخوان ها استفاده کنیم؟

خواص روغن شترمرغ برای استخوان
3.8/5 - (6 امتیاز)

روغن شتر مرغ از پرنده‌ای به همین نام تهیه می شود. این روغن خیلی چسبناک است و دارای امگا ۶ و ۳، ویتامین های A و E می باشد. می توان گفت که این روغن در درمان روماتیسم موثر است.

همچنین در ترمیم و ساخت سلول های از دست رفته یا آسیب دیده پوست نیز موثر می باشد و باعث افزایش رشد مو شده و چین و چروک ها را نیز رفع می کند. از طرفی هم این روغن درمانی موثر برای سوختگی و اگزما می باشد.

 

خیلی از افرادی که دچار بیماری استئوآرتریت اند به خاطر ماهیت این بیماری مزمن و همچنین بروز عوارض جانبی زیادی که داروهای شیمیایی به همراه دارند باعث شده تمایل مردم به طب سنتی جلب گردد و به همین دلیل از فرآورده‌ها و محصولات طبیعی برای انجام درمانشان و همچنین استفاده از محصولات شترمرغ به عنوان یک راه برای ساکت کردن درد به خصوص برای درمان درد استخوان بهره ببرند.

ترکیبات روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ به دلیل دارا بودن خاصیت کلاژن سازی برای بهبود استخوان ها مفید می باشد. این روغن از ۲ نوع اسید لینولنیک و اسید اولئیک و درصد زیادی کلاژن ساخته شده است .

از طرفی دیگر یک سری از روغن های طبیعی را هم به این چربی اضافه می شوند که این روغن ها شامل: روغن میخک، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کرفس، روغن کافور، روغن نعناع و روغن آویشن است که به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر واکنش نشان می دهد و علاوه بر این، خیلی از مشکلات مو، پوست و استخوان ها را برطرف می کند و مشکلات آن را به مرور کاهش می دهد و با آن مبارزه می کند.

چگونه از خواص روغن شترمرغ برای استخوان استفاده شود؟

روغن شترمرغ در واقع به عنوان یک محصول طبیعی به: بهبود زخم ها، درمان خشکی پوست و کاهش ریزش موها کمک می کند.

ویژگی های روغن شترمرغ و تاثیر زیاد آن روی منافذ پوست باعث می شود تا منافذ پوست مسدود نگردد. این روغن به عنوان یک مسکن برای درد بوده و کمک می کند تا بیمار بتواند توانایی حرکت کردن را پیدا و همه فعالیت های خود را بطور معمول بطور خیلی طبیعی انجام دهد. در نتیجه یک راه حل جادویی در حل مشکلات آرترالژی است.

روغن طبیعی بدست آمده از شتر مرغ برای تحریک و رشد سلول های پوست، ایجاد تراکم در پوست بسیار موثر است. همچنین برای سرعت رشد سلول های مو، تقویت ناخن ها و درمان آفتاب سوختگی نیز بسیار موثر است.

توجه به این نکته بسیار دارای اهمیت است که‌ این روغن، برای درمان استخوان ها استفاده می شود، نتایج مثبت سریع بدست می آيد و باید برای این دو مورد آسیب ایجاد شده تفاوت هم قائل شده، اگر مشکل شما آسیب ورزشی باشد، درد ایجاد شده در مدت کوتاهی ناپدید می شود، اما در موارد مزمن مانند آرتریت می تواند تا هفته ها طول بکشد تا درد آن ناپدید شود.

 

خواص روغن شتر مرغ

 

خواص روغن شترمرغ برای استخوان

بهبود مغز

امگا ۳، ۶، ۹ و سایر اسیدهای چرب موجود در روغن، برای کاهش خطر ابتلا به پیری عقل یا فراموشی بسیار کمک می کنند. از طرفی امگا ۳ و دیگر اسیدهای چرب ضروری می توانند باعث تقویت و بهبود سلامت مغز شود.

همچنین این روغن برای رشد بهتر مغز نوزادان و کودکان خردسال بعنوان یک ماده حیاتی عمل کند. در نتیجه اگر به مدت طولانی تری از روغن شترمرغ، بصورت غیرمستقیم استفاده کنید، باعث ایجاد سلامت مغزی شما و تقویت سیستم عصبی خواهد شد.

خواص روغن شترمرغ برای استخوان

این روغن برای کاهش دادن التهاب بسیار مفید است و استفاده آن برای بدن به طور معمول به خوبی اثر می گذارد. التهاب را از بین مي برد و درد بدن را کم می کند. بخاطر وجود امگا ۳ این روغن، در کاهش التهاب بعد انجام ورزش بسیار مناسب است.

بنابراین برای کم شدن سفتی عضلات و دردهای ایجاد شده در ورزش و بعد از انجام یک تمرین شدید بسیار عالی است. اثرات تسکین دهندگی در مورد روغن شترمرغ، به از بین رفتن کامل درد کمک می کند.

از طرفی علاوه بر خواص روغن شترمرغ برای استخوان برای قلب هم مفید می باشد. روغن شترمرغ سرشار از امگا ۳، ۶ و سایر اسیدهای چرب ضروری است. چنانچه ورزشکار باشید یا نباشید، یک راه اساسی و مهم برای تهيه اسیدهای چرب حیاتی بدن و سلامت قلب خواهد بود.

این روغن حتی می تواند موجب کاهش کلسترول و فشار خون هم بشود. در کل می توان برای کاهش دادن بیماری قلبی یا سکته از آن بهره برد.

مناسب ورزشکاران

در ورزش های استقامتی اگر به اندازه کافی از این چربی سالم مصرف کنید، موجب محافظت و عملکرد مناسب در هورمون ضروری بدن می شود. همچنین امگا ۳ موجود در آن، بعنوان یک منبع عالی از چربی های سالم در برنامه غذایی ورزشکاران است.

در واقع این روغن برای حفظ عملکرد بدن بصورت مصرف به شکل خاص، ضروری است. پس اگر مایلید که تأثیرات خوب تغذیه ای را از مصرف این اسیدهای چرب را بطور مستقیم از استخوانها و بافت ها دریافت کنید، باید این روغن گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

تاثیر روغن شترمرغ بر دردهای قاعدگی

یکی از بهترین موارد در مورد روغن شترمرغ این است که اگر زنانی که دچار دردهای قاعدگی بیش از حد می شوند، این روغن می تواند به آنها در کاهش درد کمک کند. مصرف روغن شترمرغ برای سردرد، ضعف عضلات و درمان کم خوابی بسیار مفید است.

میزان امگا ۳ موجود در روغن شترمرغ می تواند موجب کاهش مقدار آسپرین مصرفی شما کمک کند و مشکلات قاعدگی ماهانه شما هم کاهش پیدا کند.

چگونه روغن شترمرغ برای استخوان اثر می گذارند؟

استفاده از این روغن برای استخوانها عالی عمل می کند. چون در روغن حاصل از این پرنده مقداری از اسیدها و امگاهایی وجود دارد که به شترمرغ به رشد استخوان ها و مفاصل سالم کمک می کند. امگا ۳ موجود در روغن شترمرغ موجب جذب کلسیم برای استخوان سازی می شود.

از آنجا که خواص روغن شتر مرغ بر استخوان با جذب کلسیم، همراه است و بدون آن نمی توان استخوان سالمی داشت. پس باید بدانید که اگر از روغن شترمرغ استفاده کنید، فواید مصرف روغن را بطور مستقیم به همراه خواهد داشت، زیرا روغن شترمرغ نفوذ و جذب بسیار عالی در پوست بدن دارد.

چگونه روغن شترمرغ بر عضله سازی اثر می گذارد؟

همانطور که گفته شد، تاثیرات امگاها و اسیدهای چرب در روغن شترمرغ می توانند توده عضلانی به وجود بیاورد و موجب عرق کردن زیاد شود. امگا ۳، ۶ و ۹، بر عملکرد بهتر پروتئین در بدن کمک می کند.

این رفتار موجب ماهیچه سازی شما نسبت به تاثیرات عضله سازی اسیدهای آمینه موجود در پروتئین می شود. روغن شترمرغ منبع غنی از تمام اسیدها است و بسیار خوب هم در ماهیچه ها نفوذ کند.

 

از فواید روغن شتر مرغ برای استخوان به این موارد نیز اشاره می کنیم:

انتقال خون در همه رگ ها ممکن می شود و درد در مفاصل و استخوان ها کاسته می گردد.

 

چگونه روغن شترمرغ درد گردن و شانه را درمان می کند؟

از آنجا که این خواص روغن شتر مرغ بر استخوان تاثیر بسیار زیادی روی درد مفاصل و گرم کردن گردن و سر شانه ها دارد، با مالیدن این روغن بر گردن و جذب سریع رو پوست بدن، موجب التیام دردها و کوفتگی در این نواحی می شود.

تاثیر درمانی این روغن عالی عمل می کند. باعث شل شدن عصب ها شده و دردی که در استخوانهای این قسمت است را تسکین می دهد، زیرا وجود سفتی در مفاصل درد ایجاد می کند. مقداری حرارت در اثر استفاده از این روغن بر استخوان ها به وجود می آيد که به کاهش درد شما هم اثر گذار است.

نتیجه گیری

وجود اسید اولئیک در مفاصل در نزدیکی سطح پوست، مثل آرنج ها، دست ها، پاها و زانو می تواند موجب تسکین درد و تورم شود. اسید لینولنیک با تسکین دردهای ملایم در اتصالات ماهیچه ها را ممکن می سازد. پس از مصرف روغن شترمرغ اکسیژن افزایش یافته و باعث ارتقا رشد و تولید سلول های زنده می شود که این عامل برای بافت ها مفید است.

2 دیدگاه در “چگونه از روغن شترمرغ برای بهبود استخوان ها استفاده کنیم؟

  1. مریم عظیمی گفت:

    بی نظیر ترین روغن برای از بین بردن دردهای مفصلی و آرتروز میباشد و سریعا درد را تسکین میدهد
    به طوری که گویی مرفین تزریق کردید

    1. پشتیبانی عطارچیان گفت:

      سلام ممنونم از کامنتتون. بله عالیه این روغن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *