زیبایی

تقویت کردن موهای ابرو با روغن های گیاهی

تقویت کردن ابرو
4/5 - (3 امتیاز)

بهترین راه برای داشتن ابروان زیبا

بهتر است بدانید که ابروها یکی از اجزای مهم صورت و از همه مهمتر، هویت چشم‌ها و حتی مو های شما می باشند. پس رسیدگی کردن به آنها قطعا باعث زیبایی و جذابیت بیشتر صورت شما می شود.
خیلی از افراد هستند که از کم پشتی و نازیبا بودن ابروهای خود رنج می برند. ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد که در خانه و با وسایلی که در منزل دارید این مشکل را برطرف کنید. پس با ما همراه باشید تا بتوانید با چند مورد مربوط به تقویت کردن موهای ابرو آشنا شوید. گیاهان و انواع ادویه های مرغوب را از ما در عطاری آنلاین بخواهید!

مدت زمان رشد ابرو

به طور دقیق نمی توان گفت ولی معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجددا” بتوانند شروع به رشد کردن کنند. اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و رشد کنند، در این مواقع، استفاده کردن از راه‌حل‌های طبیعی شاید بهترین و مطمئن‌ترین کار باشد. البته بگوییم که باید حتمٱ قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها علت کم پشت شدن ابرو را مشخص کنیم. چرا که ممکن است به هر دلیلی این اتفاق پیش بیاید مثل: مسائل ژنتیکی، بیماری خاص یا…

علت ریزش ابرو

چرا ابروها کم‌ پشت می‌شوند؟ برای جواب دادن به این سوال می توان  گفت که عوامل مختلفی باعث این کار می شوند مثل: بالا رفتن سن، بیماری‌های خاص، وسایل آرایشی فاسد، شیمی‌درمانی، بارداری، استرس و کمبود ویتامین که از این موارد می باشند. که اگر این مسئله کنترل و درمان نشود، ممکن است کار به کچلی ابرو هم کشیده شود.

آهن و غده تیروئید برای تقویت کردن ابرو

بهتر است همیشه مراقب میزان آهن بدن‌ خود باشید. با انجام دادن آزمایش خون میزان آهن و کارکرد غده تیروئید خود را همیشه چک کنید. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می‌تواند باعث ایجاد نازکی و ریزش مو، ابرو و مژه شود. همچنین آهن در فرایند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش بسیار مهمی دارد و اکسیژن عنصر مهمی است که به رشد موها کمک بسیاری می‌کند. پس، خوردن غذاهایی که دارای آهن هستند و یا قرص‌ آهن را فراموش نکنید.

 تقویت کردن موهای ابرو با درمان های خانگی

۱_ روغن زیتون

می توان گفت روغن زیتون مواد مغذی لازم را برای رشد مو و به خصوص ابرو‌های شما دارا می باشد. فقط کافی است چند قطره از روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و کمی ماساژ دهید.

۲_ روغن نارگیل

شما می توانید برای استفاده، چند قطره از روغن نارگیل را به ابرو های خود مالیده و کمی ماساژ دهید.

۳_ روغن کرچک

روغن کرچک هم یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تقویت و رشد ابرو می باشد. چرا که این روغن دارای پروتئین، ویتامین‌ها، اسید های چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها می باشند، که فولیکول‌های مو را تقویت کرده و باعث رشد موهای ابرو نیز می‌شود.

۴_ روغن جوجوبا

بهتر است بدانید که گاهی اوقات، فولیکول‌های مو و ابرو، برای رشد بیشتر تلاش می‌کنند. اما انسداد در منافذ پوست راه رشد آن‌ها را می گیرند. اینجا است که روغن جوجوبا به کمک ما می‌آید.

۵_ لیمو ترش

لیمو باعث می شود تا ابروها براق شوند و همچنین می‌تواند برای رشد موهای ابرو و ضخیم‌تر شدن تارهای آنها مفید باشد. می توان گفت که لیمو‌ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که باعث کیفیت رشد موهای ابرو می شوند.

۶_ تخم مرغ

موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده‌ است و تخم مرغ هم منبع خوبی از پروتئین می باشد. پس، این ماده می‌تواند به بهبود یافتن سلامت و تقویت کردن موهای ابرو کمک بسیاری کند و ابرو های شما را ضخیم سازد.

۷_ آلوئه ورا

آلوئه‌ ورا هم دارای آنزیم‌ ها و خواص مرطوب‌ کنندگی می باشد که فولیکول‌های مو را تقویت کرده و به این صورت ابروها سریع‌تر رشد می کنند و همچنین ضخیم تر می کند.

۸_ آب پیاز

آب پیاز باعث می شود تا ابروها سریعتر  رشد کنند. چرا که آب پیاز دارای ماده مغذی به نام گوگرد می باشد که بافت‌های کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را بهبود می‌بخشد و همچنین فولیکول‌های مو را نیز تقویت می‌کند.

تقویت کردن موهای ابرو

۹_ ویتامین E

بهتر است بدانید که یکی از این ویتامین ‌هایی که برای تقویت کردن ابرو تاثیر دارد ویتامین E‌ می باشد.

۱۰_ وازلین

مصرف کردن وازلین به افزایش سرعت رشد و همچنین تقویت کردن ابروها کمک بسیار خوبی می‎کند.

 استفاده از قرص ال دی برای تقویت کردن موهای ابرو کار درستی است؟

یکی دیگر از باورهای عجیب و غریب که در بین خانم‌ها خیلی رواج دارد این می باشد که از قرص‌های ضد بارداری به عنوان یک دارو برای رویش مو و درمان کم‌ پشتی ابرو استفاده می‌کنند. این یک باور غلط می باشد و به کارگیری این روش باعث رشد مجدد موها یا ابروها نمی‌شود.

به این نکات برای تقویت کردن ابرو توجه کنید

۱_ سعی کنید فولیکول‌های زیر موهای ابرو‌ی خود را روزانه با حرکات دایره‌ای شکل ماساژ بدهید.

۲_ از برداشتن مداوم ابروها پرهیز کنید.

۳_ بیش از حد از لوازم آرایشی ابرو استفاده نکنید.

۴_ وقتی از مداد ابرو استفاده می‌کنید، آن را بیش از حد روی ابروهای خود فشار ندهید.

۵_ از تیغ زدن یا موم انداختن ابروی خود خودداری کنید.

۶_ از زیاد برداشتن ابرو با موچین و نازک کردن آنها بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *