زیبایی

خاصیت آب برنج چیست؟ خواص شگفت انگیز آب برنج!

خواص آب برنج
این پست چقدر براتون مفید بود؟

خواص شگفت‎ انگیز آب برنج

آیا تا به حال دمنوش آب برنج را نوشیدید؟ اصلا تا به حال به خاصیت آب برنج توجه کرده بودید؟

بهتر است که هنگام آمادسازی برنج، آب آن را دور نریزید! چرا که آب برنج دوست سلامتی و پوست خانم‎ها می باشد. البته خواص دیگری هم برای این ماده ارزشمند وجود دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

آب برنج میل کنید

بهتر است بدانید، آب برنج برخلاف تصور و فکر ما، نه تنها خوش‌طعم است، بلکه برای برخی مشکلات گوارشی هم بسیار مناسب و برطرف کننده مشکلات گوارشی می باشد. گاهی هم بهترین درمان برای برخی از ناخوشی‌ها می باشد، همچنین یک روش ساده‎ و قابل دسترس برای مردم نیز است. ولی به جای استفاده کردن از این ماده ارزشمند، متأسفانه در آشپزخانه، آن را دور می ریزند. می توان گفت یکی از همین مواد درمانی که خیلی از ما قدرش را به درستی نمی‌دانیم آبی است که برنج در آن جوشیده می شود است.

سرشار از ویتامین‌

آبی که برنج در آن جوشیده و در حال پخته شدن است را بهتر است دور نریزید! همین آب دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‎العاده‌ ارزشمندی می باشد و استفاده کردن از آن یکی از روش‌های درمانی ساده و کم ‎هزینه برای مقابله با برخی از مشکلات روزمره می باشد. فقط کافی است این آب را در ظرف شیشه‌ای ریخته و مقداری دارچین به آن اضافه کنید. در این صورت، یک نوشیدنی خوش‌طعم و البته بدون کلسیم برای خود آماده کرده اید.

چند نمونه از خاصیت آب برنج

برنج یک غذای محبوب بین ایرانی‎ها است که دارای خاصیت فراوانی نیز می باشد! اگر می دانستید که این ماده با خانم‌ها و زیبایی پوست و موی آنها چه کاری می‎کند، دیگر آن را دور نمی ریختید!

۱_ مقابله کردن با پیری زودرس از خاصیت های آب برنج

باید گفت که آب برنج دارای میزان زیادی «اینوزیتول» است. اینوزیتول از خانواده ویتامین گروه B می باشد و دارای خواص متعددی نیز است. این عنصر مغذی، می تواند به رشد سلول‎ها کمک کرده و در نتیجه هم از پیری زودرس پیشگیری می‏‎کند. علاوه بر آن، اینوزیتول باعث زیاد شدن جریان خون در رگ‎ها نیز می‏‎شود. بهتر است این را هم بدانید که با مصرف کردن آب برنج پوست صورت خود را با طراوت‎تر و محکم‎‏تر و خاصیت ارتجاعی آن را هم بیشتر می کنید.

۲_ به عنوان یک انرژی‎زا طبیعی بدن به حساب می آید

می توان گفت که این ماده غذایی بسیار انرژی‌زا می باشد. مخصوصا برای بیماری ها و کمبود اشتها بسیار موثر واقع می شود. پس بهتر است روزانه دو لیوان از این نوشیدنی را بنوشید تا مواد مغذی را بتوانید دریافت کنید. مصرف کردن این نوشیدنی به خصوص برای سالمندان و کودکان بسیار توصیه می‌شود. این را هم بگوییم که پزشکان آب برنج را برای خانم‌های شیرده هم بسیار توصیه می‌کنند، چرا که باعث تحریک ترشح شیر مادر می‎شود.

۳_ یک دوست مناسب برای دستگاه گوارش است

از خاصیت دیگر آب برنج می توان کمک به هضم راحت غذا و بهبود در عملکرد روده‌ها اشاره کرد. این نوشیدنی به عنوام یک ضدنفخ و همچنین برای مقابله با اسهال و تامین دوباره آب بدن بسیار موثر می باشد. پژوهش‌های انجام شده نشان می‎دهد که برنج و به‎ویژه آب آن، برای درمان کردن اسهال بسیار مناسب می باشد. برای این کار کافی است ۳۰ گرم برنج را به مدت حدود ۳۰ دقیقه در آب قرار دهید تا خوب بجوشد. سپس آن را از آبکش رد کرده و میل کنید. اما اگر دیدید مشکلتان برطرف نشده است بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

۴_ یک زیباکننده پوست به حساب می آید

آب برنج دارای «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید تقریبا می توان گفت که در اکثر محصولات آرایشی – بهداشتی وجود دارد. این اسید آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی بوده است و دارای خواص ضدالتهابی می باشد و پوست را می تواند از التهاب دور نگاه دارد. توصیه می‎کنیم که به غیر از نوشیدن این نوشابه مفید از آن به عنوان یک ماسک روی پوست‎تان هم استفاده کنید.

دیگر خاصیت های آب برنج

می توان گفت که خاصیت آب برنج قابل شمارش نیست و هرچه از مزایای آن بگوییم کم است.

_ آب برنج به عنوان یک تنظیم‎کننده دمای بدن بسیار موثر می تواند عمل کند.

_ در مقابله با سرطان دوام بالایی داشته و می توان به عنوان یک جلوگیری کننده از سرطان از آن استفاده نمود.

_ برای درمان و پیشگیری از یبوست بسیار مفید بوده و برای پیشگیری از ورم معده می توان از آن استفاده نمود.

_ همچنین از دیگر خاصیت آب برنج به سلامت و درخشندگی موها تقویت ‎کننده بدن‌ تنگ ‎کردن منافذ باز پوست نیز اشاره کرد.

خاصیت آب برنج

طرز تهیه یک دمنوش طبیعی با آب برنج

شما به احتمال زیاد برنج را قبل از پخت با نمک و آب زیاد می گذارید تا به خوبی خیس شود و طعم دار شود. در نتیجه هم امکان اینکه آب برنجتان بعد از جوشیدن شور شود دور از باور نیست. در این صورت بهتر است شما دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص را تهیه نمایید. کافی است ۳۰ گرم برنج را به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب قرار دهید و بگذارید تا بجوشد. در ظرف را گذاشته تا آب آن بخار نشود. سپس آن را آبکش کرده و آب آن را نگه دارید. سپس می‌توانید کمی عسل و دارچین به این آب اضافه کرده و میل نمایید.

در نهایت، بهتر است بدانید که خاصیت آب برنج برای تمامی اعضای خانواده مفید می باشد و می‎تواند به عنوان یک نوشیدنی پرخاصیت، ویتامین‎های بدن شما را به راحتی تامین نماید. شما می‌توانید این نوشیدنی را بعد از ظهرها میل کنید. فقط این نکته را بگوییم که این ماده غذایی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن مثل کلسیم را دارا نمی باشد. به همین خاطر می‌توانید از نوشیدنی بادام یا جو دوسر هم به عنوان مکمل استفاده نمایید که مواد مغذی بیشتری هم دارند.

شما می توانید از این ماده‌ی غذایی برای کسب کردن انرژی بعد از بیماری، هضم راحت غذا و بهبود وضعیت پوست استفاده کنید و در کنار آن بهتر است حتما میوه‎های خشک، سبزیجات، آب‌میوه‎های تازه، فیبرهای غذایی و پروتئین‎ها را در برنامه غذایی‎ خود جای دهید. این نوشیدنی مخصوصٱ برای خانم‎ها و افزایش طراوت و زیبایی پوست آنها بسیار مفید و موثر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *