بارداری, زنان

روش های طبیعی افزایش باروری | ۱۶ راه طبیعی برای افزایش باروری

عرق رفع عفونت عمومی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان روش های طبیعی افزایش باروری را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن های گیاهی” link=”https://attarchian.com” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جو دوسر” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ac%d9%88-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عدس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%af%d8%b3-%d8%b1%db%8c%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

باروری تا ۱۵درصد بر روابط بین زوجین تاثیر گذار می باشد. شما می توانید با استفاده از رژیم غذایی درست، تغییر در شیوه زندگی و با استفاده از روش های طبیعی باروری را افزایش دهید. ما در این مقاله ۱۶ راه برای افزایش باروری را مطرح کرده ایم با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

روش های طبیعی افزایش باروری

روش های طبیعی افزایش باروری

  1. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید.

آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد در بدن شما را غیرفعال می کنند که همین رادیکال های آزاد در بدن می توانند به اسپرم و سلول های تخمک آسیب برساند. آنتی اکسیدان هایی مانند فولات و روی ممکن است باروری را برای مردان و زنان بهبود بخشد. خوردن ۷۵ گرم گردو غنی از آنتی اکسیدان در روز باعث بهبود کیفیت اسپرم می شود.

مصرف بیشتر فولات با میزان بیشتری از لانه گزینی، بارداری بالینی و تولد زنده در ارتباط است. غذاهایی مانند: میوه ها، سبزیجات، آجیل و غلات سرشار از آنتی اکسیدان های مفید مانند: ویتامین C و E، فولات، بتا کاروتن و لوتئین است.

  1. صبحانه کامل بخورید.

خوردن صبحانه زیاد ممکن است به زنان مبتلا به مشکلات باروری کمک کند. خوردن صبحانه بیشتر ممکن است اثرات هورمونی سندرم تخمدان پلی کیستیک را که عامل اصلی ناباروری است بهبود بخشد. برای زنان با وزن متوسط ​​مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک خوردن بیشتر کالری در وعده صبحانه سطح انسولین را ۸ درصد و سطح تستوسترون را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

سطوح بالای هر یک از آنها می تواند به ناباروری کمک کند. باید توجه داشته باشید افزایش حجم صبحانه بدون کاهش حجم وعده عصرانه به احتمال زیاد منجر به افزایش وزن می شود.

  1. از مصرف چربی های ترانس خودداری کنید.

مصرف روزانه چربی های سالم برای افزایش باروری و سلامت کلی بدن بسیار مهم است. با این حال چربی های ترانس به دلیل تأثیرات منفی آنها بر حساسیت به انسولین با افزایش خطر ناباروری تخمک گذاری همراه است.

چربی های ترانس معمولاً در روغن های گیاهی هیدروژنه یافت می شوند. برخی از موارد مورد علاقه را می شناسیم. رژیم غذایی بیشتر در چربی های ترانس و کمتر در چربی های اشباع نشده برای مردان و زنان با ناباروری ارتباط دارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع غلات در عطاری انلاین[/info_box]

  1. در صورت داشتن سندرم تخمدان پلی کیستیک مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

پیروی از برنامه غذایی کم کربوهیدرات که کمتر از ۴۵ درصد کالری آن از کربوهیدرات ها تامین می شود به طور کلی برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می شود. مطالعات متعددی نشان داده است که مدیریت مصرف کربوهیدراتها اثرات مفیدی بر برخی جنبه های باروری دارد.

رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است به شما در: حفظ وزن سالم، کاهش سطح انسولین و تشویق کاهش چربی کمک کند و همچنین به نظم قاعدگی کمک کند.

  1. کربوهیدرات های تصفیه شده کمتری مصرف کنید.

فقط میزان کربوهیدرات ها مهم نیست بلکه نوع آن نیز مهم است. کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است مشکل ساز باشند. کربوهیدرات های تصفیه شده شامل غذاها و نوشیدنی های شیرین و غلات فرآوری شده از جمله: ماکارونی سفید، نان و برنج است.

این کربوهیدرات ها به سرعت جذب می شوند و باعث افزایش قند خون و سطح انسولین می شوند. کربوهیدرات های تصفیه شده دارای شاخص گلیسمی بالا هستند. انسولین از نظر شیمیایی شبیه هورمون های تخمدان است. این هورمون ها به بلوغ تخمک های ما کمک می کنند. افزایش مداوم انسولین می تواند باعث شود بدن هورمون های تولید مثل کمتری تولید کند زیرا فکر می کند به آن نیاز ندارد. این می تواند به عدم بلوغ و تخمک گذاری تخمک کمک کند.

  1. فیبر از روش های طبیعی افزایش باروری

فیبر به بدن شما کمک می کند تا هورمون های اضافی را دفع کند و قند خون را متعادل نگه می دارد. انواع خاصی از فیبرها با اتصال به استروژن اضافی در روده ها می توانند به حذف آنها کمک کنند و سپس استروژن اضافی به عنوان یک محصول زاید از بدن خارج می شود.

فیبر محلول مانند: آووکادو، سیب زمینی شیرین، جو دوسر و میوه ها با سطح پایین تر استروژن و پروژسترون مرتبط هستند. فیبر محلول میوه به ویژه قوی ترین ارتباط را با غلظت های کمتر استروژن دارد. برخی از غذاهای حاوی فیبر بالا غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و لوبیا هستند. با پزشک خود در مورد میزان فیبر مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن های طبیعی در دکتر اویل[/info_box]

  1. منابع پروتئینی را عوض کنید.

جایگزینی برخی پروتئین های حیوانی مانند: گوشت، ماهی و تخم مرغ با منابع پروتئین گیاهی مانند: لوبیا، آجیل و دانه ها با کاهش خطر ناباروری مرتبط است. وقتی ۵ درصد از کل کالری از پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی تامین می شود خطر ناباروری تخمک گذاری بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد.

خوردن بیشتر ماهی احتمال بیشتری برای تولد زنده پس از درمان ناباروری ارتباط دارد. جایگزینی برخی از پروتئین های رژیم غذایی خود را با پروتئین سبزیجات، لوبیا، عدس، آجیل و ماهی کم جیوه در نظر بگیرید. شما می توانید از شیره نخود نارگیل برای یک شام پر از پروتئین استفاده کنید.

  1. لبنیات پرچرب را انتخاب کنید.

مصرف زیاد غذاهای لبنی کم چرب ممکن است خطر ناباروری را افزایش دهد در حالی که غذاهای لبنی پرچرب ممکن است آن را کاهش دهند. افرادی که روزانه یک یا چند وعده لبنیات پرچرب مصرف می کردند ۲۷ درصد کمتر در معرض ناباروری قرار داشتند. سعی کنید یک وعده لبنی کم چرب در روز را با یک وعده لبنی پرچرب مانند یک لیوان شیر کامل یا ماست پرچرب جایگزین کنید.

  1. مولتی ویتامین به آن اضافه کنید.

اگر مولتی ویتامین مصرف می کنید احتمال اینکه دچار ناباروری تخمک گذاری شوید کمتر است. اگر زنان در هفته ۳ یا بیشتر مولتی ویتامین مصرف کنند ممکن است از ۲۰ درصد منبع معتبر ناباروری تخمک گذاری جلوگیری شود. ریز مغذی های موجود در ویتامین ها نقش اساسی در باروری دارند. با پزشک خود در مورد مکمل هایی از جمله مولتی ویتامین هایی که می توانند شما را به بارداری نزدیک کنند مشورت کنید.

  1. ورزش کنید.

از فوائد زیاد ورزش یکی افزایش باروری می باشد. افزایش فعالیت بدنی متوسط ​​تأثیرات مثبتی بر باروری زنان و مردان به ویژه افراد چاق دارد. ورزش شدید با شدت زیاد در واقع با کاهش باروری در برخی زنان مرتبط است. ورزش بیش از حد ممکن است تعادل انرژی را در بدن تغییر دهد و بر سیستم تولید مثل شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر قصد دارید فعالیت خود را افزایش دهید آن را به تدریج اضافه کنید و مطمئن شوید که تیم مراقبت های بهداشتی شما از آن مطلع هستند. ببینید آیا پزشک شما موافق این است که این حرکات یوگا را به روال عادی خود اضافه کنید.

  1. برای استراحت وقت بگذارید.

اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید احتمالاً استرس نیز وجود دارد. با افزایش سطح استرس شانس باردار شدن شما کاهش می یابد. این به احتمال زیاد به دلیل تغییرات هورمونی است که هنگام احساس استرس رخ می دهد و استرس می تواند باروری را سرکوب کند. دریافت حمایت و مشاوره ممکن است سطح اضطراب و افسردگی را کاهش داده و شانس باردار شدن را افزایش دهد.

  1. کافئین را قطع کنید.

ارتباط بین کافئین و باروری چندان قطعی نیست. اما بهتر است مصرف کافئین خود را به یک یا دو فنجان قهوه در روز محدود کنید تا مطمئن باشید.

  1. وزن مناسب را هدف بگیرید.

وزن یکی از مهمترین عوامل موثر در باروری برای مردان و زنان است. در حقیقت کمبود یا اضافه وزن با افزایش ناباروری همراه است. این به این دلیل است که مقدار چربی ذخیره شده در بدن بر عملکرد قاعدگی تأثیر می گذارد. چاقی به ویژه با عدم تخمک گذاری و بی نظمی قاعدگی بلکه با اختلال در رشد تخمک همراه است. برای افزایش شانس بارداری با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت داشتن اضافه وزن، وزن خود را کاهش دهید و در صورت کمبود وزن، وزن خود را افزایش دهید.

  1. سطح آهن را بررسی کنید.

مصرف مکمل های آهن و آهن غیر هم که از غذاهای گیاهی به دست می آید ممکن است خطر ناباروری تخمک گذاری را کاهش دهد. آهن هم از منابع حیوانی هیچ تاثیری بر باروری نداشت و غیرهم فقط برای زنانی که قبلاً کمبود آهن داشتند فایده ای داشت.

شواهد بیشتری برای تأیید اینکه آیا مکمل آهن باید به همه زنان توصیه شود نیاز است به ویژه اگر سطح آهن در حال حاضر سالم است. جذب منابع آهن غیر هم برای بدن شما دشوارتر است بنابراین سعی کنید آنها را با غذاها یا نوشیدنی های سرشار از ویتامین C مصرف کنید تا جذب آن افزایش یابد.

  1. از مصرف الکل خودداری کنید.

مصرف الکل می تواند بر باروری تأثیر منفی بگذارد. مصرف الکل با معاینات بیشتر ناباروری مرتبط است. اجتناب از مصرف زیاد الکل توصیه می شود. با پزشک خود در مورد میزان مصرف خود مشورت کنید تا بهترین نتیجه را برای شما تضمین کند.

  1. مکمل های طبیعی از روش های طبیعی افزایش باروری

برخی مکملهای طبیعی با افزایش باروری به ویژه در مطالعات روی حیوانات مرتبط بوده است. همیشه قبل از مصرف مکمل های طبیعی با پزشک خود مشورت کنید زیرا اثربخشی در انسان به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

نمونه ها عبارتند از:

ماکا: ماکا از گیاهی است که در مرکز پرو رشد می کند و باروری را بهبود می بخشد.

گرده زنبور عسل: گرده زنبور عسل با بهبود ایمنی، باروری و تغذیه کلی ارتباط دارد. مصرف گرده زنبور عسل با بهبود کیفیت اسپرم و باروری مردان ارتباط دارد.

بره موم زنبور عسل: مصرف بره موم زنبور عسل ۲ بار در روز ۴۰ درصد بیشتر احتمال باردار شدن پس از ۹ ماه را در پی دارد.

ژل رویال: ژل رویال که توسط زنبورها نیز تهیه می شود دارای اسیدهای آمینه، لیپیدها، قندها، ویتامین ها، اسیدهای چرب، آهن و کلسیم است.

کلام آخر

تغذیه مناسب برای بدن سالم و سیستم تولید مثل و کمک به باردار شدن بسیار مهم است. خوردن یک رژیم غذایی مغذی و ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی می تواند به افزایش باروری کمک کرده و بدن شما را برای بارداری آماده کند.

اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید مهم است که از امروز تغذیه سالم و انتخاب شیوه زندگی خود را آغاز کنید. اما اجازه ندهید استرس و نگرانی شما را از بین ببرد. با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین انتخاب را برای شما بیابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *