روغن های طبیعی

چگونه از خواص روغن پونه برای: بینی، تنفس و ریه استفاده کنیم؟

روغن پونه برای بینی، تنفس و ریه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

می توان بدون شک گفت که روغن طبیعی پونه یکی از بهترین محصولات طبیعی می باشد. این روغن فوق العاده به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی خود جزو بهترین های روغن طبیعی می باشد. هانطور که از نامش بر می آید روغن پونه از برگ گیاه پونه تهیه می شود و به همین دلیل تمام خواص درمانی و زیبایی گیاه پونه را در خود دارد. اما آیا روغن پونه برای بینی، تنفس و ریه نیز مکناسب است؟ برای جواب این سئوال تا انتها همراه دکتر اویل باشید.

روغن پونه برای بینی، تنفس و ریه

خواص روغن پونه

روغن طبیعی پونه به دلیل خواص درمانی که در خود دارد همچون: آنتی اکسیدان، ضد قارچ، ضد باکتریالی و … بخترین گزینه برای درمان های خانگی بشمار می رود. از کاربردهای این روغن می توان به: محافظت از سیستم ایمنی، بهبود گوارش، کاهش وزن، تعادل در خلق و خوی و … اشاره کرد. در ادامه به طور کامل در مورد خواص درمانی روغن پونه و همچنین خواص آن برای بینی، تنفس و ریه صحبت خواهیم کرد.

محافظت از سیستم ایمنی

شاید به جرات بتوان گفت روغن پونه یک ابزار قدرتمند برای محافظت و تقویت سیستم ایمنی بدن باشد. به خصوص زمانی که با مهاجمان خارجی مواجه می شود.بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

ایجاد تعادل در خلق و خوی

ترکیبات موجود در روغن پونه کوهی، از جمله: کارواکرول، تیمول و ترپینن تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی و ذهن فرد می تواند داشته باشد. بهترین روش برای این درمان رایحه درمانی می باشد. با کمک این روش روحیه تقویت و سالم شده و استرس در فرد کاهش پیدا می کند.

کمک به گوارش از خواص روغن پونه

بهتر است بدانید که سلامتی هر فرد از روده شروع می شود. یعنی اگر می خواهید همیشه سالم باشید به روده خود نیز بسیار باید اهمئیت دهید.

برای پاکسازی و بهبود گوارش بهترین گزینه درمانی روغن پونه می باشد. این روغن باعث تحریک جریان صفرا به اندام های گوارشی می شود و می تواند باعث تقویت و بهبود گوارش شود. هچنیم یک هضم کننده عالی نیز به حساب می آید.

از پیری زود راس جلوگیری می نماید.

یکی از داغ ترین مسائلی که اطافیان ما را تحت تاثیر قرار داده و به یک دغدغه تبدیل شده است پیری می باشد. پیشنهاد ما استفاده از محصولات طبیعی و اهمیئت دادن به خود است. روغن پونه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد یک محصول طبیعی بی نظیر برای جلوگیری و بهبود پیری در افراد می باشد. چرا که آنتی اکسیدان با با رادیکالهای آزاد بدن مبارزه کرده و آن ها را نابود می سازد.

روغن پونه برای بینی، تنفس و ریه

روغن پونه برای بینی، تنفس و ریه

سرماخوردگی و آنفولانزا یکی از بیماری های شایعی هستند که می توانند: بینی، تنفس و ریه را تحت شعاع قرار دهند. در فصل پاییز و زمستان هم این بیماری دوران اوج خود را می گذراند. برای آنکه بتوان در برابر این بیماری و مشکلاتی که به همراه خود می آورد در امان بمانیم انجام یک سری روش های درمانی خانگی می باشد. مصرف روغن پونه به صورت استنشاق یا خوراکی می تواند برای بهبود: بینی، تنفس و ریه مناسب باشد.

این روغن علائم را در بدن کاهش داده و باعث می شود تا فرد بیمار حس بهتری در دوران بیماری خود داشته باشد.

بهبود تنفس

آلرژی، آسم، ارگانیسم های مضر و حتی استنشاق آلاینده های مختلف ممکن است باعث ایجاد نگرانی در دستگاه تنفسی فوقانی شوند. علائم مشکلات تنفسی می تواند شامل: احتقان قفسه سینه، مشکل در تنفس و تحریک مجاری بینی یا گلو باشد. به همین دلیل است می گوییم که روغن پونه برای بینی، تنفس و ریه مناسب می باشد.

روغن پونه یک آنتی هیستامین طبیعی برای بینی، تنفس و ریه

هنگامی که گرده، گرد و غبار، کپک، مواد شیمیایی، قارچ و باکتری به بدن شما حمله می کند، ماده شیمیایی به نام هیستامین ترشح می شود که واکنشی مشابه واکنش های آلرژیک احتقان بینی، افزایش تولید مخاطی و عطسه ایجاد می نماید. روغن پونه همچون ضد هیستامین عمل نموده و این واکنش ها را در بدن کاهش می دهد.

همچنین این روغن حاوی رزمارینیک اسید است که در مهار تحریک آلرژیک بسیار مناسب می باشد. گیاه و روغن پونه همچنین حاوی: کلسیم، منیزیم، روی، آهن، پتاسیم، ویتامین های A و C و نیاسین است. اگرچه این اجزا مستقیماً بر نگرانی‌های تنفسی فوقانی تأثیر نمی‌گذارند، اما همه آنها توسط سیستم‌های داخل بدن، از جمله سیستم ایمنی مورد نیاز هستند.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید.

  • فقط قبل از مصرف روغن پونه بایستی به برخی نکات توجه نماییم که برایتان شرح خواهیم داد.
  • به کیفیت محصول توجه نمایید و از فروشگاههای معتبر اقدام به خرید روغن پونه نمایید.
  • قبل از مصرف بهتر است با پزشک مشورت نمایید تا اگر دارویی مصرف می کنید با آن تداخل نداشته باشد.
  • قبل از مصرف تست حساسیت انجام پذیرد.
  • از مصرف بیش از اندازه آن جلوگیری شود.
  • بهتر است زنان باردار، شیره و کودکان از مصرف این روغن خودداری نمایند.
در آخر

اگر از علائم بیماری های تنفسی رنج می برید یا نیاز به تمیز کردن ریه های خود به طور منظم دارید، گیاه پونه و یا روغن آن بهترین پاک کننده طبیعی می باشند و خواص درمانی بی شماری را نیز برای بدن به همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *