پوست و مو, روغن های طبیعی

طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور

طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از بهترین روغن های طبیعی که می توان آن را به راحتی از فروشگاه دکتر اویل نیز خریداری نمود، روغن هسته انگور می باشد. این روغن از دانه های انگور استخراج می گردد و خواص فراوانی را برای سلامت و زیبایی ما به همراه دارد. ما در این مطلب به سراغ چگونگی طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور رفته ایم. اگر شما هم مایل به استفاده از این روغن هستید ولی برایتان مهم است که چگونه تهیه و به چه طریقی باید مصرف گردد پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

روغن هسته انگور به دلیل خواص درمانی و زیبایی همچون: سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون بالا، دیابت، رفع چین و چروک پوست، آبرسانی و تقویت مو و … بسیار مشهور و پرطرفدارمی باشد.

طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور

روغن هسته انگور چیست؟

روغن طبیعی هسته انگور از دانه های انگور تهیه می شوند. انگور جزو گیاهان دو لپه و از خانواده انگورسانان است. انواع مختلفی از انگور وجود داشته و یک میوه شیرین می باشد. می توان با کمک انگور محصولات متنوعی همچون: روغن، شیره انگور، کشمش، ژله و … تهیه و از این طرق از خواص درمانی آن نیز بهره برد.

انگور را می توان در بیشتر کشورهای جهان کشت و پرورش داد. کشور ما ایران هم جزو کشورهای تولید کننده انگور است و شهر ملایر به عنوان شهر جهانی انگور در جهان شناخته شده است.

طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور

برای تهیه روغن هسته انگور احتیاج به دانه انگور فراوان می باشد. برای طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور بهترین روش، روش کلدپرس است که یک روش مکانیکی می باشد.

باید گفت که برای تقریباً یک لیتر روغن هسته انگور حدود ۲ تن انگور لازم است. آن هم دانه های آن را جدا کرده و سپس اقدام به روغن گیری نمود.

به دلیل جمع آوری هسته انگور برای روغن گیری بهتر است از فروشگاه های معتبر که اقدام به فروش این محصول طبیعی و خالص می کنند، همچون دکتر اویل روغن طبیعی هسته انگور را خریداری و مورد مصرف قرار داد.

در رابطه با طریقه مصرف این روغن هم باید بگوییم به دو صورت موضعی و خوراکی قابل استفاده است. نقطه دود این روغن بسیار بالا بوده و می توان در دمای بسیار بالا: ۴۲۰ درجه فارنهایت از آن استفاده کرد. روغن هسته انگور در برابر گرمای بالا نیز طروات و تازگی خود را حفظ کرده و در حال پخت و یا سرخ شده هیچ مشکلی را در ایجاد طعم و خواص ایجاد نمی کند. همچنین می توان در تهیه سالاد نیز آن استفاده نمود.

روغن هسته انگور را می توان به صورت موضعی به صورت خالص یا با ترکیب سایر روغن ها یا مواد زیبایی، بهداشتی و درمانی استفاده نمود.

روش موضعی برای پوست: برای درمان آکنه، رفع چین و چروک، آبرسانی، جوالنسازی و … قابل استفاده می باشد. کافی است مقداری از روغن را به روی پوست خود بمالید و به آرامی پوست را ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست گردد.

روش موضعی برای مو: برای سلامت و تقویت مو و پوست سر مناسب بوده و یک مروب کننده طبیعی برای مو و پوست می باشد. می توانید این محصول را به تنهایی یا با سایر محصولات زیبایی و بهداشتی ترکیب نموده و بر روی پوست سر و موها اعمال نمایید.

خطرات استفاده روغن

درست است که روغن طبیعی و خالص هسته انگور فوق العاده و بی خطر است اما اگر طریقه روغن گیری آن درست نباشد ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. اکثر متخصصان استفاده از روغن هسته انگور را که به صورت سرد فشرده شده را توصیه کرده اند. چرا که این فرآیند شامل هیچ گونه مواد شیمیایی نمی باشد.

اکثر محصولات روغن هسته انگور موجود در برخی از فروشگاهها از یک ماده شیمیایی مانند هگزان برای استخراج این روغن استفاده نموده اند. این فرآیند برای استخراج آسان و همچنین ارزان بسیار مناسب می باشد.

آن طور که باید و شاید مشخص نیست چه مقدار از این ماده شیمیایی در محصولات روغن هسته انگور استفاده و وجود داشته است. بنابراین پیشنهاد می شود در صورت امکان به دنبال گزینه های فشرده سرد و فروشگاه های معتبر باشید.

البته روغن هسته انگور را می توان با استفاده از گرما نیز استخراج نمود، اما این فرآیند ممکن است هر یک از خواص مفید آن را غیرفعال کند.

فروشگاه دکتر اویل این امکان را فراهم می کند تا عزیزانی که مایل به استفاده از روغن طبیعی و خالص هسته انگور هستند این محصول را که در این فروشگاه به وسیله کلدپرس استخراج می گردد را خریداری و بدون هیچ استرس و نگرانی استفاده نمایند.

در آخر

روغن هسته انگور طعم و عطر خنثی داشته و برای پخت و پز ارزش بسیار بالایی دارد. چرا که حرارت بالایی را می تواند تحمل کند و هیچ طعمی به غذا نمی دهد. همچنین به عنوان یک روغن زیبایی برای مصارف موضعی نیز قابل استفاده است.

2 دیدگاه در “طرز تهیه و طریقه مصرف روغن هسته انگور

  1. ناشناس گفت:

    سلام هیچ در مورد نحوه ی روغن گیری توضیح نداده بر خلاف ادعا

    1. دکتر اویل | پشتیبانی گفت:

      سلام و ارادت. روغن به روش پرس سرد گرفته میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *