آلرژی, بیماری ها, گیاهان دارویی

درمان سرفه | بهترین داروهای طبیعی سرفه

دانه عدس مرغوب
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه بهترین داروی های طبیعی سرفه را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها ک در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان برای این مقاله:

[button title=”لیمو” link=”https://attarchian.com/product/%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%b3-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عرق نعنا فلفلی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b1%d9%82-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7-%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گل ختمی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%af%d9%84-%d8%ae%d8%aa%d9%85%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”نمک” link=” ” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

درمان سرفه

سرفه چیست؟

به طور کلی سرفه کاملاً طبیعی است. سرفه می تواند به شما کمک کند تا گلو را از بلغم و سایر عوامل محرک دور نگه دارید. با این حال سرفه مداوم همچنین می تواند نشانه تعدادی از شرایط مانند حساسیت، عفونت ویروسی یا عفونت باکتریایی باشد. گاهی اوقات سرفه ناشی از هیچ چیز مربوط به ریه های شما نیست و حتی رفلاکس معده نیز می تواند باعث سرفه شود.

شما می توانید سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آلرژی و عفونت های سینوسی را با تعدادی از داروهای بدون نسخه درمان کنید. عفونت های باکتریایی نیاز به آنتی بیوتیک دارند. در کنار درمان دارویی می توانید از پزشک خود در مورد گزینه های دیگر برای کمک به سرفه خود سوال کنید. ما در این مطلب درمان های دیگری را برای شما بیان کرده ایم تا آخر مطلب همراه ما باشید.

عسل درمان سرفه

عسل یک درمان شناخته شده  و یکی از درمان های طبیعی برای سرفه و همچنین گلودرد می باشد. براساس یک تحقیقات انجام شده عسل می تواند سرفه را به طور موثرتری نسبت به داروهای بدون نسخه که حاوی دکسترومتورفان، سرکوب کننده سرفه هستند، تسکین دهد. شما می توانید با مخلوط کردن حداکثر ۲ قاشق چای خوری عسل با چای گیاهی یا آب گرم و لیمو داروی خود را در خانه بسازید. عسل تسکین دهنده است در حالی که آب لیمو می تواند به احتقان کمک کند. شما می توانید عسل را به صورت خالی و بدون هیچ افزودنی میل کنید.

خرید لیمو از عطاری انلاین

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم هایی هستند که می توانند فواید زیادی را برای سلامتی ارائه دهند. در حالی که آنها مستقیماً سرفه را تسکین نمی دهند اما به تعادل فلور گوارشی شما کمک می کنند. فلور دستگاه گوارش باکتری هایی هستند که در روده شما زندگی می کنند. این تعادل می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را در سراسر بدن پشتیبانی کند. براساس یک تحقیق محققان متوجه شدند که تعداد افراد مبتلا به عفونت های تنفسی فوقانی پس از دریافت انواع مختلف پروبیوتیک ها کاهش مییابد. اگرچه شواهد هنوز قطعی نیست. هر تولید کننده مکمل ممکن است مصرف روزانه توصیه شده متفاوتی داشته باشد. پروبیوتیک ها نیز به برخی از انواع ماست اضافه می شوند و در سوپ میسو و نان های خمیر ترش وجود دارند. حتما قبل از استفاده از پرو بیوتیک ها با پزشک خود مشورت کنید. طبیعی ترین راه برای دریافت پروبیوتیک ها از طریق غذاهای تخمیر شده است از جمله: میسو، کلم ترش، ماست، کفیر، کامبوچا، کیمچی، خمیر ترش.

درمان سرفه خشک

آناناس یکی دیگر از درمان های سرفه

یکی دیگر از درمان های طبیعی سرفه می توان به آناناس اشاره کرد. بروملین آنزیمی است که فقط در ساقه و میوه آناناس یافت می شود. می تواند به سرکوب سرفه و همچنین شل شدن مخاط در گلو کمک کند. برای بهره مندی از بیشترین مزایای آناناس و بروملین، یک تکه آناناس بخورید یا سه بار در روز ۳٫۵ اونس آب آناناس تازه بنوشید. همچنین ادعاهایی وجود دارد که می تواند به تسکین سینوزیت و مشکلات سینوسی مبتنی بر حساسیت کمک کند که می تواند به سرفه و مخاط کمک کند. مکمل های بروملین نباید توسط کودکان یا بزرگسالانی که رقیق کننده خون مصرف می کنند مصرف شود. همچنین در صورت مصرف آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین مراقب استفاده از بروملین باشید. زیرا می تواند جذب آنتی بیوتیک را افزایش دهد.

نعناع فلفلی

یکی دیگر از درمان های طبیعی سرفه می توان به نعناع فلفلی اشاره کرد. برگ های نعناع به دلیل خواص درمانی بسیار شناخته شده است. منتول موجود در نعناع باعث تسکین گلو میشود و به عنوان ضد احتقان عمل می کند و به تجزیه مخاط کمک می کند. با نوشیدن چای نعناع یا استنشاق بخار نعناع از حمام بخار می توانید از آن سود ببرید. برای تهیه حمام بخار به ازای هر ۵ لیتر آب گرم ۳ یا ۴ قطره روغن نعناع اضافه کنید. حوله ای را روی سر خود بکشید و مستقیماً بالای آب نفس عمیق بکشید.

گل ختمی

گل ختمی به عنوان یکی دیگر از درمان های طبیعی سرفه می باشد. برگ ها و ریشه های گیاه از قدیم برای درمان گلو درد و سرکوب سرفه استفاده می شده است. هیچ تحقیق خاصی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد اما این گیاه به طور کلی بی خطر تلقی می شود. گیاه گل ختمی حاوی موسیلاژ است که گلو را می پوشاند و سوزش را تسکین می دهد. امروزه می توانید ریشه ختمی را به صورت چای یا به شکل کپسول تهیه کنید. چای گرم می تواند برای سرفه ای که همراه با گلودرد است آرامش بخش باشد. ریشه گل ختمی برای کودکان توصیه نمی شود.

درمان سرفه مرطوب

آویشن درمان سرفه

آویشن نیز برای درمان طبیعی سرفه بسیار موثر است و برای برخی از بیماری های تنفسی استفاده می شود. یک تحقیق نشان داد که عصاره استخراج شده از برگ های آویشن با پیچک می تواند به تسکین سرفه و برونشیت کوتاه مدت کمک کند. برگها حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها هستند که ماهیچه های گلو درگیر در سرفه را شل کرده و التهاب را کاهش می دهد. می توانید چای آویشن را در خانه با استفاده از دو قاشق چای خوری برگ خرد شده آویشن و یک فنجان آب جوش تهیه کنید. پس از مخلوط کردن به مدت ده دقیقه روی آن را بپوشانید و سپس از یک صافی رد کنید و حالا چای آویشن شما آماده است میل نمایید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید آویشن در عطاری انلاین[/info_box]

نمک و آب غرغره می کنند.

در حالی که درمان  با غرغره آب نمک ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد غرغره نمک و آب می تواند به تسکین خارش گلو که باعث سرفه شما می شود کمک کند. مخلوط یک چهارم یا یک دوم قاشق چایخوری نمک با هشت اونس آب گرم می تواند به تسکین سوزش کمک کند. توجه داشته باشید که کودکان زیر شش سال در غرغره کردن مهارت چندانی ندارند. بهتر است داروهای دیگری را برای این گروه سنی امتحان کنید.

انواع نمک های موجود در بازار را با قیمتی مناسب از عطاری انلاین تهیه کنید.

چگونه از سرفه جلوگیری کنیم.

علاوه بر یادگیری نحوه درمان سرفه ممکن است در ابتدا نحوه پیشگیری از آن را نیز بیاموزید. برای محافظت در برابر آنفولانزا شما باید این موارد را انجام دهید. از تماس با افراد بیمار خودداری کنید. اگر می دانید که بیمار هستید از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنید تا دیگران را بیمار نکنید. هرگاه سرفه یا عطسه کردید بینی و دهان خود را بپوشانید و مایعات فراوان بنوشید تا هیدراته بمانید. مناطق مشترک خانه، محل کار یا مدرسه را مرتباً تمیز کنید. این امر به ویژه برای میزهای بازی، اسباب بازی ها یاتلفن های همراه بسیار مهم است. دستان خود را به طور مکرر بشویید به ویژه پس از سرفه، غذا خوردن، رفتن به دستشویی یا مراقبت از بیمار.

دوری کردن از آلرژن های رایج شامل درختان، گرده، کنه های گرد و غبار، خز حیوانات، کپک و حشرات است. با پزشک خود در مورد برنامه ای که برای شما مناسب است صحبت کنید.

چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر سرفه شما بر توانایی تنفس شما تأثیر می گذارد یا اگر سرفه خون می کنید به دنبال درمان فوری باشید. عفونت های دستگاه تنفسی شامل درد بدن و تب است در حالی که آلرژی اینطور نیست. در صورت مشاهده علائم زیر علاوه بر سرفه  به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید: لرز، کم آبی بدن، تب بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، احساس ناخوشی یا احساس ناخوشی عمومی، سرفه مولد که دارای خلط بدبو، ضخیم، سبز یا زرد رنگ است و ضعف.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *