پوست, درمان و رفع چین و چروک پوست, لایه برادری

درمان افتادگی پوست | چگونه می توان افتادگی پوست را با موادی که در آشپزخانه است درمان کرد؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی افتادگی پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b4%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

از افتادگی پوست خود با مواد ساده ای که در هر آشپزخانه وجود دارد جلوگیری کنید. این مواد طبیعی به خاطر خاصیت سفت کنندگی که دارند بسیار معروف اند و برای افتادگی پوست مفید هستند.

با نهایت تاسف نمی توانید از این افتادگی پوست جلوگیری کنید زیرا بخشی از پیری است. اما با استفاده از راه ها و درمان های طبیعی از فرا رسیدن آن جلوگیری نمود.

بسیاری از افراد برای رسیدن به این هدف دست به دامان علم پزشکی می شوند ولی یا نمی دانند یا فراموش کرده اند که این درمان های پزشکی در دراز مدت باعث آسیب بیشتر و وابستگی به درمان می شود. به خاطر همین پیدا کردن یک راه حل طبیعی مناسب برای سفتی پوست یکی از بهترین راه برای مقابله با آن است.
ما در این متن شما را با روش‌های جالب، ارزان، طبیعی و قابل دسترسی آشنا می کنیم که به شما کمک می کند پوست خود را سفت کنید. با ما همراه باشید.

درمان افتادگی پوست

درمان خانگی و طبیعی افتادگی پوست

افزایش سن، پوست را دچار تغییرات زیاد از جمله فیزیکی و هورمونی می کند. عوامل مختلف بر روند و تغییرات پوست تأثیر می گذارد.

کلاژن و الاستین که در بدن وجود دارد، بافت های حمایتی هستند که در بدن باعث جوانی، سفتی و چاقی می شوند، افزایش سن باعث می شود که بدن دیگر کلاژن و الاستین تولید نکند. ماهیچه ها با افزایش سن ضعیف می شوند و پوست شما شل می شود.

کسانی که در زیر نور خورشید کار می کنند و در معرض بیشتر نور خورشید قرار می گیرند، زودتر پیر می شوند و کلاژن بیشتر نسبت به بقیه از دست می دهند. آسیب های ناشی از اشعه ماورای بنفش می تواند DNA پوست را تحت تأثیر قرار دهد و آن را جهش داده و باعث مرگ سلولهای شود. این عمل باعث تجزیه کلاژن و الاستین در پوست می شود و پوست را شل می کند.

توجه داشته باشید کاهش ناگهانی وزن نیز می تواند باعث شل شدن پوست شود. عواملی چون بارداری و جراحی هم می تواند پوست شما را شل کند. این موارد بخاطر نازک کردن لایه چربی در زیر پوست و کشیدگی رباطی می تواند حجم پوست را کم کنند و باعث شلی پوست شوند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل را می توان در هر آشپزخانه ای یافت و از آن برای سفت شدن پوست استفاده کرد. این روغن یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که بر روی رادیکال های آزادی که می تواند به پوست آسیب برساند کار می کند. همچنین برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست مناسب است. آبرسانی و مرطوب کردن پوست هم از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

روغن زیتون

اگر می خواهید پوستی مرطوب و درخشان داشته باشید روغن زیتون بهترین گزینه است. این روغن حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامینE است که باعث سفتی پوست و جلوگیری از خطرات ناشی از آن می باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون در دکتر اویل [/info_box]

عسل

اگر پوست خشک دارید، استفاده از عسل را به شما توصیه می کنیم. عسل با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به خاطر خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی پوست را تمیز می کند. همچنین چون خاصیت ضد التهابی دارد از قرمز شدن پوست جلوگیری می کند. با این خصوصیت عسل می تواند افتادگی پوست را به عقب بی اندازد و پوست شما را صاف و جوان کند.

قهوه برای درمان خانگی افتادگی پوست

قهوه نیز می تواند باعث سفت شدن پوست و به تاخیر انداختن پیری شود اگر در شب استفاده شود. این ماده حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که پیری پوست را کند می کند و همچنین لایه بردار خوبی است و می توان به عنوان یک اسکراب استفاده کنید. همچنین قهوه می تواند بر روی چین و چروک و خطوط ریز پوست تأثیر بگذارد.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین و مفید ترین داروی خانگی است که می توان از آن برای سفت شدن پوست استفاده کرد. این گیاه دارای اسید مالیک است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

خیار

خیار یک تونر طبیعی برای پوست محسوب می‌شود. این گیاه بوته ای می تواند بدون ایجاد عوارض جانبی و یا واکنش های آلرژیک پوست شل و افتاده شما را بهبود بخشد و سفت کند. همچنین، می تواند پوست خسته شما را تازه و جوان کند.

تخم مرغ

سفید تخم مرغ با دارا بودن پروتئین آلبومین می تواند درمان عالی برای افتادگی پوست باشد. همچنین با بازسازی سلولهای پوست بافت پوست را بهبود می بخشد.

ماست

ماست باعث صاف شدن پوست می شود و چین و چروک را از بین می برد. ماست دارای اسید لاکتیک است و وقتی روی پوست مالیده می‌شود، این اسید لاکتیک باعث کوچک شدن منافذ می شود و در نتیجه پوست سفت و صاف می گردد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید دارچین در عطاری انلاین[/info_box]

لیمو از درمان های خانگی افتادگی پوست

ویتامین C موجود در لیمو می تواند در کلاژن سازی به بدن کمک کند و دوباره حالت ارتجاعی پوست را برگرداند. لیمو دارای خاصیت انقباضی است و می تواند یک درمان خوب برای کاهش چین و چروک و سفت کننده پوست باشد. لیمو یک درخشان کننده خانی برای پوست است که هیچ نتیجه برعکس ندارد.

در این جا ما چند ماسک را که می توانید در خانه درست کنید و برای از بین بردن شلی پوست از آنها استفاده کنید، را آورده ایم.

  • ماسک موز:

ابتدا چند قطره آب لیمو را به موز له شده اضافه کنید و آن را روی صورت و گردن خود به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب بشوید. از این ماسک می توانید هفته ای ۲ بار استفاده کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

ماسک قهوه:

۱/۴ فنجان قهوه آسیاب شده، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱/۴ فنجان شکر قهوه ای و ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین را با هم مخلوط کنید تا این مواد به صورت یک خمیر در آیند. سپس خمیر را روی صورت و گردن خود به آرامی بمالید و تا ۵ دقیقه بمالید و با آب ولرم آن را بشورید.

ماسک تخم مرغ و عسل:

یک عدد سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. این خمیر را روی گردن و صورت خود بمالید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید وقتی خمیر روی پوست خشک شد، آن را با آب ولرم بشوید. توجه داشته باشید این ماسک می تواند پروتئین و ویتامین پوست شما را تقویت کند. از این ماسک ۲ بار در هفته می توانید استفاده کنید.

ماسک آلوئه ورا

یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری سس مایونز و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط می کنید یک خمیر بدست می آید. این خمیر را روی صورت، گردن و سینه بمالید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *