روغن های طبیعی, طب سنتی

چگونه از روغن پونه استفاده کنیم؟

طرز استفاده از روغن پونه
5/5 - (1 امتیاز)

می توان به جرات گفت روغن طبیعی پونه یکی از قوی ترین روغن های طبیعی گیاهی می باشد. این روغن سالهاست که در طب سنتی برای درمان، سلامتی و حتی زیبایی کاربرد دارد. جالب است بدانید که بقراط نیز از این روغن برای سلامت پوست بهره می بردند. با دکتر اویل همراه باشید تا طرز استفاده از روغن پونه را آموزش ببینید و بدانید چگونه این روغن طبیعی می تواند به سلامتی و زیبایی کمک نماید. تا انتها مطلب همراه باشید.

پونه کوهی دارای اجزای شیمیایی اولیه کارواکرول می باشد، فنلی که در هنگام مصرف دارای خواص آنتی اکسیدانی است. به همین دلیل در هنگام استنشاق روغن آن باید احتیاط کامل صورت پذیرد. به همین دلیل پیشنهاد می شود یک تا دو قطره از روغن پونه کوهی استفاده شود.

البته در هنگامی که از این روغن بر روی پوست استفاده می شود بایستی حتما با یک روغن حامل همچون: روغن بادام، زیتون، نارگیل و … ترکیب و پس از آن روی پوست اعمال گردد. در ادامه به طرز استفاده از روغن پونه خواهیم پرداخت.

طرز استفاده از روغن پونه

روغن پونه

این روغن از گیاهی به همین نام که بومی کشورهای اروپایی اتست بدست می آید که البته در کشور ما هم می توان این گیاه را یافت و از خواص درمانی و داروییش استفاده برد. گیاه پونه را می توان به صورت: تازه، خشک، دمنوش و عرق پونه استفاده نمود. روغن این گیاه هم بسیار پرکاربرد بوده و تمام خواص و فواید گیاه را در خود جای داده است. از این روغن می توان به دفعات متعدد برای سلامتی بدن و حتی پوست استفاده نمود اما احتیاط در استفاده از این روغن بسیار تاکید می شود.

روغن پونه به حمایت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید. این روغن را می توان هم در پخت و پز و هم از عطر آن در محیط اطراف خود بهره برد. به هضم غذا کمک کرده و باعث عملکرد بهتر تنفس نیز می شود.

طرز استفاده از روغن پونه

طرز استفاده از روغن پونه

روش های مختلفی برای استفاده از روغن پونه وجود دارد که به اختصار به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • یک قطره روغن پونه کوهی را در ۴ فنجان آب بریزید و میل کنید. به حفظ عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.
  • برای حمایت از عملکرد تنفسی سالم می توانید، یک تا دو قطره روغن پونه کوهی را به یک کپسول گیاهی اضافه کنید.
  • شما می توانید یک قطره روغن پونه را به جای پونه خشک در سس اسپاگتی، سس پیتزا یا روی کباب بریزید و باعث طعم دار شدن آن شوید.
  • می توانید ۱۰ قطره روغن پونه کوهی را در یک بطری اسپری همراه با آب ترکیب نموده و برای تمیز کردن سطوح از آن استفاده نمایید.
  • برای مصرف موضعی بهتر است ابتدا با یک روغن حامل ترکیب و سپس روی صورت استعمال گردد.

نکات مهم در مصرف روغن پونه

قدرت روغن پونه بسته به برندی که محصول را از آن خریداری می کنید متفاوت باشد. پس توصیه می کنیم قبل از مصرف برچسب روی محصول را بخوانید و به آن دقت کنید.

  • بهتر است برای اینکه خیالتان از اینکه روغن مورد نظرتان تقلبی نباشد از یک فروشگاه و برند معتبر اقدام به خرید محصول خود کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید. حتما قبل از مصرف روغن به دلیل اینکه با داروهایی که مصرف می کنید تداخل نداشته باشد بهتر است با پزشک ابتدا مشورت نمایید در صورت تایید پزشک اقدام به مصرف روغن نمایید.
  • بهتر است این محصول را کودکان و زنان باردار و شیرده استفاده نمایند.
  • قبل از مصرف بایستی با یک روغن حامل آن را رقیق و سپس از آن استفاده نمود.
  • به قیمت روغنی که خریداری می کنتید توجه نمایید. هر روغنی که قیمتش پایین است نمی تواند طبیعی و خالص باشد پس به این نکته توجه کنید.

در آخر

روغن پونه از برگ های گیاه پونه استخراج می شود و قرن هاست که در جوامع طب سنتی و زیبایی کارایی و کاربرد داشته و دارد. به دلیل خواص ضد آنتی باکتریالی که دارد به نابودی عفونت در بدن کمک کرده و باعث بهبود عفونت، سرماخوردگی و … می شود. همچنین برای درمان آکنه بهترین گزینه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *