طب سنتی, مراقبت و سلامتی

مزایای استفاده از گیاهان دارویی

مزایای گیاهان دارویی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

گیاهان دارویی در قدیم که اصلا داروهای شیمیایی وجود نداشت بسیار کاربرد داشته و تمام مردم جهان برای سلامت حال خود و نزدیکانشان از گیاهان دارویی مختلفی همچون: نعناع، رزماری، زیتون، مرزنجوش و … استفاده می کردند. حتی برخی از این گیاهان دارویی برای سلامت و زیبایی پوست و مو نیز کاربرد داشته است. ما اینبار در عطاری آنلاین آمده ایم تا ببینیم مزایای گیاهان دارویی برای سلامت انسان چیست؟ اگر شما هم به دنبال یک دلیل برای اسفاده از گیاه دارویی برای سلامت خود هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

اما با مرور و پیشرفت علم پزشکی و ورود داروهای شیمیایی مردم کم کم نسبت به استفاده از گیاهان دارویی سرد شدند. علت این موضوع هم تاثیر گذاری بالا و سریع داروهای شیمیایی بر روی بدن انسان بود. به همین علت رفته رفته استفاده از طب سنتی رو به فراموشی رفت.

امروز مردم دریافته اند که درست است که داروهای شیمیایی به بهبود سریع فرد کمک می نمایند. اما می تواند در کنار درمان سریع در دراز مدت مشکلات دیگری برای سلامتی انسان ایجاد کنند.

با پیشرفت علم در زمینه گیاهان دارویی امروزه انواع محصولات متنوع و مختلف از گیاهان دارویی در صنعت داروسازی وارد شده و از این طرق می توان از عصاره های گیاهان دارویی برای سلامت و حتی زیبایی خود استفاده نمود. این محصولات شامل: عرق های گیاهی، روغن های طبیعی، دمنوش ها، قرص های گیاهی و … می باشد.

مزایای گیاهان دارویی

مزایای گیاهان دارویی برای سلامتی انسان

گیاهان دارویی مزایای منحصر به فردی را برای سلامتی ما انسان ها دارا می باشد اما اگر به چند مورد از مزایای مفید آن اشاره کنیم. می توان به این موارد اشاره کرد:

نسبت به داروهای شیمیایی مقرون به صرفه است. به عبارتی به دلیل قیمت های هنگفتی که داروهای شیمیایی دارند هر فردی نمی تواند از پس مخارج داروهای شیمیایی بر بیاید. به خصوص محققان بر این باور رسیده اند که استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی می تواند عوارض پس از عمل را تا حد ممکنی کاهش دهند.

دسترسی آسان به داروهای گیاهی و طبیعی نسبت به داروهای شیمیایی راحت تر و آسانتر بوده و حتی لازم نیست قبل از خرید آنها نزد پزشک رفت. با اینکار هم هزینه ویزیت از گردن فرد کاسته می شود و هم هزینه سرسام آور داروهای شیمیایی. به طور کل گیاهان دارویی را می توان به صورت: تازه، خشک شده و کنسروی، فراوری شده و استحصال استفاده نمود.

نکته

فقط توجه نمایید که از هر جا و مکانی نمی توان داروهای گیاهی را تهیه نمود و از عطاری و شرکت های مجاز و قانونی که در این حیطه فعالیت دارند بهتر است تهیه شود.

بهترین گیاهان دارویی

سنبل الطیب

گیاه سنبل الطیب بسیار در طب سنتی و مدرن کارایی داشته و برای درمان: بی خوابی، فشار خون، قند خون، استرس و اضطراب، صرع، سردرد و میگرن، تقویت حافظه و … مناسب می باشد. همچنین ضد اسپاسم بوده و ناراحتی های عصبی را رفع می نماید.

گیاه شیرین بیان

شیرین بیان

ساقه و ریشه گیاه شیرین بیان خواص دارویی داشته و به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد برای درمان برخی بیماری ها همچون بهبود عفونت دهان و لثه قابل استفاده می باشد. از خواص گیاه شیرین بیان می توان به درمان: زخم معده، زخم، التهاب معده، دستگاه تناسلی و … اشاره نمود.

سرخارگل

گیاه سرخارگل باعث افزایش سیستم ایمنیشده و به درمان عفونت کمک شایانی می نماید. همچنین برای درمان: تب خال، جوش، تب و … مفید عمل می نماید.

گیاه سیر

گیاه دارویی سیر

گیاه سیر خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می نماید. همچنین به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی که دارد باعث درمان سینوزیت، سرماخوردگی و آنفولانزا می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *