بیماری ها, گیاهان دارویی, یبوست

درمان بواسیر | ۸ درمان خانگی برای بواسیر

ادویه پای سیب
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بواسیر  را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”نمک” link=”https://attarchian.com/product-category/%d9%86%d9%85%da%a9-%d9%87%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”صابون فندق” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b5%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86-%d9%81%d9%86%d8%af%d9%82/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

به رگ های متورم در مقعد و راست روده بواسیر گفته می شود. بواسیر علائمی مانند: درد، خارش و خونریزی مقعدی دارد. این علائم می توانند در داخل یا خارج مقعد و راست روده ایجاد شوند که به ترتیب بواسیر داخلی و خارجی نامیده می گردند. بواسیر یک مشکل بسیار شایع است. این درد امکان دارد بعد از چند هفته از بین برود ولی با استفاده از داروهای طبیعی می توانید شدت درد را کم کنید.

درمان خانگی بواسیر

درمان خانگی بواسیر

فندق

علائم اصلی بواسیر: خارش و درد می باشد که با استفاده از فندق می توانید آنها را کاهش دهید. فندق دارای خواص ضد التهابی می باشد و باعث کاهش تورم نیز می شود. شما می توانید روغن فندق را خریداری و روی ناحیه درد مستقیما اعمال کنید همچنین می توان از دستمال های مرطوب و صابون های حاوی فندق نیز برای درمان خارش استفاده نمود.

آلوئه ورا

از زمان های قدیم از ژل آلوئه ورا برای درمان بواسیر و اغلب بیماری های پوستی استفاده می کردند. این ژل با داشتن خواص ضد التهابی باعث کاهش سوزش در بدن می شود. شما می توانید از ژل خالص آلوئه ورا که از برگ این گیاه به صورت مستقیم گرفته می شود استفاده کنید. کسانی که به سیر یا پیاز حساسیت دارند به احتمال زیاد به آلوئه ورا نیز ممکن است حساسیت نشان دهند. ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید و بین ۲۴ یا ۴۸ ساعت صبر کنید در صورت نداشتن واکنش آلرژیک سپس از آن بصورت کامل بر روی مقعد استفاده کنید.

حمام گرم با نمک اپسوم برای درمان بواسیر

شما می توانید با استفاده از یک وان کوچک و استفاده از آب گرم درد ناشی از بواسیر را کاهش دهید. حمام گرم می تواند سوزش ناشی از بواسیر را تسکین دهد. حمام گرم به مدت ۲۰ دقیقه بعد از هر دفع مدفوع موثرتر خواهد بود. افزودن نمک اپسون به حمام می تواند به کاهش درد کمک نماید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]انواع و اقسام نمک ها در عطاری انلاین[/info_box]

پمادهای بدون نسخه

پمادها و کرم های بدون نسخه تقریباً در هر داروخانه ای یافت می شود و می تواند تسکین فوری را ارائه دهد. برخی حتی می توانند تورم را کاهش دهند و به هموروئید شما کمک کنند تا سریعتر بهبود یابد. اگر از کرم با هیدروکورتیزون استفاده می کنید از آن بیش از یک هفته استفاده نکنید.

دستمال مرطوب کننده

استفاده از دستمال توالت پس از دفع مدفوع می تواند بواسیر موجود را تشدید کند. دستمال مرطوب می تواند به شما در تمیز نگه داشتن بدون تحریک بیشتر کمک کند. برای تقویت بیشتر می توانید دستمال مرطوب با مواد تسکین دهنده و ضد بواسیر مانند فندق جادوگر یا آلوئه ورا پیدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوب شما الکل، عطر یا سایر محرک ها را در خود نداشته باشد. این مواد به جای تسکین علائم می توانند علائم را تشدید کنند.

کمپرس سرد

بسته های یخ یا کمپرس سرد را روی مقعد قرار دهید تا تورم را به مدت ۱۵ دقیقه در هر زمان تسکین دهد. برای بواسیرهای بزرگ و دردناک این می تواند یک درمان فوق العاده موثر باشد. همیشه یخ را داخل پارچه یا حوله کاغذی بپیچید و هرگز چیزی که یخ زده را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

نرم کننده های مدفوع

به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند پسیلیوم می توانند به کاهش یبوست، نرم شدن مدفوع و حرکت سریع و بدون درد روده کمک کنند. بسیاری از این نرم کننده های مدفوع به شکل هایی مانند پودر، کپسول و مایعات هستند که بین یک تا ۳ بار در روز از طریق دهان قابل مصرف می باشند.

لباسهای گشاد و نخی

تعویض لباس های تنگ ساخته شده با پلی استر یا پنبه می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد کمک کند. این مورد می تواند به طور بالقوه علائم را کاهش دهد. برای کاهش سوزش از استفاده از شوینده های معطر یا نرم کننده های پارچه خودداری کنید.

جلوگیری از بواسیر از درمان های خانگی بواسیر

یکی از راه های جلوگیری از بواسیر تغییر سبک زندگی می باشد. شما با ورزش و همچنین تغذیه سالم می توانید از بواسیر جلوگیری کنید. از گیاهان به علت داشتن فیبر استفاده کنید و سعی کنید آب زیاد بنوشید تا هضم شما دچار مشکل نشود و بتوانید از یبوست جلوگیری کنید. موثرترین کار برای جلوگیری از بواسیر حمام رفتن است و همچنین سعی کنید اجابت مزاج را به تاخیر نیندازید چون همین کار باعث می شود روده، آب را دوباره از مدفوع جذب کند.

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنید.

بواسیر معمولاً به راحتی درمان می شود و به خودی خود برطرف می گردد. در موارد بسیار نادر بواسیر می تواند عوارضی ایجاد کند. از دست دادن خون مزمن بواسیر می تواند باعث کم خونی شود که کمبود گلبول قرمز است. هموروئیدهای داخلی همچنین می توانند جریان خون خود را قطع کرده و در نتیجه باعث درد شدید شود.

اگر درمان های خانگی بیش از ۲ هفته موثر واقع نشدند باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند بواسیر را تشخیص داده و درمان کند. آنها می توانند نسخه هایی برای کرم ها، پمادها و شیاف های دارویی بنویسند. در صورتی که این درمان ها موثر واقع نشوند ممکن است درمان هایی مانند جراحی را برای برداشتن بواسیر توصیه کنند.

همچنین در صورت مشاهده خونریزی یا افزایش خونریزی مقعدی باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *