پوست و مو, نسخه های گیاهی

بهترین پاک کننده های طبیعی برای آرایش

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین پاک کننده های طبیعی برای آرایش

آرایش کردن امروزه دیگر کاری است که تقریبا جزئی از زندگی خانم ها به حساب می آید. دیگر فقط به جز اینکه فقط فکر تهیه وسایل آرایشی استاندارد باشید، باید از روش های مناسب و بدون ضرر هم برای پاک کردن آرایش صورت خود بدانید و برای صورت خود از آن استفاده کنید. امروزه پاک کننده های آرایشی انواع پاک کننده های شیمیایی و طبیعی دارند که محصولات طبیعی نسبت به شیمیایی آن ارجعیت‌ دارند. بهتر است از آن ها استفاده کرد.

انواع پاک کننده های طبیعی

انواع پاک کننده های طبیعی

روغن زیتون یکی از پاک کننده های طبیعی قوی

روغن زیتون در خود دارای مواد مغذی مثل ویتامین E است که باعث می شود پوست احساس شادابی می کند و باعث تغذیه پوست صورت و همچنین پوست اطراف چشم می شود. روغن زیتون را با کمی روغن درخت چای به خوبی ترکیب کنید بعد کمی از روغن بادام را نیز به مخلوط این روغن ها اضافه کنید و ترکیب بدست آمده مواد را با دست بر روی پوست صورت خود شروع به مالیدن کنید و پوست صورت را شروع به ماساژ دادن کنید. و بعد از کمی ماندن بر روی پوست صورت را با آب بشویید تا پاک شود.

 ماست مناسب برای پاکسازی پوست

ماست ساده هم می تواند یکی از انواع پاک کننده های آرایش طبیعی به شمار آید. شما می توانید به راحتی با کمک کمی پنبه توپی که به ماست آغشته شده است، رژگونه و پودر و فونداسیون صورت را به راحتی از روی پوست خود پاک کنید. بعد از پاک کردن صورت با ماست، پوست صورت خود را با آب سرد به خوبی بشویید.

گلاب یک پاک کننده طبیعی قوی برای پوست

گلاب یکی دیگر از انواع پاک کننده طبیعی است و برای پاک کردن آرایش از روی پوست بسیار مناسب و عالی به شمار می رود. شما می توانید گلاب را با ژل آلوئه ورا و گلیسیرین و صابون مایع زیتون و روغن گل رز به خوبی ترکیب کنید و پاک کننده قوی و بی نظیری را در منزل خود تهیه کنید و داشته باشید.

مواد لازم و طرز تهیه:

گلاب : یک فنجان _  ژل آلوئه ورا : ۱/۴ فنجان _  گلیسیرین : دو قاشق چایخوری _  صابون مایع زیتون : یک قاشق چایخوری _  روغن گل رز : ۸ قطره

همه موادی که اسم آورده شد را درون یک ظرف مناسب ریخته و با یکدیگر خوب ترکیب کنید و هم بزنید تا به صورت یکنواخت شوند، بعد ترکیب بدست امده از این مواد را با کمک دست و یا پنبه به پوست صورت خود شروع به مالیدن کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد پوست صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید و خشک کنید.

پاک کردن آرایش

روغن بادام و شیر پاکسازی کننده پوست شما

شیر باعث ایجاد حس تازگی روی پوست صورت بعد از آرایش کردن می شود به راحتی  می توانید با ترکیب شیر و روغن بادام پاک کننده طبیعی درست کنید و برای پاک کردن انواع آرایش، را در منزل تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای این کار چند قطره روغن بادام را با یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید و این محلول بوجود آمده را به کمک پنبه روی پوست صورت خود بمالید بعد پوست صورت را با آب بشویید.

عسل و جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی عالی

از ترکیب جوش شیرین و عسل هم می توان به عنوان پاک کننده طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و همچنین لایه بردار طبیعی استفاده کرد. مقداری عسل را بر روی دستمال تمیز و نرمی بریزید بعد جوش شیرین را روی عسل ریخته و از آن برای پاک کردن آرایش صورت خود مورد استفاده قرار دهید و بعد از پاک کردن آرایش از روی پوست به کمک آب ولرم صورت خود را بشویید.

  ژل آلوئه وار از بین برنده آلودگی پوست

ژل آلوئه ورا در خود دارای ترکیبات بی نظیری است که می تواند باعث شود آرایش و آلودگی که بر روی صورت وجود دارد به راحتی از بین بروند. به مقداری مساوی از ژل آلوئه ورا و عسل استفاده کرده و درون ظرفی مناسب بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید و دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی هم به این ترکیب بیفزایید بعد مواد را درون مخلوط کن بریزید تا به صورت خمیر در آید خمیر را درون ظرف درب دار بگذارید و برای هر بار مصرف مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه پوست صورتتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

 روغن های گیاهی مناسب برای پاکسازی پوست

برای کسانی که پوست های چرب و ترکیبی و خشک دارند می توانند به راحتی با کمک روغن گیاهی صورت خود  را پاک کنند

۱_ پاک کننده طبیعی آرایش برای پوست های چرب

۱/۳ پیمانه روغن کرچک را با ۲/۳ پیمانه روغن زیتون به خوبی ترکیب کرده و به کمک این ترکیب میتوانید به راحتی آرایش را از روی پوست صورت خود به خوبی پاک کنید.

۲_ پاک کننده آرایش برای پوست های ترکیبی

۱/۴ پیمانه روغن کرچک یا فندق را درون ظرفی مناسب ریخته بعد ۳/۴ پیمانه روغن زیتون یا روغن آفتابگردان را روی آن ریخته و با هم خوب ترکیب کنید و از این ترکیب طبیعی عالی برای پاک کردن آرایش از روی پوست صورت خود استفاده کنید.

۳_ پاک کننده طبیعی آرایش برای پوست های خشک

همه روغن های مغذی مثل روغن زیتون و یا هر روغن دیگر فرقی نمی کند را با مقداری روغن کرچک و یا روغن فندق ترکیب کرده و از این ترکیب برای پاک کردن آرایش از روی پوست های خشک می توان استفاده کرد.

آرایش

نکات کلیدی آخر برای پاکسازی پوست با پاک کننده های طبیعی

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که می توانید با هر نوع پوستی که هستید از هر مدل روغن طبیعی که می پسندید و یا در دست راس دارید به راحتی استفاده کنید  و این ترکیبات آماده شده را به مدت یک یا دو دقیقه روی پوست خود بمالید و شروع به ماساژ دادن کنید بعد یک حوله را درون آب داغ فرو کرده و بعد از فشردن حوله و کم کردن آب،  آن را به مدت یک دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و با قسمت تمیزی که حوله دارد پوست صورتتان را پاک کنید و اجازه بدهید لایه بسیار نازکی از ترکیبات روغن های طبیعی روی پوست صورت شما باقی بماند تا جذب پوست صورت شما شوند.

بهتر است آرایش را قبل از اینکه بخوابید پاک کنید. هر کدام از پاک کننده هایی که در بالا شرح دادیم به عنوان یک لایه بردار موثر و آب‌رسانی نیز کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *