بیماری ها, گیاهان دارویی

درمان لارنژیت | درمان خانگی بیماری حنجره یا بیماری لارنژیت

ادویه بهارات
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیانبه شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان های خانگی بیماری حنجره یا همان لارنژیت را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها ک در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان برای این مقاله:

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اکالیپتوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”لیمو” link=”https://attarchian.com/product/%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%b3-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

درمان لارنژیت

درمان حنجره یا لارنژیت

آیا صبح ها با صدا خش دار بیدار می شوید؟ اگر چنین علامتی دارید به احتمال زیاد مبتلا به حنجره هستید. بیماری حنجره یا لارنژیت زمانی رخ می دهد که شما از تارهای صوتی خود زیاد کار بکشید و یا بخاطر سوزش یا عفونت، تار های صوتی ملتهب شود. این التهابات باعث ایجاد انواجی در صدای شما می‌شود.

به عنوان مثال؛ در یک جشن با صدای بلند صحبت کنید یا در یک شب داد زدن در یک بازی فوتبال باعث التهاب خنجره می شود. بیماری چون آنفولانزا و سرماخوردگی نیز منجربه بیماری حنجره می گردد.

این بیماری علائم مختلفی دارد که ما این متن علائم را با شما در میان می گذاریم و در مورد درمان خانگی بیماری حنجره با شما صحبت می کنیم.

اولین علامت حنجره گرفتگی صدا است. اگر صدای شما گرفته است و علامت جدی‌تری دیگر ندارید، لازم نیست بازتاب به پزشک مراجعه کنید. برای درمان صدای گرفته می توانید از درمان خانگی مانند داروهای طبیعی و چای بهره بگیرید.

به صدای خود استراحت دهید.

تارهای صوتی وقتی متورم و تحریک می شوند به بیماری حنجره مبتلا شده اید. زمان برای درمان بسیار مهم است، سعی کنید با کسی صحبت نکنید و فریاد زدن هم کلا ممنوع است.
اگر باید در یک جلسه صحبت کنید و تعداد افراد به اندازه ای است که باید با صدای بلند صحبت کنید از یک بلندگو یا یا تقویت کننده صدا استفاده کنید و با صدای بلند صحبت نکنید.
یکی از مشکلات صدا موقعی است که می خواهید آواز بخوانید، موقع آواز خواندن تارهای صوتی شما ملتهب تر می‌شود، پس چند روزی استراحت کنید. توجه داشته باشید در مدت درمان از صدایتان خیلی کم استفاده کنید، از صدای خود به طور طبیعی بهره بگیرید.

آب نمک گرم غرغره کنید.

برای تسکین گلو درد و سوزش گلو می توانید آب نمک غرغره کنید. به این صورت که یک چهارم تا یک دوم قاشق چایخوری نمک را در یک استکان آب گرم حل کنید. یک جره از محلول بدست آمده را دهان بریزید و آن را در پشت گلو غرغره کنید، سپس آن را تف کنید. بعد از غرغره کردن آب در دهان خنک می شود،
بنابراین یک جرعه دیگر بنوشید و تا زمانی که لازم است این کار رو تکرار کنید.

رطوبت را با دستگاه مرطوب کننده اضافه کنید.

وقتی هوا محیط خشک باشد و رطوبت کم داشته باشد، این خشکی هوا، گلو را تحریک می کند و باعث التهاب تارهای صوتی می شود. این مشکل بیشتر در زمستان رخ می دهد، هنگامی که از بخاری یا وسایل گرمایشی استفاده می کنید، هوای خشک به خانه و محل کارمان می آید. برای اینکه بتوانید رطوبت محل زندگی خود را افزایش دهید، می توانید از مرطوب کننده بخار سرد یا بخار کننده رطوبت بهره بگیرید. این کار باعث شل شدن خلط می شود.

اگر وسایل مرطوب کننده هوا ندارید می توانید از حمام آب گرم استفاده کنید.

پاستیل بمکید.

قرص های پاستیل شکل برای گلو است که می تواند رطوبت را به گلو برساند و همچنین درد را تسکین دهد و سرفه را کم کند. قرص های طبیعی درمان لارنژیت مانند: قرص های درست شده از عسل زنبور ، قرص های ضد سرفه  و اکیناسه  بهره گرفت.

درمان بیماری حنجره با سرکه سیب

خاصیت ضد میکروبی سرکه سیب می تواند به بدن شما در مقابل عفونت ها کمک کند.
طریقه استفاده از سرکه سیب: ۱ تا۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک استکان آب بریزید. سپس یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را روزی دو بار بنوشید تا علائم بیماری لارنژیت بهتر شود.

می توانید از سرکه آب سیب به آب نمک غرغره خود اضافه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. اضافه کردن عسل به سرکه سیب باعث قوی تر شدن درمان می شود.

سرکه سیب یک ماده اسیدی است و اسید می تواند حنجره را تحریک کند. توجه به اینکه اگر این بیماری لارنژیت شما بر اثر استفاده از اسید به وجود آمده است نباید از سرکه سیب یا هر اسید دیگری استفاده کنید.

چای با عسل

هیچ چیزی بهتر از یک چای گرم برای گلو درد و سوزش  وجود ندارد. چای می تواند یک تسکین دهنده قوی برای درد گلو باشد. مخصوصا چای های گیاهی مانند بابونه که مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. بابونه دارای خاصیت ضد التهابی نیز است. چای را با مقداری عسل که خود یک درمان کننده قوی است میل کنید. طبق تحقیقات انجام شده عسل تولید مخاط را کاهش می دهد و سرفه را هم می تواند درمان کند.

بابونه اصل را در عطاری بیابید. انواع بابونه در عطاری انلاین

درمان بیماری لارنژیت با چای نارنج با لیمو

چای نارنج از زمین و پوست خشک درخت نارون لغزانده درست می شود. این چای مدتهاست که در طب سنتی شرقی و بومی هندی برای درمان التهابات مجاری هوایی فوقانی مورد استفاده قرار می گیرد.

این چای طبق گزارشات گلو را می پوشاند و تسکین می‌دهد و صحبت کردن و آواز خواندن را راحت تر می کند. این چای یا مکمل در همه جا پیدا می‌شود.

لیمو نیز برای تقویت سیستم ایمنی به همراه چای مصرف می‌شود. لیمو بخاطر داشتن ویتامین C بالا یک آنتی اکسیدان قوی بشمار می آید.

خرید لیمو در عطاری انلاین

درمان بیماری حنجره با ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل یکی از ریشه های پر فایده در طب و همچنین در میان غذاها بشمار می آید. این ریشه گرانبها می تواند سرفه خشک و همچنین تحریک کننده‌ای را که اغلب با حنجره همراه است را درمان و سرکوب کند. می تواند عفونت های گلو را درمان کند.

از زنجبیل می تواند به طرق مختلف استفاده کرد. می توان از این ریشه بصورت تازه و پوست کند به اسموتی و آب میوه اضافه کرد و یا آن را خرد کرد و به سرخ کردنی اضافه کرد. می توان از ریشه زنجبیل تازه به عنوان چای مصرف کرد.

محصولات حاوی اسانس

اسانس همان مواد شیمیایی طبیعی است که به عنوان جوهر گیاه نیز شناخته شده است. مثل اسانس های که از درخت اکالیپتوس می گیرند.

روغن درخت اکالیپتوس به شل شدن مخاط و تسکین سوزش گلو کمک می کند. چهار یا پنج قطره روغن اسانس را به یک دستگاه پخش کننده یا مرطوب کننده اضافه کنید تا آن را در خانه پخش کند و یا مقداری روی بالشی که روی آن می خوابید بمالید. توجه داشته باشید از روغن های اساسی نباید مصرف کنید.

درمان لارنژیت با سیر تازه

سیر خاصیت درمانی فراوانی دارد و همچنین برای درمان عفونت ها بسیار استفاده می‌شود. در طول تاریخ، برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها در فرهنگ های مختلف از سیر بهره می گیرند. سیر دارای خواص ضد باکتریایی قوی است.

برای مقابله با بیماری های چون برونشیت و سینوزیت استفاده از سیر بخاطر خاصیت ضد باکتریایی توصیه می شود.

سیر تازه بسیار مفیدتر است. از سیر می توان در بسیاری غذاها استفاده کرد. مثلا چند حبه را در سس ماکارونی بریزید و یا سرخ کنید و در سالاد استفاده کنید. در بسیاری از شهرهای شمال کشور از سیر خام استفاده می کنند و آن را خام می خورند که بسیار مفید است. بعضی بخاطر بوی بد سیر از آن استفاده نمی کنند، یک راحل ساده بخاطر برطرف کردن بوی سیر بعد از خوردن سیر از آب لیمو استفاده کنید.

سرکه های رقیق شده را غرغره کنید.

سالیان سال است که سرکه برای مبارزه با عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرد. سرکه دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد.

غرغره کردن با سرکه رقیق شده یکی دیگر از گزینه های تسکین حنجره است. طریق مصرف سرکه رقیق شده به این صورت است که یک یا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب یا سرکه سفید را در یک استکان آب مخلوط کنید، سپس غرغره کرده و تف کنید.

اگر بیماری لارنژیت شما از رفلاکس اسیدی است و از سرکه برای درمان استفاده نکنید، چون ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

درمان لارنژیت با مایعات بیشتر بنوشید.

برای بسیاری از بیماری ها توصیه می شود از نوشیدنی و مایعات استفاده کنند. این بیماری نیز به مایعات برای درمان نیاز دارد. آب، آب میوه، آب گوشت شفاف و چای کمک می کند، بلغم را از بین می برد و مخاط را دفع می کند.

مخصوصا نوشیدن و خوردن مایعات گرم مثل چای و سوپ، می تواند به افزایش جریان مخاط و کاهش احتقان کمک کند.

توجه

مایعات دارای کافئین باعث کم شدن آب بدن می شود، از مصرف مایعات کافئین دار اجتناب کنید.

از چه مواد باید استفاده کنیم زمانی که به بیماری لارنژیت یا حنجره مبتلا شدیم.

وقتی که در حال درمان حنجره هستید سعی کنید از موارد زیر دوری کنید.

آواز خواندن و فریاد زدن

استرس غیر ضروری را به تارهای صوتی خود اضافه نکنید. این فقط التهاب را بیشتر و زمان بهبودی را طولانی تر می کند.

زمزمه کردن

عجیب است ولی نجوا بیشتر از تکلم ساده تارهای صوتی را تحریک می کند.

الکل

هیدراته ماندن به بهبودی شما کمک می کند. از استفاده از الکل که خاصیت آبادانی دارد خودداری کنید.

ضد احتقان ها

داروهای سرما خوردگی بدون نسخه که حاوی احتقان هستند می تواند گلو را خشک کند و باعث تحریک بیشتر شود.

سیگار کشیدن

هر نوع سیگار کشیدن از جمله سیگار های الکترونیکی، می تواند گلو را تحریک کند، باعث سرفه می شود و زمام بهبودی را طولانی می کند.

زمان مراجعه با پزشک

بیماری لارنژیت یا حنجره حاد تا یک هفته درمان می شود. التهابات ناحیه را خام می کند و عفونت را راحت می برد. برای موارد مانند عفونت ویروسی (سرما خوردگی) یا استفاده بیش از حد از صدا، آنتی بیوتیک کمکی نمی کند. اگر خواننده هستید یا کسی هستید که به صدا نیاز دارید، پزشک ممکن است کورتیکداستروئید ها را تجویز کند، که بعضی اوقات باعث کاهش التهاب در تارهای صوتی می شود.

اگر این گرفتگی صدا بیشتر از دو هفته طول بکشد شما دچار حنجره مزمن شده اید. حنجره مزمن باید توسط پزشک بررسی شود زیرا ممکن است علت زمینه ای مانند ریفلاکس اسید یا عفونت باکتریایی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *