بیماری ها, درمان, روده, سلامت

درمان بیماری کرون | چگونه می توان بیماری کرون یا التهاب روده را درمان کرد؟

عرق ترکیبی فورس آقایان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بیماری کرون را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گل ختمی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%af%d9%84-%d8%ae%d8%aa%d9%85%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

التهاب روده (کرون) چگونه بیماری است؟

بیماری کرون یک بیماری التهابی است که معمولا روده کوچک و بزرگ را درگیر می کند.
همچنین این بیماری می تواند هر قسمت از دستگاه اطراف خود را از دهان تا مقعد را تحت تأثیر قرار دهد.
برای درمان بیماری کرون چندین داروی تجویزی وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند. اما برخی از مردم به طب جایگزین روی آورده اند. ما در این متن به بعصی از این درمان ها می پردازیم.

درمان بیماری کرون

درمان بیماری کرون

بوسولیا

یکی از راه حل های مورد بررسی Boswellia serrata است. مکمل های بوسولیا از درختانی گرفته می شوند که رزینی با بوی شیرین و غنی از: کربوهیدرات ها، اسانس ها و اسیدهای بوسولئیک هستند. اسید موجود در رزین یک ماده فعال است. اعتقاد بر این است که به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند.

یکی از مطالعات اخیر معتبر نشان داد که ۱۴ نفر از ۲۰ نفر مبتلا به کرون که مکمل بوسولیا دریافت کرده بودند، بهبود یافتند.

بوسولیا در فروشگاه های مواد غذایی سالم به عنوان مکمل غذایی به فروش می رسد. همچنین گاهی اوقات برای درمان آسم، التهاب و افسردگی استفاده می گردد.

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که از خانواده زنجبیل است و رنگ زرد روشن دارد. تحقیقات نشان می دهد که کورکومین، ترکیبی که در زردچوبه یافت می شود، دارای خواص دارویی متعددی است که ممکن است برای افراد مبتلا به کرون مفید باشد.

خواص زردچوبه: ضد التهابی، ضد سرطانی، ضد آمیلوئید و ضد آرتروز دارد. همچنین دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی بوده و ضد میکروب است. این امر ممکن است به مبارزه با عفونت در افراد مبتلا به کرون کمک کند.

یکی از مشکلات اصلی استفاده از زردچوبه برای درمان بیماری کرون، ارائه دوز کافی است. آن هم به این دلیل است که افراد مبتلا به کرون هنگام هضم غذا در جذب زردچوبه مشکل دارند. در حال حاضر، محققان روشهای متفاوتی را برای انتقال زردچوبه به بدن برای به حداکثر رساندن جذب مورد آزمایش قرار داده اند.

علاوه بر این، خطرات سلامتی مصرف زردچوبه باید برای هر فرد در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید، این ترکیب ممکن است بیماری های کیسه صفرا را بدتر کند، با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته و در جذب آهن اختلال ایجاد کند. هنگامی که کورکومین در بدن است، ممکن است مشابه هورمون ها عمل کند. در صورت داشتن بیماری حساس به هورمون ها، قبل از مصرف این مکمل باید با پزشک خود صحبت کنید.

چای سبز

چای سبز در سراسر جهان محبوب است. علاقه مندان به سلامتی مدتهاست که در طول سالها فواید زیادی برای سلامتی چای سبز اعلام کرده اند، اما تأثیرات آن بر روی روده کوچک و روده بزرگ هنوز در حال تحقیق است. در مطالعات اخیر بر روی جوندگان، منبع چای سبز باعث کاهش التهاب روده بزرگ و داروی کرون سولفاسالازین شد.

همچنین خطر ابتلا به سرطان روده جوندگان را کاهش می دهد. شایان ذکر است که مشخص نیست که آیا چای سبز تأثیرات مشابهی روی افراد دارد، اما مصرف آن هیچ خطری به همراه ندارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید چای سبز در عطاری انلاین[/info_box]

مارشملو (گل ختمی)

مارشملو چیزی فراتر از یک دسر سفید شیرین است که روی آتش تفت می دهید. گیاهی به نام ختمی که از گیاه Althaea officinalis می آید برای درمان کرون مورد استفاده قرار گرفته است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که گل ختمی می تواند بافت ها را در طول بهبودی، به ویژه در معده، تسکین دهد. این باعث کاهش التهاب در افراد مبتلا به کرون می شود. علاوه بر این، ریشه از مخاط معده محافظت می کند. این باعث کاهش اسیدهای معده بدون عوارض جانبی آشکار بر بدن می شود.

N- استیل گلوکوزامین برای درمان بیماری کرون

استیل گلوکوزامین-N یک مکمل است که اغلب از صدف مشتق شده تهیه می شود. در برخی از آزمایشات، آن را با موفقیت در درمان اختلالات خود ایمنی مرتبط می دانند. این مکمل می تواند سلول های ایجاد کننده التهاب را متوقف کند. یک مطالعه معتبر نشان داد که مکمل ها استیل گلوکوزامین-N التهاب روده را در کودکان مبتلا به کرون بدون عوارض جانبی منفی کاهش دهد.

ویتامین D

ویتامین D به حفظ سطح طبیعی کلسیم و فسفر در خون کمک می کند که باعث تقویت استخوان ها می شود. در نتیجه، این ماده اصلی در بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین در بازار وجود دارد.

مطالعات اخیر نشان می دهد ویتامین D ممکن است در درمان کرون مفید باشد. کمبود مزمن ویتامین D در افراد مبتلا به کرون شایع است. برخی از محققان معتقدند کمبود مزمن ویتامین D می تواند منجر به التهاب در معده و روده بزرگ شود.

با افزودن ویتامین D به رژیم غذایی، افراد مبتلا به کرون ممکن است به حداقل رساندن علائم و افزایش سلامت سیستم ایمنی کمک کنند. از آنجا که کرون ناشی از نقص در سیستم خود ایمنی است، تقویت سیستم ایمنی بدن شما می تواند یک مزیت باشد.

B12 برای درمان بیماری کرون

ویتامین B-12 برای ساخت سلول های جدید و تجزیه چربی ها و پروتئین ها در بدن مهم است. همچنین از سلول های عصبی محافظت می کند و به ساخت گلبول های قرمز کمک کند.

افراد مبتلا به کرون معمولاً کمبود B-12 دارند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که مکمل ویتامین B12 می تواند به کاهش علائم بیماری کرون کمک کند. همچنین می تواند به بهبود کم خونی، که یک اختلال تغذیه ای رایج در افراد مبتلا به کرون است کمک کند.

کلام آخر

گیاهان و مکمل ها می توانند برنامه درمانی شما را تکمیل کنند. با این حال، همیشه قبل از شروع هر یک از این درمان ها باید با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است با داروهای فعلی، آلرژی یا شرایط بهداشتی فعلی شما تداخل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *