نسخه های گیاهی

خواص گیاه مریم گلی را بشناسید!

این پست چقدر براتون مفید بود؟

مریم گلی یک گیاه باستانی دخترانه!

مریم گلی به عنوان یک گیاه پر خاصیت و همچنین باستانی شناخته شده می باشد. همچنین یک رابطه نزدیکی هم با رزماری دارد و غالبٱ به عنوان “گیاهان خواهر” هم معرفی می‎شوند. از نظر ظاهری آن اگر بخواهیم توضیح دهیم باید گفت که مریم گلی در اصل یک بوته همیشه سبز با ساقه‎های چوبی مانند و گل‎های آبی و بنفش می باشد که در منطقه مدیترانه به وفور یافت می‎شود.

از نظر قدمت این گیاه می توان گفت که این گیاه یک گیاه باستانی می باشد و حدود هزاران سال دارای قدمت می باشد. از خواص گیاه مریم گلی در زمانهای قدیم می توان به درمان کردن نیش مار، محافظت در برابر شیطان، افزایش باروری زنان و خیلی موارد دیگر اشاره کرد.

با این حال، باز هم با پژوهش‎های جدیدی که انجام شده، این گیاه ثابت کرده‎است که تاثیرات مفید زیادی برای انسان به خصوص بدن خانم‎ها دارا است. به همین خاطر هم است که به طور گسترده به سراسر جهان این گیاه پر خاصیت را صادر می کنند. از ایالات متحده گرفته تا خاورمیانه در بین مردم کاربرد دارد. همچنین این گیاه به دلیل طعم فلفلی که دارد، می تواند به صورت ادویه برای خوش طعم شدن به غذاها اضافه شود و به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاها و آماده‎سازی انواع گوشت مناسب باشد.

فواید و خواص گیاه مریم گلی

این گیاه را می توان به صورت ترکیبی در مصارف خوراکی با آثار دارویی استفاده کرد و این امر غیرقابل انکار می باشد و همین هم باعث می‎‏شود که برای سلامتی بدن بسیار ارزشمند و پر فایده باشد.

۱_ گیاه مریم گلی باعث افزایش پیدا کردن شناخت و ادراک می شود.

تحقیقاتی که در داروسازی و درمانگاه بالینی انجام شده است، نشان می دهد که حتی استفاده از مقادیر کوچک عصاره مریم گلی، چه از نظر بوییدن و چه از نظر مصرف کردن می‎تواند باعث کاهش علائم بیماری شود: از بیماری آلزایمر خفیف گرفته تا افزایش توانایی یادآوری و حافظه در افراد.

بهتر است بدانید که جویدن برگ‎های مریم گلی همیشه دلپذیرترین راه نمی باشد. چون که عطر و طعم این گیاه می‎تواند بسیار شدید باشد. اما این را هم بگوییم که این راه مؤثرترین راه برای دریافت ترکیبات ارگانیک در سیستم بدنی شما می باشد. اما اگر از مسائل التهابی، به ویژه در دستگاه تنفسی یا دستگاه گوارش رنج می‎برید، می‎توانید با دم کردن این گیاه این بیماری ها را برطرف کنید.

۲_ دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی است

بهتر است بدانید که شرایط مزمن و بیماری‎های خاص می‎تواند یکی از دلایل بعضی از نگرانی‎های بهداشتی باشد. بسیاری از نگرانی و مشکلات ناشی از رادیکال‎های آزاد، مواد خطرناک متابولیسم سلولی هستند که به سلول‎های سالم حمله کرده و باعث آپوپتوز یا جهش می‎شوند.

۳_ مریم گلی دارای ویتامین K است.

یکی از مزایایی که در خواص گیاه مریم گلی نادیده گرفته شده است، در واقع همان سطح بالای ویتامین K می باشد، ویتامین ضروری که برای بدن بسیار مناسب بوده و نمی توان در غذاها این ویتامین را یافت کرد. به عبارت دیگر ویتامین K یک عنصر حیاتی در توسعه تراکم استخوان و همچنین اطمینان از صحت استخوان‏‎های ما می باشد.

اگر از علائم پوکی استخوان رنج می‎برید یا یک سبک زندگی پایین از نظر مواد مغذی در زندگی خود دارید. پس سلامت نگه داشتن استخوان شما به طور طبیعی بسیار کم است. شما می توانید با اضافه کردن برگ‏‎های مریم گلی به رژیم غذایی خود باعث شوید تا میزان این ویتامین به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

۴_ باعث سلامت پوست می شود

استفاده کردن از برگ مریم گلی به صورت موضعی می‎تواند یک اثربخشی فوق‌آلعاده در برابر مشکلات پوستی خاص از جمله: اگزما، پسوریازیس و آکنه را داشته باشد. می توان با این گیاه به تدریج مشکلات پوستی را برطرف کرد. البته این را هم بازگو کنیم که این اثر بخشی در صورت استفاده منظم در مناطق التهابی یا آسیب‎دیده قابل رویت می باشد.

خواص گیاه مریم گلی

۵_ مریم گلی باعث کنترل دیابت می شود.

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی که بر روی مریم گلی انجام شده می توان گفت، مریم گلی یکی از بهترین انواع گیاهان می باشد که می تواند به کنترل دیابت کمک بسزایی ‎کند. این گیاه دارای عصاره‎ها و مواد شیمیایی خاصی می باشد که در داروهایی که معمولا برای کنترل دیابت تجویز می‎شوند، به طور مصنوعی وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه می تواند از بوجود آمدن و کنترل کردن دیابت نوع ۲ بسیار کاربردی عمل کند. همچنین می تواند از نوسانات قند خون هم پیشگیری کند.

۷_ باعث کمک در هضم غذا می شود

از دیگر خواص گیاه مریم گلی هضم کردن غذا می باشد. بهتر است بدانید که در گیاه مریم گلی ماده ایی وجود دارد به نام اسید رزمارینیک، که به عنوان یک عامل ضد التهابی برای معده می تواند عمل ‎کند. این ماده همچنین مانع از اسپاسم معده شده و می‎تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش اسهال و گاستریت برای بیماران مبتلا به شرایط ناراحت‎کننده باشد.
از گیاه مریم گلی نیز می توان به عنوان یک چای هم استفاده کرد. بهتر است قبل از نوشیدن این چای برگ هایش را دور بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *