اعصاب و روان, بیماری ها, درمان, صرع

درمان های طبیعی برای صرع | آیا برای صرع، درمان طبیعی موثر است؟

عرق نسترن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان های خانگی طبیعی برای صرع را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سنبل الطیب” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%d9%86%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b7%db%8c%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%b9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

صرع به طور سنتی با داروهای ضد تشنج درمان می شود. اگر چه این داروها می توانند بسیار مفید باشند، اما این داروها ممکن است برای همه موثر نباشند و مانند هر دارویی، ممکن است با عوارض جانبی نیز همراه باشند.

برخی از افراد مبتلا به صرع برای درمان علائم طبیعی یا تکمیل درمان های خود به درمان های طبیعی و درمان های جایگزین روی می آورند. از گیاهان و ویتامین ها گرفته تا طب سوزنی، می توانند به ما در درمان صرع کمک کنند.

طب سنتی بیشتر از درمان های طبیعی برای درمان صرع مفید است. اگر می خواهید چیز جدیدی به رژیم درمانی صرع خود اضافه کنید، ابتدا بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است متوجه شوید که برخی از درمان های طبیعی می توانند برنامه درمانی فعلی شما را تکمیل کنند.

با این حال، برخی از گیاهان خطرناک هستند و می توانند با داروهای موثر تداخل داشته باشند پس مشورت با پزشک معالج ضروری است.

مشورت با پزشک برای کشف درمان های مناسب برای شما می تواند به شما در ارزیابی مزایا و خطرات احتمالی کمک کند و همچنین به آنها اجازه می دهید در مورد مراحل بعدی مشاوره دهند.

درمان های طبیعی برای صرع

درمان های طبیعی برای صرع

گیاهان دارویی

محبوبیت گیاهان دارویی در چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است و به نظر می رسد برای هر بیماری یک یا چند گیاه درمانی وجود دارد.

برخی از رایج ترین گیاهان دارویی برای صرع که می توان از آنها بهره گرفت گیاهانی چون: بوته سوزان، هیدروکوتیل، سوسن دره، دارواش، گل صد تومانی، درخت بهشت و سنبل الطیب هستند.

طبق تحقیقات انجام شد، تعدادی داروی گیاهی که در طب سنتی چینی، ژاپنی کامپو و آیورودای هندی استفاده می شوند، اثرات ضد تشنج دارند. با این وجود، هیچ مطالعه تصادفی و کنترل شده ای وجود ندارد که از مزایای آنها حمایت کند. همچنین ایمنی، عوارض جانبی و تداخلات آنها به خوبی مطالعه نشده است.

برخی از گیاهان طبیعی ذکر شده در واقع می توانند باعث بیماری یا حتی مرگ شوند. در حال حاضر، شواهد علمی کافی وجود ندارد که اکثر داروهای گیاهی با موفقیت صرع را درمان می کنند. بیشتر شواهد حکایتی است. گیاهان گاهی عوارض جانبی ناخوشایندی مانند: سردرد، بثورات و مشکلات گوارشی را ایجاد می کنند.

توجه داشته باشید، اگر چه برخی از گیاهان ممکن است به صرع کمک کنند، برخی دیگر ممکن است علائم را بدتر نمایند.

  • گل گشنیز و سنبل الطیب می توانند آرام بخشی را افزایش دهند.
  • سیر ممکن است سطح داروهای شما را مختل کند.
  • بابونه ممکن است اثرات دارویی شما را طولانی کند و ممکن است باعث تشنج اضافی شود.
  • مکمل های گیاهی حاوی افدر یا کافئین ممکن است تشنج را بدتر کنند. اینها شامل گوارانا و کولا هستند.
    چای نعنا هم می تواند تشنج را بیشتر کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید گیاه سیر در عطاری انلاین[/info_box]

ویتامین ها

برخی از ویتامین ها ممکن است به کاهش تعداد تشنج های ناشی از برخی از انواع صرع کمک کنند. اما به خاطر داشته باشید که ویتامین ها به تنهایی کار نمی کنند. آنها ممکن است به اثر بخشی موثرتر برخی داروها یا کاهش دوز لازم شما کمک کنند.

قبل از مصرف مکمل های ویتامین، از دستورات پزشک خود پیروی کنید تا از مصرف بیش از حد احتمالی جلوگیری شود.

  • ویتامین B-6

ویتامین B-6 برای درمان نوع نادری از صرع معروف به تشنج وابسته به پیریدوکسین استفاده می شود. این نوع صرع معمولاً در رحم یا اندکی پس از تولد ایجاد می شود. این به دلیل ناتوانی بدن فرد در متابولیسم مناسب ویتامین B-6 است.

اگر چه شواهد امیدوار کننده است، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل ویتامین B-6 برای افراد مبتلا به انواع دیگر صرع مفید است یا خیر، مورد نیاز است.

  • منیزیم

کمبود شدید منیزیم ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد. منبع معتبر نشان می دهد مکمل منیزیم ممکن است تشنج را کاهش دهد.

محققان معتقدند برای درک بهتر اثرات احتمالی منیزیم بر صرع، به آزمایشات تصادفی و کنترل شده بیشتری نیاز است.

  • ویتامین E

برخی از افراد مبتلا به صرع نیز ممکن است دچار کمبود ویتامین E باشند. همچنین ویتامین E توانایی آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد.

ویتامین E به کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع که علائم آنها با داروهای معمولی کنترل نمی شود، کمک می کند. همچنین مصرف ویتامین E با داروهای سنتی برای صرع بی خطر است. ولی تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

  • ویتامین های دیگر

داروهای مورد استفاده برای درمان صرع نیز ممکن است باعث کمبود بیوتین یا ویتامین D شوند و علائم شما را بدتر کنند. در این موارد، پزشک ممکن است ویتامین هایی را برای کمک به مدیریت وضعیت شما توصیه کند.

نوزادان با تشنج ناشی از کمبود فولات مغزی ممکن است از مکمل استفاده کند. توجه داشته باشید که مکمل اسید فولیک در افراد مبتلا به صرع و کمبود فولات از عوامل دیگر، ممکن است بیشتر از فایده باعث آسیب شود. آن را فقط زیر نظر پزشک مصرف کنید.

تغییرات رژیم غذایی از درمان های طبیعی برای صرع

برخی تغییرات رژیم غذایی نیز ممکن است به کاهش تشنج کمک کند. معروف ترین رژیم غذایی رژیم کتوژنیک است که بر مصرف بیشتر چربی ها تمرکز دارد.

رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و کم پروتئین در نظر گرفته می شود. تصور می شود که این نوع الگوی غذا خوردن به کاهش تشنج کمک می کند، اگر چه پزشکان دلیل دقیق آن را نمی دانند.

کودکان مبتلا به صرع اغلب تحت رژیم کتوژنیک قرار می گیرند. بسیاری از مردم محدودیت ها را چالش برانگیز می دانند. با این حال، این نوع رژیم غذایی ممکن است سایر اقدامات درمانی را برای کاهش تشنج تکمیل کند.

طبق تحقیقات انجام شده روی افراد که صرع داشته اند پزشکان فهمیدند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی برای بزرگسالان تشنج را کاهش می دهد. نیازی به روزه یا شمارش کالری نیست. کاهش تشنج اغلب در عرض چند ماه مشاهده می شود.

خود کنترلی و بازخورد زیستی

برخی از افراد مبتلا به صرع سعی می کنند فعالیت مغزی خود را کنترل کنند تا میزان تشنج کاهش یابد. نظریه این است که اگر بتوانید علائم تشنج قریب الوقوع را تشخیص دهید، ممکن است بتوانید آن را متوقف کنید.

بسیاری از افراد مبتلا به صرع حدود ۲۰ دقیقه قبل از بروز تشنج علائم هاله را تجربه می کنند. ممکن است متوجه بوهای غیر معمول شوید، چراغ های عجیب و غریب را ببینید یا تاری دید داشته باشید.

اضطراب، افسردگی، خستگی و سردردهای بد از علائم صرع هستند که ممکن است چند روز قبل از صرع احساس شود.

از روشهای خود کنترلی برای پیشگیری یا کاهش شدت تشنج به محض رسیدن استفاده می شود. چندین تکنیک وجود دارد که همه آنها نیاز به تمرکز خوب دارند.

تکنیک هایی مانند: مراقبه، پیاده روی، با کار خود را مشغول کنید، استشمام بوی قوی می تواند به شما کمک کند تا صرع را کنترل کنید.

مشکل این روش ها این است که هیچ تکنیک واحدی برای جلوگیری از تشنج وجود ندارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که هر یک از آنها همیشه باز کار کند.

رویکرد دیگر شامل بیوفیدبک است. مانند: اقدامات خود کنترلی، هدف از این فرآیند کنترل فعالیت مغز فرد است.

بیوفیدبک از سنسورهای الکتریکی برای تغییر امواج مغزی استفاده می کند. حداقل یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که بیوفیدبک به طور قابل توجهی تشنج را در افراد مبتلا به صرع که نمی توانند علائم خود را با داروهای معمولی مدیریت کنند، کاهش می دهد.

فیزیوتراپیست ها معمولاً از بیوفیدبک استفاده می کنند. اگر به این روش علاقه دارید، به دنبال یک متخصص با تجربه باشید.

ممکن است مدیریت وضعیت شما تنها با کنترل خود و بازخورد زیستی دشوار می باشد. هر ۲ روش نیاز به زمان، پشتکار و ثبات برای تسلط دارند. اگر تصمیم دارید این مسیر را طی کنید، صبور باشید. مصرف داروهای تجویز شده را بدون تأیید پزشک کاهش یا قطع نکنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید گیاه سنبل الطیب در عطاری انلاین[/info_box]

طب سوزنی و مراقبت های کایروپراکتیک

درمان های طب سوزنی و کایروپراکتیک بعضاً جایگزین درمانهای معمولی صرع در نظر گرفته می شوند.

روش دقیق کمک به طب سوزنی قابل درک نیست، اما از روش قدیمی چینی برای کاهش درد مزمن و سایر مسائل پزشکی استفاده می شود. تصور می شود که با قرار دادن سوزن های ظریف در قسمت های خاصی از بدن، پزشکان به بدن کمک می کنند تا خود را بهبود بخشند.

طب سوزنی ممکن است فعالیت مغز را برای کاهش تشنج تغییر دهد. یک فرضیه این است که طب سوزنی ممکن است صرع را با افزایش لحن پاراسمپاتیک و تغییر اختلال خودکار کنترل نماید.

این عمل از نظر تئوری خوب به نظر می رسد. اما شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند طب سوزنی یک درمان موثر برای صرع است.

دستکاری ستون فقرات در مراقبت های کایروپراکتیک نیز ممکن است به بهبود خود بدن کمک کند. برخی از متخصصان کایروپراکتیک از دستکاری های خاصی برای کنترل تشنج ها به طور منظم استفاده می کنند. مانند طب سوزنی، مراقبت های کایروپراکتیک به طور گسترده ای به عنوان یک روش موثر برای درمان صرع در نظر گرفته نمی شود.

توجه داشته باشید، یک درمان یا داروی جایگزین وجود ندارد که برای همه مفید باشد. پزشک مغز و اعصاب بهترین منبع اطلاعات و مراقبت های مربوط به صرع است. مغز فرد یک شبکه پیچیده است.

انواع مختلف صرع نیز به گیاهان مختلف و داروهای مختلف پاسخ می دهد. گیاهان دارویی یا سایر درمانهای طبیعی ممکن است با داروها تداخل داشته باشند و ممکن است تشنج ایجاد کند.

بسیاری از افراد روشهای درمانی متفاوتی را امتحان می کنند تا زمانی که روش مناسب برای خود را پیدا کنند. صرع یک ​​بیماری جدی است و جلوگیری از تشنج مهم است. درمان های طبیعی ممکن است مکمل درمان پزشکی شما باشد. در برخی موارد، این درمان ها حتی ممکن است درمان شما را بهبود بخشد.

علیرغم پتانسیل آنها، درمانهای طبیعی هنوز خطرات قابل توجهی را به همراه دارد. برخی مکمل ها حتی می توانند به اندازه داروهای معمولی قوی باشند. قبل از افزودن گیاهان دارویی یا مکمل به رژیم غذایی خود، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

شما نباید از درمان های طبیعی برای صرع صرف نظر کنید، بلکه آنها را به عنوان گزینه های جداگانه ای برای مراقبت از صرع در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید ایمن ترین راه برای درمان صرع مشورت کامل با متخصص مغز و اعصاب است. افزودن گیاهان دارویی یا سایر روش های درمانی بدون مشورت با آنها ممکن است در اثربخشی داروهای شما اختلال ایجاد کند و ممکن است باعث تشنج بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *