پیشگیری و درمان سرماخوردگی, خواص گیاهان دارویی, درمان, سلامت, سلامت قلب, گیاهان دارویی, محصولات طبیعی

خواص چای بابونه | ۵ زمینه که چای بابونه برای سلامتی شما مفید است.

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی چای بابونه را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بابونه چشم گاوی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87-%da%86%d8%b4%d9%85-%da%af%d8%a7%d9%88%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

از قرن ها پیش چای بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری مصرف می شده است و حتی به عنوان یک نوشیدنی محبوب جایگاه ویژه ای در دنیا دارد. چای بابونه بدون کافئین می باشد و دارای طعم خاکی و تا حدودی شیرین است.

شما می توانید به راحتی با دم کردن گل های خشک بابونه این چای را تهیه کنید و آن را جایگزین چای سبز و قهوه کنید. چای بابونه از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند و حتی ممکن است به خواب و هضم غذا کمک کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. ما در این مقاله ۵ مزیت بالقوه نوشیدن چای بابونه برای سلامتی را برای شما بیان کرده ایم.

خواص چای بابونه

خواص چای بابونه

بهبود کیفیت خواب

یکی از خواص چای بابونه کمک به کیفیت خواب است. آنتی اکسیدانی که در چای بابونه وجود دارد به نام آپیژنین به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که ممکن است باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب شود.

افرادی که ۲۷۰ میلی گرم عصاره بابونه را ۲ بار در روز به مدت ۲۸ روز مصرف می کردند کمتر در طول شب بیدار می شدند و حتی ۱۵ دقیقه سریعتر به خواب می رفتند. نوشیدن چای بابونه قبل از خواب اگر مشکل خواب دارید می تواند به شما کمک کند. البته مطالعات و تحقیقات بیشتری درباره تاثیر گذاری چای بابونه بر عملکرد خواب نیاز است.

سلامت گوارش را ارتقا دهد.

یکی دیگر از خواص چای بابونه کمک به هضم غذا و سلامت گوارش می باشد. البته شواهد زیادی در دست نیست که چای بابونه با کاهش خطر برخی بیماری های گوارشی برای بهبود هضم بهتر موثر باشد. عصاره بابونه پتانسیل محافظت در برابر اسهال را دارد و این به خواص ضد التهابی آن نسبت داده می شود.

چای بابونه برای پیشگیری از زخم معده مفید است زیرا ممکن است اسیدیته معده را کاهش دهد و از رشد باکتری‌هایی که در ایجاد زخم نقش دارند جلوگیری کند. به طور سنتی از چای بابونه برای درمان چندین بیماری گوارشی از جمله: حالت تهوع، گاز و همچنین تسکین معده استفاده می شده است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه بابونه در عطاری انلاین[/info_box]

محافظت از بدن در برار انواع سرطان

چای بابونه با داشتن آنتی اکسیدان های قوی از بروز انواع خاص از سرطان جلوگیری می کند. وجود این ماده در چای بابونه با کاهش بروز انواع خاصی از سرطان مرتبط است. بابونه حاوی آنتی اکسیدان آپیژنین است که با سلول‌های سرطانی به‌ویژه سلول‌های سینه، دستگاه گوارش، پوست، پروستات و رحم مبارزه می‌کند. کسانی که ۲ تا ۶ بار در هفته چای بابونه می نوشند. نسبت به افرادی که چای بابونه نمی نوشند به طور قابل توجهی کمتر در معرض ابتلا به سرطان تیروئید قرار دارند. اما توجه داشته باشید تحقیقات انسانی با کیفیت‌تر برای نتیجه‌گیری در مورد نقش چای بابونه در پیشگیری از سرطان ضروری است.

کنترل قند خون از خواص چای بابونه

یکی دیگر از مزایا و خواص چای بابونه کاهش سطح قند خون می باشد. چای بابونه دارای خواص ضد التهابی است که از آسیب به سلول های لوزالمعده جلوگیری می کند و زمانی رخ می دهد که سطح قند خون شما به طور مزمن افزایش می یابد.

سلامت لوزالمعده برای شما بسیار مهم است زیرا انسولین هورمونی که مسئول حذف قند از خون شما است از طریق لوزالمعده تولید می شود. کسانی که به مدت ۸ هفته روزانه چای بابونه را همراه با وعده های غذایی مصرف کردند میانگین قند خونشان به طور قابل توجهی پایین تر از افرادی بود که آب مصرف می کردند. چای بابونه ممکن است سطح قند خون ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و همچنین ممکن است برای پیشگیری مفید باشد. در این مورد نیز به تحقیقات و مطالعات انسانی بیشتری نیاز است.

بهبود سلامت قلب از خواص چای بابونه

اما آخرین مزیت و خواص چای بابونه کمک به سلامت قلب می باشد. چای بابونه سرشار از فلاون ها است که دسته ای از آنتی اکسیدان ها هستند. فلاون ها به دلیل پتانسیل آنها در کاهش فشار خون و سطح کلسترول مورد مطالعه قرار گرفته اند که نشانگرهای مهم خطر بیماری قلبی شما هستند.

کسانی که چای بابونه را همراه با وعده های غذایی می نوشند در مقایسه با افرادی که آب می نوشند بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول بد داشتند.

سایر مزایای سلامتی بالقوه بابونه

هیچکدام از فوائدی که در ادامه درباره چای بابونه و اثر گذاری آن بر روی سلامت انسان آورده شده است منشاء علمی ندارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص چای بابونه

چای بابونه اغلب به عنوان یک استراتژی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده می شود و برای گلودرد نیز تسکین دهنده است.

اضطراب و افسردگی را تسکین می دهد.

بابونه ممکن است شدت اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و شما می توانید به صورت رایحه درمانی یا مصرف مکمل از آن استفاده کنید.

سلامت پوست را بهبود می بخشد.

استفاده از بابونه روی پوست از طریق محصولات آرایشی مانند: لوسیون، کرم دور چشم و صابون ممکن است مرطوب کننده و برای کاهش التهاب پوست مفید باشد.

از تحلیل استخوان جلوگیری می کند.

برخی ادعا می کنند که چای بابونه ممکن است در جلوگیری از تحلیل استخوان که منجر به بیماری هایی مانند پوکی استخوان می شود نقش داشته باشد.

عوارض جانبی چای بابونه

نوشیدن چای بابونه به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. گزارش هایی از آلرژی بابونه وجود دارد که به احتمال زیاد در افرادی که به گیاهان خانواده گل های مروارید آلرژی دارند مانند: ابروسیا و گل داوودی رخ می دهد.

محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی بابونه در صورت تماس مستقیم با چشم ها ممکن است باعث تحریک چشم شوند. این ممکن است منجر به ورم ملتحمه شود که التهاب پوشش داخلی چشم شماست. همچنین لازم به ذکر است که بی خطر بودن نوشیدن چای بابونه در: کودکان خردسال، زنان باردار یا شیرده و افراد مبتلا به بیماری های کبدی یا کلیوی ثابت نشده است. هیچ گزارشی مبنی بر عوارض جانبی یا سمیت تهدید کننده زندگی ناشی از نوشیدن چای بابونه گزارش نشده است.

کلام آخر

چای بابونه یک نوشیدنی سالم است و سرشار از برخی آنتی اکسیدان های قوی است که ممکن است فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر سرطان و بیماری قلبی داشته باشد. نوشیدنی بابونه بسیار بی خطر است و بسیاری از مردم به دلیل طعم لذیذ و عطر دلپذیرش از نوشیدن آن لذت می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *