طب سنتی, مراقبت و سلامتی

مشکلات تیروئید خود را در منزل کنترل کنید.

درمان خانگی تیروئید
این پست چقدر براتون مفید بود؟

غده تیروئید به شکل پروانه است و بیشتر فرآیندهای متابولیک بدن را کنترل می کند. تنظیم مجدد دما، عملکرد هورمونی و کنترل وزن، از کارهای مهم این غده است.

 

کسانی که از مشکلات تیروئید رنج می برند می توانند به درمان های خانگی مراجعه کنند تا به طور اساسی تری با این مسئله روبرو شوند. در اینجا چند درمان خانگی ذکر می کنیم که در مشکلات تیروئید موثر هستند.

درمان خانگی تیروئید

درمان خانگی تیروئید

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای است که باعث بهبود در عملکرد غده تیروئید می شود. روغن نارگیل، اگر به صورت خالص گرم شود به: کاهش وزن کمک می کند، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و دمای بدن را متعادل می سازد.

برخلاف دیگر روغن ها، روغن نارگیل دارای میزان بالای چربی اشباع شده (سالم) است. با استفاده از این ترکیب مناسب: ورزش، رژیم غذایی متعادل و روغن نارگیل می تواند برای غدد تیروئید مفید باشد.

سرکه سیب

سرکه سیب به تولید و تعادل هورمون ها کمک می کند. سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و به قلیایی سازی محیط بدن کمک می نماید.

سرکه سیب به تنظیم چربی های بدن، دفع سموم بدن و جذب مواد مغذی کمک می کند. سرکه سیب را می توان همراه با عسل به آب اضافه و هر روز صبح میل نمود.

ویتامین B

ویتامین ها به دلیل خواص کاربردی که دارد برای حل مشکلات تیروئید مناسب بوده و با آن، مبارزه می کنند. ویتامین های خانواده ‘B’ برای عملکرد مناسب تیروئید، لازم هستند. ویتامین B12 به ویژه در کم کاری تیروئید بسیار موثر است. تخم مرغ، گوشت، ماهی، حبوبات، شیر و مغزها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، تا یک منبع ثابت ویتامین B داشته باشید. علاوه بر رژیم غذایی مناسب، خوردن مکمل ها نیز برای تامین نیاز روزانه ضروری است.

زنجبیل

زنجبیل یکی از درمان های خانگی تیروئید

این یکی از آسان ترین درمان های خانگی برای تیروئید است، زیرا به راحتی در دسترس است. زنجبیل غنی از مواد معدنی ضروری مثل، پتاسیم و منیزیم است و با مبارزه با التهاب، که یکی از علل اساسی مشکلات تیروئیداست، کمک می کند. نوشیدن چای زنجبیل ساده ترین راه درمان است.

همینطور می تواند به عنوان یک روغن اساسی مورد استفاده قرار گیرد. اگر زنجبیل با یک روغن پایه (به عنوان مثال روغن نارگیل) مخلوط شود، می تواند روی بدن مالیده شود و از این طریق نیز از خواصش بهره برد. برای تهیه روغن زنجبیل اصل و سایر روغن های طبیعی می توانید بر روی عبارت دکتر اویل کلیک و وارد سایت خرید روغنها شوید.

ویتامین D برای درمان تیروئید

کمبود ویتامین D می تواند از علل مشکلات تیروئید باشد. از آنجا که بدن فقط در معرض آفتاب می تواند آن را تولید کند، حتما روزانه حداقل ۱۵ دقیقه زیر نور خورشید بنشینید. این کار همچنین به جذب بهتر کلسیم و ایمنی کمک می کند.

 

برخی از غذاها سرشار از ویتامین D هستند. غذاهای همچون: ماهی های چرب مثل، ماهی قزل آلا و ماهی خال خالی، لبنیات، آب پرتقال و زرده تخم مرغ. اگر سطح ویتامین D در بدن بسیار کم باشد، مصرف مکمل ها ضرورت دارد. پس باید احتیاط کرد چون ویتامین زیادی، برای بدن، می تواند مضر باشد.

بادام ها:

اغلب آجیل ها برای بدن مفیداند. بادام برای تیروئید مناسب است، چون بادام دارای سلنیوم است و یک ماده مغذی سالم برای تیروئید است. همچنین غنی از منیزیم بوده که می تواند غده تیروئید را بسیار روان کند. بادام سرشار از پروتئین و مواد معدنی می باشد.

محصولات لبنی

شیر، پنیر و ماست برای تیروئید بسیار مفید هستند، زیرا دارای مقدار زیادی ید هستند، (ید، ماده معدنی ضروری برای عملکرد مناسب تیروئید است). مصرف محصولات لبنی باعث افزایش سطح ویتامین و حل مشکلات تیروئید می شود.

درمان خانگی تیروئید

لوبیا

لوبیا، منبعی از فیبر، پروتئین، مواد معدنی ضروری و ویتامین ها هستند. لوبیا سرشار از آنتی اکسیدان و کربوهیدرات های پیچیده است. از آنجا که لوبیا فیبر بسیار زیاد به همراه دارد، به یبوست کمک می کند که یکی از عوارض کم کاری تیروئید است. تحقیقات نشان داده است که، خوردن منظم حبوبات عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد.

 

دانه های کتان یک درمان خانگی تیروئید

دانه های کتان حاوی: اسیدهای چرب مفید، منیزیم و ویتامین B12 هستند که برای قلب و کم کاری تیروئید موثر هستند. این دانه ها در تولید هورمون های تیروئید بسیار کارساز هستند.

مکمل های ید

عامل دیگری که در عملکرد نامناسب تیروئید موثر است، مصرف مکمل های ید است. این امر برای کسانی که گیاه خوار هستند، اهمیت بیشتری دارد. این مکمل ها، تعادل ید در بدن را باز سازی می کنند و به سلامت تیروئید کمک می کنند.

ورزش

ورزش منظم برای درمان تیروئید

مهمترین و اساسی ترین عامل، ورزش است، که معمولا نادیده گرفته شده است. ورزش باعث حفظ عملکرد خوب تیروئید است. داروها و درمان های طبیعی خوبی برای این بیماری وجود دارد، اما باز هم این داروها بدون ورزش کارایی آنچنانی ندارد.

ورزش منظم به تعادل هورمونی کمک می کند، عامل مدیریت وزن است و به مقابله با مشکلات تیروئید کمک می کند.

تغذیه سالم و ورزش منظم می تواند، به مبارزه بهتر با مشکلات تیروئید کمک کند. تهیه بسیاری از این غذا ها و ایجاد تغییرات مناسب در رژیم غذایی اولین قدم اصلی برای حفظ تعادل و سلامت هورمونی است. مشکلات تیروئید بسیار فراوان است و اصلاح سبک زندگی بسیار کمک کننده می تواند باشد.

در آخر نظم و تمرکز، شاه کلید سلامتی در مورد، تیروئید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *