دمنوش و چای

خواص دمنوش ترکیبی برای سلامتی

عرق بید مشک
این پست چقدر براتون مفید بود؟

 انواع دمنو‌ش های ترکیبی

باید گفت که دمنوش های گیاهی تاثیرات خوب و مفیدی در عملکرد سیستم بخش های مختلف بدن افراد دارد. طرز آمادسازی دم‌نوش می تواند برای هر فردی در منزل بسیار ساده و آسان باشد. شما می توانید دم‌ نوش ترکیبی خوش گوار را با گیاهان، ادویه جات و میوه ها و انواع مختلف چای‌ها، آماده کرده و میل کنید. خوب است بدانید طعم این دمنوش ها فوق‌العاده و بسیار جالب و دلنشین بوده و حتی برای سلامتی بدن هم بسیار مفید می باشد. در ادامه با خواص دمنوش های ترکیبی با شما همراه هستیم.

اما بهتر است همه دم‌نوش ها را امتحان کنید تا بتوانید آن طعم دلخواه که با ذایقه شما یکسان است را پیدا کنید.

این نکته را هم فراموش نکنید که مصرف کردن نامناسب دم‌نوش ها نیز ممکن است باعث ایجاد مشکل و اختلال در دستکاه ایمنی بدن شود. و اگر هم در شرایطی همچون؛ بارداری، فشار خون، دیابت و… هستید نیز بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت داشته باشید.

 

خواص دمنوش ترکیبی سرشار از ویتامین سی

این دمنوش در اصل تند می باشد و دارای مقدار زیادی آهن و ویتامین C می باشد که اگر با هم، ترکیب شوند، به راحتی جذب بدن شما خواهند شد.

از ترکیبات این دم‌نوش می توان به‌: گزنه، میوه گل سرخ، دارچین، میوه‌ها به عنوان شیرین کننده طبیعی اشاره کرد.

طرز تهیه این دم نوش نیز اینگونه می باشد: ابتدا در یک کاسه، دو تکه گزنه، ۲ تکه میوه گل سرخ و یک تکه دارچین اضافه کرده. (برای شیرینی طبیعی از میوه های دیگر نیز می توانید استفاده کنید). سپس در ظرفی جدا ۴ فنجان آب را بجوشانید و پس از جوشاندن آن را کناری قرار دهید. این ۳ فنجان آب را با ۴ قاشق غذاخوری از این گیاه های ترکیبی مخلوط کرده و به مدت حدود ۳۰ دقیقه آن را بپوشانید و بعد دوباره آن را گرم کرده و به اندازه دلخواهی که به شیرینی علاقه دارید آن را شیرین کنید.

از خواص این دم نوش عالی می توان به: درمان سرماخوردگی، درمان سرگیجه و سر درد، جلوگیری از بی‌حالی و کم انرژی بودن اشاره کرد.

 

دمنوش تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

شما می توانید در هنگام زمستان که هوا سرد می باشد. با استفاده از این دمنوش ترکیبی خوشمزه می‌توانید اوقات کسل کننده در خانه را تبدیل به اوقات لذت‌بخش‌ کنید.

از ترکیبات این دم‌نوش می توان به‌: آب پرتقال تازه، آب لیمو تازه، سوسن تایلندی، چوب دارچین کوچک برای هر فنجان، چای مورد علاقه خود و عسل اشاره کرد.

طرز تهیه این دم نوش نیز اینگونه می باشد که: ابتدا آب را به حالت یک جوش ملایم در بیاورید و مواد تشکیل دهنده (به غیر از چوب دارچین) را به صافی اضافه کنید. آن را برای حدود ۱۰ دقیقه به حال خود رها کنید تا به بهترین حالت خود برسد. سپس چای سبز را بریزید و چوب دارچین و لیمو را به عنوان چاشنی آن، اضافه کنید. شیرین کردن این دم نوش با عسل نیز به صورت دلخواه ذایقه شما می باشد.

از خواص این دم نوش تیز می توان به: تقویت سیستم ایمنی و همچنین بدن شما را از ابتلا به بیماری‌های ویروسی نیز محافظت می‌کند، همچنین این دمنوش ترکیبی یک نوشیدنی نشاط آور برای شما می باشد.

 

آرمش بخشی یکی از خواص دمنوش های ترکیبی

شما می‌توانید با نوشیدن این دمنوش به عنوان یک آرام بخش و ضد استرس بخصوص در هنگام غروب و قبل از خواب استفاده کرده و لذت ببرید.

از ترکیبات این دم نوش می توان به: بادرنجبویه، چای کوهی، اسطوخودوس، به لیمو، سنبل طیب، نعنا اشاره کرد. برای شیرین شدن دم‌نوش می توانید از استویا یا عسل استفاده کنید.

طرز تهیه این دم نوش نیز اینگونه می باشد: ابتدا ترکیباتی که در بالا نام بردیم را به همراه دو لیوان آب سرد در یک قوری (که بهتر است چینی باشد) ریخته، و بر روی حرارت کم قرار دهید تا در مدت ۳۰ دقیقه به آرامی برای خود دم بکشد؛ پس از آن، چای را صاف کرده و میل کنید.

از خواص این دم نوش ترکیبی نیز می توان به: آرام‌بخش و ضد افسردگی، رفع مشکلات کم خوابی و بی خوابی، تقویت کننده معده، بهبود اختلالات عصبی، تقویت کننده قلب اشاره کرد.

 

دمنوشی سرشار از ویتامین‌ها

بهتر است بدانید که نه تنها رزها در یک دسته گل، زیبا هستند، بلکه آنها نیز یک منبع غنی از ویتامین ها نیز بشمار می آیند. گلبرگ های گل رز دارای خواص آرامش بخش بوده و وقتی با بابونه مخلوط شود، به عنوان یک دمنوش ترکیبی خوشمزه و عالی به حساب می آید.

از ترکیبات این دم‌نوش می توان به: گلبرگ گل رز (گل های بدون آفت کش)، شکوفه بابونه، برگ لیمو اشاره کرد.

طرز تهیه این دم نوش نیز اینگونه می باشد که: ابتدا تمام ترکیبات را کاملا با هم مخلوط کرده و در یک ظرف آب جوش در بسته بگذارید. پس از گذشت حدود ۵ دقیقه، یک رنگ صورتی کمرنگ به این دمنوش ترکیبی خوشمزه اضافه می شود. شما می توانید از این دمنوش گیاهی نهایت لذت را ببرید.

از خواص این دم نوش می توان به: مصرف کردن این دمنوش غنی از ویتامین برای سلامتی پوست و موی شما و همچنین آرامش دادن به اعصاب می تواند یک پیشنهاد فوق العاده باشد.

 

خواص دمنوش ترکیبی برای معده

شما می‌توانید یک صبح پر انرژی را فقط با نوشیدن این دمنوش شروع کرده و یا اوقات عصرگاهی‌تان را با این دمنوش خوش طعم و گوارا و همچنین دل انگیزتر به سر کنید و خستگی خود را از بین ببرید.

از ترکیبات این دم نوش می توان به: برگ نعنا، دانه رازیانه، زنجبیل خشک اشاره کرد.

طرز تهیه این دم نوش گیاهی نیز اینگونه می باشد: ابتدا ۲ قاشق چای خوری برگ نعنا را با نصف قاشق چای خوری دانه رازیانه و همچنین مقدار خیلی کمی هم زنجبیل خشک شده ترکیب کرده و درون چای صاف کن بریزید؛ سپس در یک فنجان دارای آب جوش بگذارید تا برای ۵ دقیقه  بماند تا دم بکشد.

از خواص این دم نوش ترکیبی نیز می توان به: تسکین درد معده اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *