بیماری ها, درمان, درمان و رفع عفونت زنان, زنان

درمان خانگی عفونت ادراری | گیاهان دارویی و مکمل های طبیعی برای عفونت ادراری

زردچوبه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی و طبیعی عفونت ادراری را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%b9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه جعفری” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ac%d8%b9%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d8%b4%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

عفونت های دستگاه ادراری یا (UTIs) یکی از شایع ترین انواع عفونت های باکتریایی در سراسر جهان است. تخمین زده می شود که سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

هر فردی ممکن است عفونت ادرای داشته باشد، اما زنان ۳۰ برابر بیشتر از مردان مبتلا می شوند. تقریباً ۴۰ درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود دچار عفونت ادراری می شوند.

عفونت ادراری می تواند بر هر قسمتی از سیستم ادراری، از جمله: مجاری ادراری، مثانه، حالب ها و کلیه ها تأثیر بگذارد، اما معمولاً از اندام های دستگاه ادراری تحتانی، مثانه و پیشاب راه شروع می شود.

علائم شایع مرتبط با عفونت های ادراری شامل:

  • احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  • میل مکرر و شدید به ادرار کردن
  • ادرار کدر، تیره یا خونی
  • تب یا خستگی
  • درد در لگن، پایین شکم یا کمر

معمولا این عفونت را با آنتی بیوتیک برطرف می توان کرد ولی احتمال ابتلا به عفونت ادرای وجود دارد.

علاوه بر این، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها می تواند پیامدهای منفی طولانی مدت داشته باشد، مانند آسیب به باکتری های طبیعی و سالم در دستگاه ادراری و احتمالاً ایجاد گونه های باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها در طول زمان و بیشتر شدن عفونت ادرای است.

اگر مشکوک به عفونت ادراری هستید، مهم است که در اسرع وقت با پزشک معالج خود مشورت کنید. آنچه ممکن است به عنوان یک عفونت خفیف شروع شود در صورت عدم درمان طولانی مدت می تواند به سرعت جدی و بالقوه کشنده شود.

با این وجود، برخی تحقیقات نشان می دهد که تا ۴۲ ساعت عفونت های عفونی خفیف و بدون عارضه بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها برطرف شود.

در این مطلب ما گیاه و مکمل های طبیعی را به شما معرفی می کنیم که ممکن است به پیشگیری و درمان عفونت ادراری خفیف کمک کند.

درمان خانگی عفونت ادراری

درمان خانگی عفونت ادراری

مانوز- D

نوعی قند ساده است که اغلب برای پیشگیری و درمان عفونت خفیف استفاده می شود.

این ماده به طور طبیعی در انواع غذاها، از جمله: کرن بری، سیب و پرتقال وجود دارد، اما معمولاً به صورت پودر یا قرص برای درمان عفونت ادراری مصرف می شود.

اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد مانوز-D در دست نیست، اما بسیاری از متخصصان معتقدند که این ماده مانع از چسبندگی برخی از باکتری های عفونی به سلول های مجاری ادراری می شود.

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا مانوز- D می تواند به طور موثری عفونت ادراری را درمان کند یا اثرات پیشگیرانه ای در برابر عفونت های ادراری داشته باشد؟

برای اکثر مردم، مصرف دی مانوز هیچ خطری برای سلامتی ندارد. اسهال خفیف شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده است.

با این حال، از آنجا که D- مانوز نوعی قند است، ممکن است برای افرادی که مشکلاتی در تنظیم سطح قند خون خود دارند، مناسب نباشد.

در حال حاضر شواهد کافی برای تعیین دوز ایده آل D- مانوز وجود ندارد، اما اکثر تحقیقات موجود دوزهای ۱/۵ تا ۲ گرم را تا ۳ بار در روز با اطمینان آزمایش کرده اند.

سیر

سیر یک گیاه محبوب است که در طول تاریخ به طور گسترده در طب آشپزی و طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

این دارو اغلب برای درمان طیف وسیعی از بیماری های جسمی، از جمله: عفونت های قارچی، ویروسی و باکتریایی استفاده می شود.

پتانسیل درمانی سیر معمولاً به وجود ترکیب حاوی گوگرد معروف به آلیسین نسبت داده می شود.

طبق تحقیقات آزمایشگاهی آلیسین دارای اثرات ضد باکتریایی قوی در برابر انواع باکتری های عفونی و عامل عفونت ادراری، از جمله E. coli است.

سیر ممکن است یک درمان جایگزین برای درمان عفونت های ادراری در انسان باشد، اما تحقیقات قویتری برای تأیید این نتایج وجود ندارد.

در نهایت، مطالعات دقیق تری برای درک بهتر نقش سیر در درمان و جلوگیری از عفونت های مکرر مجاری ادراری قبل از نتیجه گیری قطعی در مورد اثربخشی یا دوز ایده آل مورد نیاز است.

سیر را می توان به صورت کامل و خام مصرف کرد، اما دوزهای مکمل معمولاً به عنوان عصاره فروخته می شود و به شکل کپسول مصرف می گردد.

مکمل های سیر به احتمال زیاد برای اکثر افراد بی خطر هستند، اما عوارض جانبی ممکن است شامل: سوزش سر دل، بوی بد دهان و بوی بد بدن باشد.

برخی افراد ممکن است نسبت به مکمل های سیر واکنش های آلرژیک را تجربه کنند و در صورت داشتن سابقه حساسیت به سیر یا سایر گیاهان نزدیک مانند پیاز یا تره فرنگی باید از آنها دوری کنند.

این مکمل ها ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند و می توانند با برخی داروها مانند رقیق کننده خون و برخی داروهای HIV تداخل داشته باشند. اگر از چنین داروهایی استفاده می کنید، قبل از استفاده از سیر برای درمان عفونت مجاری ادراری خود، با پزشک خود مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید سیر در عطاری انلاین[/info_box]

چای سبز

چای سبز از برگ های گیاهی به نام Camellia sinensis گرفته می شود. قرنهاست که از پتانسیل وسیع دارویی در انواع روشهای طب سنتی استفاده می شود.

چای سبز حاوی مقدار زیادی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که به دلیل داشتن اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی قوی شناخته شده است.

چندین مطالعه روی حیوانات نیز نشان داده است که عصاره چای سبز حاوی EGC ممکن است اثر برخی از انواع آنتی بیوتیک ها را که اغلب برای درمان عفونت های ادراری استفاده می شود، افزایش دهد.

با این حال، مطالعات انسانی در مورد ارزیابی توانایی چای سبز برای درمان و پیشگیری از عفونت های ادراری، اعتبار ندارد.

یک فنجان (۲۴۵ میلی لیتر) چای سبز دم کرده تقریباً ۱۵۰ میلی گرم EGC دارد. تحقیقات فعلی نشان می دهد که ممکن است ۳-۵ میلی گرم EGC برای جلوگیری از رشد باکتری ها در دستگاه ادراری کافی باشد، اما این نظریه هنوز در انسان اثبات نشده است.

مصرف متوسط چای سبز برای اکثر مردم بی خطر است. با این حال، به طور طبیعی حاوی کافئین است که ممکن است به اختلال خواب و بی قراری کمک کند.

علاوه بر این، مصرف کافئین در حالی که عفونت مجاری ادراری فعال دارید ممکن است علائم جسمی شما را بدتر کند. بنابراین، ممکن است بخواهید محصولات چای سبز بدون کافئین را انتخاب کنید.

مکمل های عصاره چای سبز با دوز بالا با مشکلات کبدی مرتبط است، اما مشخص نیست که آیا مکمل ها باعث این مشکلات شده اند یا خیر.

اگر علاقمند به مصرف مکمل های چای سبز هستید و سابقه اختلال در عملکرد کبد دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چای های طبیعی برای درمان خانگی عفونت ادراری

ممکن است چندین نوع چای گیاهی برای درمان و پیشگیری از عفونت ادراری استفاده شود، اما علیرغم محبوبیت آنها، مطالعات بسیار کمی در مورد استفاده از آنها برای این منظور انجام شده است.

چای جعفری

جعفری دارای اثر ادرارآور خفیفی است که ممکن است بتواند باکتری های عامل عفونت ادراری را از مجاری ادراری خارج کند.

طبق گزارشات، ترکیبی از چای جعفری، سیر و عصاره قره قاط از عود عفونت ادراری در زنان مبتلا به عفونت های عفونی مزمن جلوگیری می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا می توان این نتایج را در گروه های بزرگتر تکرار کرد یا خیر، مورد نیاز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید جعفری خشک شده در عطاری انلاین[/info_box]

چای بابونه

چای بابونه در طب گیاهی برای درمان طیف وسیعی از بیماریهای جسمی از جمله درمان خانگی بیماری عفونت ادراری استفاده می شود.

مانند جعفری و بابونه دارای اثر دیورتیک ضعیفی است و حاوی ترکیبات گیاهی با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

تصور می شود که این ویژگی ها به: کاهش التهاب، جلوگیری از رشد باکتری ها و شستشوی مجاری ادراری باکتری های عفونی کمک می کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

چای نعناع برای درمان خانگی عفونت ادراری

چای های تهیه شده از نعناع فلفلی و دیگر انواع نعناع وحشی نیز گاهی به عنوان یک درمان طبیعی برای عفونت های ادراری استفاده می شوند.

برخی از تحقیقات آزمایشی نشان داده است که برگ های نعناع اثرات ضد باکتریایی علیه باکتری های مختلف ایجاد کننده عفونت ادراری مانند E. coli دارند. برخی ترکیبات موجود در برگ نعناع نیز ممکن است به کاهش مقاومت باکتریایی در برابر داروهای آنتی بیوتیکی کمک کند.

همیشه مکمل های با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

مکمل های گیاهی و داروهای گیاهی اغلب بی خطر هستند زیرا طبیعی هستند، اما همیشه اینطور نیست.

مکمل های گیاهی مانند داروهای مدرن، خطرات و عوارض جانبی خاص خود را دارند. به عنوان مثال، مکمل های سیر و قره قاط ممکن است با انواع خاصی از داروهای تجویزی تداخل منفی داشته باشند، در حالی که استفاده طولانی مدت از uva ursi ممکن است به آسیب کبد یا کلیه کمک کند.

تولید کنندگان مکمل ملزم به اثبات خلوص محصولات خود نیستند. بنابراین، ممکن است در نهایت دوزهای نامناسب یا مواد و آلاینده هایی را که در برچسب محصول ذکر نشده است مصرف کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشکوک بودن به عفونت ادراری، در اسرع وقت با پزشک معالج خود مشورت کنید.

حتی عفونت های خفیف می توانند به سرعت بدتر شده و به سایر قسمت های بدن شما سرایت کنند و به طور بالقوه منجر به عواقب بسیار جدی سلامتی شوند.

بنابراین، تلاش برای تشخیص و درمان خود برای عفونت مجاری ادراری بدون راهنمایی پزشک متخصص توصیه نمی شود.

در عوض، آشکارا ارتباط برقرار کنید و در صورت تمایل به امتحان جایگزین های گیاهی به جای آنتی بیوتیک ها، به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند به شما در ایجاد ایمن ترین و موثرترین برنامه درمانی برای عفونت کمک کنند.

نتیجه نهایی

UTI یکی از شایع ترین انواع عفونت های باکتریایی در سراسر جهان است.

آنها اغلب به طور موثر با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند، اما عود عفونت شایع است. به علاوه، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها ممکن است پیامدهای منفی برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

بسیاری از مردم مکمل های طبیعی و گیاهی را برای درمان عفونت مجاری ادراری خود انتخاب می کنند تا از قرار گرفتن بیش از حد در داروهای آنتی بیوتیکی جلوگیری کنند.

اگر چه تحقیقات در مورد اثربخشی آنها محدود است، D-mannose uva ursi cranberry، سیر و چای سبز گزینه های محبوب برای درمان و پیشگیری از عفونت ادراری طبیعی هستند. برخی از چای های گیاهی نیز ممکن است کمک کنند.

اگر مشکوک به ابتلا به عفونت ادراری هستید، قبل از شروع درمان گیاهی به تنهایی با پزشک معالج مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *