گوش

درمان خانگی خارج کردن آب از گوش | ۱۱ راه برای خروج آب از گوش

اسپند
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خارج کردن آب از گوش را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اگر پس از شنا یا در معرض آب قرار گرفته باشید. در گوش خود احساس قلقلک می کنید. این نشان دهنده آن است که آب در گوش شما گیر کرده است و حتی این احساس را در فک یا گلو خود نیز می توانید داشته باشید. در این مواقع حتی امکان دارد صداها را به طور واضح متوجه نشوید. البته در این شرایط جای نگرانی نیست در بیشتر مواقع آب به خودی خود خارج می شود اما اگر محبوس شده باشد قبل از اینکه به عفونت تبدیل شود باید آن را خارج نمود.

ما در این مطالب دوازده شیوه برای خارج کردن آب از گوش را برای شما بیان خواهیم نمود. اگر شما هم به دنبال یک راه حل مفید برای خارج کردن آب از گوش خود هستید پیشنهاد میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

درمان خانگی خارج کردن آب از گوش

درمان خانگی خارج کردن آب از گوش

لاله گوش خود را تکان دهید.

برای خارج کردن آب از گوش می توانید از این روش استفاده کنید که بلافاصله به خارج شدن آب از گوش کمک می کند. در این روش سر خود را به سمت پایین نگه دارید و به سمت شانه خم کنید و سپس لاله گوش خود را بکشید یا تکان دهید و یا سر خود را تکان دهید تا آب از گوش خارج شود.

نیروی جاذبه را انجام دهید.

یکی دیگر از روشهای خارج کردن آب از گوش استفاده از نیروی جاذبه است. سعی کنید چند دقیقه به پهلو دراز بکشید و سر خود را روی یک حوله بگذارید تا آب جذب شود. در این روش آب به کندی از گوش خارج می شود.

ایجاد خلاء

این روش باعث ایجاد خلاء می شود که ممکن است آب را بیرون بکشد. سر خود را به پهلو کج کنید و گوش خود را بر روی کف دست بچسبانید و یک مهر و موم محکم ایجاد کنید. مانند یک چاه باز کن پلاستیکی دست خود را به عقب و جلو حرکت دهید همین کار ساده باعث خروج آب از گوش می شود.

برای خارج کردن آب گوش از سشوار استفاده کنید.

حرارت ناشی از سشوار می تواند به تبخیر آب داخل مجرای گوش شما کمک کند. سشوار خود را در کمترین حالت تنظیم کنید سشوار را تقریباً یک پا از گوش خود دور کرده و آن را به صورت رفت و برگشتی حرکت دهید.

هنگام لمس گوش خود اجازه دهید هوای گرم وارد گوش شما شود.

قطره گوش الکل و سرکه را امتحان کنید.

الکل می تواند به تبخیر آب در گوش شما کمک کند. همچنین باعث از بین رفتن رشد باکتری ها شود و از عفونت جلوگیری نماید. اگر گوش شما دارای جرم زیاد باشد و به همین دلیل آب در گوش شما محبوس شده باشد می توانید مقداری سرکه در آن بریزید. سعی کنید الکل و سرکه به اندازه مساوی مخلوط شوند. با استفاده از قطره چکان استریل ۳ یا ۴ قطره از این مخلوط را به گوش خود بمالید سپس قسمت بیرونی گوش خود را به آرامی مالش دهید و ۳٠ ثانیه صبر کنید و سر خود را به طرف دیگر کج نموده تا محلول خارج شود.

در صورت داشتن این شرایط از این روش استفاده نکنید:

  • عفونت گوش میانی
  • پرده گوش سوراخ دار
  • لوله های تمپانوستومی (لوله های پرده گوش)

از قطره های گوش پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های خارج کردن آب از گوش استفاده از قطره پراکسید هیدروژن می باشد. محلول های پراکسید هیدروژن می تواند به پاکسازی گوش کمک کند. می توانید قطره های گوش را که از ترکیب اوره و پراکسید هیدروژن به نام پراکسید کاربامید برای رفع انسداد جرم گوش است استفاده می کنند.

در صورت داشتن چنین شرایطی از این روش استفاده نکنید:

  • علائم آسیب یا عفونت مانند درد
  • تورم
  • گرما
  • تخلیه
  • خونریزی از گوش
  • عفونت گوش میانی
  • پرده گوش سوراخ دار
  • لوله های تمپانوستومی (لوله های پرده گوش)

روغن زیتون را امتحان کنید.

برای خارج کردن آب از گوش می توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید. روغن زیتون همچنین می تواند به جلوگیری از عفونت در گوش شما کمک کند و همچنین آب را به بیرون دفع کند. مقداری روغن زیتون را در یک کاسه کوچک گرم کنید سپس چند قطره روی مچ داخلی خود قرار دهید و دمای آن را آزمایش کنید.

با استفاده از قطره چکان تمیز چند قطره روغن را داخل گوش آسیب دیده بریزید. حدود ۱۰ دقیقه به طرف دیگر دراز بکشید و سپس بنشینید و گوش را به سمت پایین کج کنید. آب و روغن با یکدیگر تخلیه می شوند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون در دکتر اویل[/info_box]

آب از درمان خانگی خارج کردن آب از گوش

این تکنیک ممکن است غیر منطقی به نظر برسد اما در واقع می تواند به خارج شدن آب از گوش شما کمک کند. به پهلو خوابیده گوش آسیب دیده را با قطره چکان تمیز آب پر کنید. ۵ ثانیه صبر کنید و سپس بچرخانید و گوش آسیب دیده رو به پایین باشد. با این روش تمام آب باید تخلیه شود.

داروهای بدون نسخه مصرف کنید.

بیشتر آنها حاوی الکل هستند و می توانند به کاهش رطوبت در مجرای گوش بیرونی شما کمک کرده، همچنین باکتری ها را از بین ببرند یا جرم گوش و بقایای آن را حذف کنند.

خمیازه کشیدن یا جویدن

یکی از راه های ساده برای خارج کردن آب از گوش خمیازه کشیدن می باشد. وقتی آب در لوله های استاشی شما گیر می کند حرکت دهان گاهی اوقات می تواند به باز شدن لوله ها کمک کند. برای رفع تنش در لوله های استاش خمیازه بکشید یا آدامس بجوید.

از بخار استفاده کنید.

از راه های ساده دیگری که می توان برای خارج کردن آب از گوش استفاده کرد بخار آب گرم می باشد. بخار گرم می تواند به شما کمک کند تا آب را از طریق گوش های استاشی خود از گوش میانی خارج کنید. سعی کنید دوش آب گرم بگیرید یا یک مینی سونا یا از یک کاسه آب گرم استفاده کنید. یک کاسه بزرگ را با آب داغ بخاردار پر کنید و برای حفظ بخار سر خود را با یک حوله بپوشانید و صورت خود را روی کاسه نگه دارید. بخار را به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه استنشاق کنید و سپس سر خود را به طرف دیگر کج کنید تا گوش شما تخلیه شود.

نکات قابل توجه برای درمان خانگی خارج کردن آب از گوش

اگر درمان های خانگی موثر نیستند برای پاک کردن داخل گوش خود از انگشت یا هر چیز دیگری استفاده نکنید. انجام این کار ممکن است شرایط را بدتر کند.

این نکات ساده می تواند از گیر افتادن آب در گوش شما در آینده جلوگیری کند. هنگام شنا از گوشگیر یا کلاه شنا استفاده کنید. پس از گذراندن مدت زمان غوطه ور در آب قسمت بیرونی گوش خود را با یک حوله کاملاً خشک کنید.

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنیم؟

آب محبوس شده معمولاً بدون درمان از بین می رود. اگر شما را آزار می دهد سعی کنید یکی از این درمان های خانگی را برای کمک به رفع ناراحتی خود امتحان کنید. اما اگر بعد از ۲ تا ۳ روز هنوز آب در گوش وجود دارد یا علائم عفونت را نشان می دهد باید با پزشک خود تماس بگیرید. اگر گوش شما ملتهب یا متورم شده باشد ممکن است دچار عفونت گوش شده باشید.

در صورت عدم درمان، عفونت گوش می تواند جدی شود. ممکن است منجر به کاهش شنوایی یا عوارض دیگری مانند آسیب غضروف و استخوان شود. پزشک می تواند داروهایی را برای از بین بردن عفونت و تسکین درد تجویز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *