مراقبت و سلامتی

عواملی که موجب نازایی در زنان میشود؟

نازایی در زنان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

امروزه تشخیص های بسیاری برای ناباروری در زنان شناخته شده است که یکی از آنها لاغری بیش از حد است. درست است لاغری باعث نازایی می شود و اگر زودتر به این مشکل توجه و درمان نشود می تواند اثرات مخربی را نیز بر روی جنین داشته باشد. اگر مایل هستید با این عوامل که باعث ایجاد نازایی در زنان می گردند آشنا گردید پیشنهاد می کنیم این مطلب از عطاری انلاین را از دست ندهید.

نازایی در زنان

عوامل ایجاد نازایی در زنان

همه می دانیم که ناباروری با افزایش سن در زنان ظهور پیدا می کند و این تنها موردی نیست که می تواند به نازایی بی انجامد. امروزه علم پیشرفت نموده و توانسته علل و عواملی که باعث نازایی می شوند را شناسایی کنند. که اگر کمی توجه به خود داشته باشند آن موارد را کاهش و ازبین ببرند. و همچون زنان عادی، مادرانی دلسوز و فداکار برای فرزندانشان باشند.

افزایش سن

بالا رفتن سن یکی از مهمترین و شایع ترین عوامل نازایی در زنان به شمار می رود. زمانی که یک زن به مرز ۴۰ و ۵۰ سالگی خود می رسد دیگر تخمک گذاری نخو‌اهد داشت. به عبارتی هر چه سن بالاتر می رود تخمک ها کم می گردند و فرد در دوران یائسگی قرار می گیرد.
اینکه بگوییم در چه سنی باروری قطع می گردد امکانش نیست ولی از سن ۳۵ سالگی به بالا باروری در زنان مشکل خواهد شد.

لاغری

لاغری بیش از حد

درست است لاغری باعث نازایی در فرد می گردد و می تواند باروری را تحت تاثیر قرار دهد! لاغری بیش از حد باعث کمبود هورمون لپتین ( کنترل گرسنگی و کمک به احساس سیری) شده و دوره های قاعدگی را در زنان ازبین می برد. به همین دلیل زنانی که مایل هستند در آیند مادر شوند بایستی توجه ویژه ایی به وزن و تنظیم دوران قاعدگی خود داشته باشند و سطحی از این موارد عبور نکنند.

افزایش وزن با گیاهان دارویی چاق کننده برای رفع لاغری ! عرق شش گیاه ترکیبی چاقی اصل!

نازایی زنان و عامل ژنتیک و ارث

احتمال ژنتیکی بودن ناباروری و یا یائسگی زودرس در زنان وجود دارد. می توانید برای جواب این موضوع از مادرتان درباره زمان یائسگی شدنش سوال فرمایید و اگر یائسگی در ایشان زود بوده می تواند در شما نیز این موضوع صدق کند.
اما خوب این موضوع هم هست که این مشکل در شما رخ ندهد چرا که عوامل ژنتیکی خاصی باعث کم یا زیاد شدن تخمک می گردند و می تواند این در همه زنان صدق نکند.

چاقی

چاقی

اضافه وزن و چاقی یکی از عوامل نازایی در زنان می باشد. چاقی بر روی تولید هورمون ها اثر گذاشته و باروری را در زنان مشکل سازد. تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می دهد که زنان چاقی که سن ۱۸ را دارن. احتمال ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک و همچنین مشکل ناباروری را خواهند داشت.

عرق شش گیاه لاغری را از دست ندهید.

جالب است بدانید یکی از مهمترین علل ناباروری در زنان وجود سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد که در زنان چاق بیشتر نمایان می گردد و فرقی نمی کند سن بالایی داشته باشد یا سن پایین در هر صورت به این خاطر اختلال ایجاد می گردد.

از عوامل دیگر نازایی در زنان به این موارد نیز مربوط می باشد:

  • مواد شیمیایی همچون: آفت کش ها، ترکیبات صنعتی و … نیز می توانند یکی از علت ها و عوامل ناباروری می باشند.
  • مصرف سیگار باعث اختلال هورمونی و جهش DNA می گردد.
  • ورزش شدید باعث تغییر در چرخه قاعدگی و در نتیجه بارداری را سخت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *