بیماری ها, پوست, درمان

درمان بیماری روزاسه | درمان های خانگی برای بیماری روزاسه

عرق شش گیاه ترکیبی معده
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بیماری روزاسه را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بابا آدم” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%d8%af%d9%85/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اسطوخدوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%af%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بیماری روزاسه چیست؟

روزاسه از بیماری های پوستی است که منجر به قرمز شدن پوست می شود و بیشتر این قرمزی در گونه و نوک بینی اتفاق می افتد. در افرادی که پوست سفید و روشنی دارند اغلب رخ می دهد و با گذشت سن بیشتر نیز خواهد شد.

در برخی مواقع که این بیماری شدید یا تحریک شود به جز گونه و بینی: پیشانی، پشت، قفسه سینه، گوش ها و حتی پلک ها را نیز دچار قرمزی خواهد کرد.

روزاسه بیماری قابل درمانی است و روش های زیادی برای درمان طبیعی آن وجود دارد. در ادامه با درمان های خانگی و طبیعی بیماری روزاسه با ما همراه باشید.

درمان بیماری روزاسه

درمان طبیعی بیماری روزاسه

ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید که بیماری شما روزاسه است. تغییرات پوستی ممکن است نمایانگر یک بیماری زمینه ای جدی باشد و حتما به درمان جدی تر و زیر نظر پزشک احتیاج باشد.

اگر بیماری شما روزاسه است و بیماری زمینه ای دیگری ندارید می توان قبل از استفاده از داروها این موارد را امتحان نمود.

  • آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا که در برگ های آلوئه ورا وجود دارد برای درمان موضعی بیماری روزاسه مفید می باشد. این ژل خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد.

در بیشتر مرطوب کننده ها آلوئه ورا وجود داشته و می توانید طبق دستور العمل درج شده از آن استفاده نمایید.
همچنین می توانید برگ آلوئه ورا را بچینید و ژل آن را به صورت موضعی استفاده نمایید. ممکن است آلوئه ورا در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. پس بهتر است قبل از مصرف تست حساسیت انجام دهید.

  • ریشه بابا آدم

از دیگر راه های طبیعی درمان بیماری روزاسه استفاده از ریشه بابا آدم است. ریشه بابا آدم مصرف خوراکی دارد و کبد را از سموم پاک می کند و به بهبود آکنه کمک بسیار خواهد کرد. عصاره بابا آدم نیز برای روزاسه مفید می باشد و درمان خوبی است.

  • بابونه

از گیاهان پرخواص در طب سنتی می باشد و در مصارف آرایشی و بهداشتی نیز استفاده های فراوانی از آن می شود. در مرطوب کننده ها اغلب از بابونه استفاده می گردد و خواص ضد التهابی بسیار بالایی دارد و پوست های ملتهب را درمان می کند. از بابونه به صورت موضعی استفاده می شود و مصرف خوراکی ندارد.

همچنین اسانس بابونه نیز به صورت رقیق شده مفید می باشد. چای بابونه سرد شده نیز برای شستشو و کمپرس پوست قابل استفاده است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه بابونه در عطاری انلاین[/info_box]

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز جزو نرم کننده ها محسوب می شود و دارای خواص ضد التهابی است و گزینه خوبی برای درمان التهابات پوست می باشد. روغن نارگیل یک: آنتی اکسیدان، ضد التهاب و مرطوب کننده عالی است فقط کافی است مقداری از آن را بر روی پوست خود بمالید تا بیماری شما درمان شود. روغن نارگیل به عنوان یک روغن حامل برای روغن های ضروری قابل استفاده است.

  • کامفری

کامفری در دسته گیاهان دارویی قرار دارد و آلانتوئین تولید می کند. برای تسکین واکنش های پوستی این ترکیب نتیجه بخش است. در سال ۲۰۱۷ طبق مطالعات انجام شده مشخص شد که آلانتوئین می تواند قرمزی و علایم دیگر بیماری روزاسه را بدون هیچ عوارض جانبی درمان کند. در کرم ها، لوسیون ها و برخی محلول ها کامفری وجود دارد و طبق دستورالعمل های درج شده بر روی محصولات می توان از آنها استفاده نمود.

  • محصولات تب بر

محصولات موضعی تب بر برای بیماری روزاسه مفید می باشد. فقط توجه داشته باشید که در آن پارتنولید وجود نداشته باشد. پارتنولید موجب زیاد شدن حساسیت پوستی می شود.

  • چای سبز

چای سبز نیز دارای آنتی اکسیدان قوی بوده که التهابات را درمان می کند. چای سبز را به صورت موضعی می توان استفاده نمود. همچنین در محصولات و کرم های پوستی نیز وجود دارد. چای سبز سرد شده را به عنوان کمپرس نیز می توان بر روی پوست استفاده کرد.

  • اسانس اسطوخدوس

اسانس اسطوخدوس از جمله اسانس های راحت و در دسترس می باشد که برای بیماری روزاسه مفید است. برای مصرف، اسانس اسطوخدوس را در یک روغن حامل رقیق کنید و بر روی موضع بمالید. همچنین می توانید با مرطوب کننده که روزانه استفاده می کنید ترکیب کرده و سپس مورد مصرف قرار دهید.

  • بلغور جو دوسر

برای درمان خانگی طولانی برای بیماری روزاسه می توان به بلغور جو دو سر اشاره نمود که تقویت کننده برای پوست است و از کاهش آب جلوگیری می کند. همچنین موجب بهبود خارش پوست می شود. برای مصرف فقط کافیست چند قاشق بلغور جو دو سر را در آب بریزید و سپس بر روی محل به طور مستقیم قرار دهید.

  • عسل خام

عسل ها خصوصا عسل خام برای تسکین این بیماری مفید است. در سال ۲۰۱۵ طبق تحقیقات انجام شده دریافتند که عسل کانوکا بسیار در بهبود بیماری روزاسه موثر است. برای مصرف ابتدا مقداری عسل خام تهیه کنید و بر روی پوست به طور مستقیم قرار دهید و شاهد بهبود بیماری خود باشید.

  • اسانس درخت چای

اسانس درخت چای یک ضد التهاب است که به بهبود خارش پوست کمک می کند. البته شایان به ذکر است که هنوز مطالعاتی در مورد این محصول بر روی بیماری روزاسه انجام نشده است ولی برای التهابات پوست مناسب بوده و یک درمانگر قوی است. اسانس چای سبز را با یک روغن حامل ابتدا رقیق نمایید و بعد به پوست بمالید.

  • زردچوبه

همگی با خواص زردچوبه آشنا هستیم و در آشپزی استفاده های فراوانی از آن می کنیم. زردچوبه یک ضد التهاب می باشد و به بهبود بیماری روزاسه کمک بسزایی خواهد کرد. اگر از اسانس زردچوبه استفاده می کنید اول آن را با یک روغن حامل رقیق کنید و سپس مصرف نمایید. همچنین می توانید پودر زردچوبه را در آب بریزید و بعد از ترکیب کردن به صورت مستقیم بر روی پوست بمالید.

شایان به ذکر است که کرم ها و لوسیون های زیادی نیز وجود دارد که حاوی زردچوبه هستند و دردسر کمتری نیز دارند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زردچوبه در عطاری انلاین[/info_box]

راه های جلوگیری از تشدید و بروز بیماری روزاسه چیست؟

راه هایی زیادی وجود دارند که می توان آنها را رعایت کرد تا از تشدید و بروز این بیماری جلوگیری کند.

استرس و اضطراب را در خود کاهش دهید که یک عامل مهم در بروز این بیماری است.

یک رژیم غذایی برای خود لحاظ کنید و در آن غذاهایی که حساسیت زا هستند را حذف کنید.

از غذاهایی که ضد التهاب هستند استفاده کنید. این غذاها شامل: کلم پیچ، زنجبیل، آووکادو و … می باشد که حاوی آنتی اکسیدان و نیاسینامید هستند.

هر ۲ ساعت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از پوستتان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمایید.

داروهایی مثل : استروئیدهای موضعی، گشاد کننده عروق و مسدود کننده های بتا را استفاده نکنید. زیرا این بیماری را تشدید می کند و موجب گر گرفتگی خواهد شد.

بدون اطلاع پزشک داروهای خود را قطع نکنید و در صورت جایگزین کردن دارو با پزشک مشورت کنید.

در آخر

اگر تمامی راه های بالا را انجام دادید و هنوز بیماری شما پابرجا و درمان نشده است می توانید از درمان دارویی استفاده کنید.

به پزشک مراجعه کنید و پزشک برای شما داروهای زیر را بنا به شدت بیماری تجویز می کند.

این داروها شامل: آزلائیک اسید، بنزوئیل پراکسید، مهار کننده های کلسینورین، کلیندامایسین، مترونیدازول، پرمترین، رتینوئیدها، سولفات استامید سولفور می باشد که برای این بیماری تجویز خواهند شد و بدون نسخه و با نسخه قابل خریداری است.

بیماری روزاسه بیماری خوش خیم می باشد و راه های درمان زیادی دارد که می توان از آنها استفاده نمود.

اگر از روغن ها و اسانس های گیاهی استفاده می کنید حتما از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید و قبل از هرچیزی از پزشک خود مشورت بگیرید.

قبل از مصرف تست حساسیت انجام دهید تا دچار حساسیت نشوید.

اگر این بیماری تشدید و دردناک شد حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید با دارو ساز محلی نیز در مورد داروها صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *