درمان دندان

درمان درد دندان | ۱۰ داروی خانگی و طبیعی برای درد دندان

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی درد دندان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”نمک” link=”https://attarchian.com/product-category/%d9%86%d9%85%da%a9-%d9%87%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%b9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن میخک” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

قبل از درمان هر دردی ابتدا باید ریشه درد را پیدا کرد و پس از آن نحوه درمان یا تسکین درد را در پیش گرفت. در رابطه با درد دندان باید گفت شما می توانید با قرقره آب نمک و یا استفاده از یک کمپرس سرد درد جزئی بوجود آمده را برطرف کنید ولی اگر درد دندان بیشتر شد یا مدت درد چند روز طول کشید باید به دندان پزشکی مراجعه نمود. ما در این مطلب ۱٠ داروی خانگی برای تسکین و درمان طبیعی دندان درد را به شما پیشنهاد می کنیم البته باید توجه داشته باشید اگر در دوران بارداری هستید یا مشکلات پزشکی دیگری دارید حتما قبل از استفاده از این درمان های خانگی با دندان پزشک مشورت کنید.

درمان خانگی درد دندان

درمان درد دندان

قرقره آب نمک

یکی از درمان های طبیعی دندان درد که اکثر مردم در لحظه اول از آن استفاده میکنند شستشو با آب نمک می باشد. آب نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی است و می تواند به شل شدن ذرات و بقایای غذا که ممکن است بین دندان شما گیر کرده باشد کمک کند.

درمان دندان درد با آب نمک همچنین می تواند به کاهش التهاب و التیام هرگونه زخم دهانی کمک کند. برای استفاده از این روش یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]انواع و اقسام نمک ها در عطاری انلاین[/info_box]

آبکش پراکسید هیدروژن

شستشو با پراکسید هیدروژن یکی دیگر از درمان های طبیعی دندان درد به حساب می آید و ممکن است به تسکین درد و التهاب کمک کند. پراکسید هیدروژن علاوه بر از بین بردن باکتری ها می تواند پلاک را کاهش داده و خونریزی لثه را التیام بخشد. مطمئن شوید که پراکسید هیدروژن را به درستی رقیق کرده اید. برای انجام این کار ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با قسمت مساوی آب مخلوط کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. توجه داشته باشید پراکسید هیدروژن را قورت ندهید.

کمپرس سرد

شما می توانید از کمپرس سرد برای تسکین دردی که تجربه می کنید استفاده نمایید. به خصوص اگر هر نوع ضربه ای باعث درد دندان شما شده باشد. وقتی از کمپرس سرد استفاده می کنید باعث تنگ شدن رگ های خونی در همان ناحیه می شود. این باعث می شود از شدت درد کاسته شود و دیگر تشدید نگردد. برای استفاده از این روش یک کیسه یخ بسته بندی شده با حوله را به مدت بیست دقیقه در محل آسیب دیده نگه دارید. می توانید این کار را هر چند ساعت یکبار تکرار کنید.

کیسه های چای نعناع

یکی دیگر از درمان های طبیعی دندان درد استفاده از چای نعناع می باشد. از کیسه های چای نعناع می توان برای بی حس کردن درد و تسکین لثه های حساس استفاده کرد. برای انجام این کار قبل از استفاده از چای کیسه ای روی ناحیه آسیب دیده، ابتدا اجازه دهید سرد شود ولی باید کمی گرم باشد. همچنین می توانید روش استفاده را کاملا عوض کنید و از آن برای خنک کردن و نه گرم کردن منطقه استفاده کنید. برای این کار کیسه چای استفاده شده را چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا سرد شود و سپس کیسه را روی دندان خود بمالید.

سیر یکی از درمان های درد دندان

هزاران سال است که سیر به عنوان خواص دارویی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. نه تنها می تواند باکتری های مضر منبع پلاک دندان را از بین ببرد بلکه می تواند به عنوان یک مسکن نیز عمل کند. برای استفاده از این روش ابتدا یک حبه سیر را له کنید تا خمیر ایجاد شود و آن را در ناحیه آسیب دیده بمالید شما می توانید کمی نمک نیز به سیر اضافه کنید. همچنین برای درمان دندان درد می توانید یک حبه سیر تازه را به آرامی بجوید.

عصاره وانیل

عصاره وانیل حاوی الکل است که می تواند به کاهش درد کمک کند. عصاره وانیل دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که باعث کاهش درد می شود. برای استفاده از این روش مقدار کمی عصاره وانیل را روی انگشت یا یک پنبه بمالید و سپس آن را چند بار در روز مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

روغن میخک

میخک در طول تاریخ برای درمان دندان درد استفاده شده است زیرا روغن میخک می تواند به طور موثر درد را کاهش داده و التهاب را کم دهد. روغن میخک حاوی اوژنول است که یک ضد عفونی کننده طبیعی است. برای استفاده از این روش ابتدا مقدار کمی روغن میخک را به یک پنبه آغشته کرده و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

ممکن است بخواهید روغن میخک را با چند قطره روغن حامل مانند روغن زیتون یا آب رقیق کنید. شما می توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را به یک لیوان کوچک آب اضافه کرده و مانند یک دهانشویه از آن استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن میخک از دکتر اویل [/info_box]

برگ گواوا

برگ گواوا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به التیام زخم ها کمک کند. همچنین دارای فعالیت منبع ضد میکروبی بوده که می تواند به مراقبت از دهان کمک کند. برای استفاده از این روش برای درمان دندان درد ابتدا برگهای تازه گواوا را بجوید یا برگهای خرد شده گواوا را به آب جوش اضافه کنید و سپس مانند یک دهانشویه از آن استفاده کنید.

گندم یکی از درمان های درد دندان

گندم دارای خواص درمانی بیشماری است و می تواند موثر باشد. شما می توانید با مصرف داخلی بدن خود را از داخل معالجه کنید. گندم می تواند التهاب در دهان شما را تسکین داده و از عفونت ها جلوگیری کند. کلروفیل بالای آن همچنین می تواند با باکتری ها مبارزه کند. شما می توانید مقداری آب به گندم اضافه کنید و یک دهان شویه طبیعی داشته باشید.

آویشن برای درمان دندان درد

آویشن همچنین دارای خواص قوی ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به درمان دندان درد کمک کند. برای استفاده از این روغن چند قطره اسانس آویشن و چند قطره آب را به یک پنبه آغشته کنید. پس از رقیق کردن روغن با آب آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید یک قطره روغن را به یک لیوان کوچک آب اضافه کرده و دهانشویه تهیه کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید گیاه آویشن در عطاری انلاین[/info_box]

چه زمانی به دندان پزشک مراجعه کنیم؟

اگر دندان درد شما شدید است یا نتیجه بیماری جدی تری است باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید آن را به درستی درمان کنید.

بسیاری از دندان دردها نیاز به مراقبت پزشکی دارند. تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه نکنید یک مسکن بدون نسخه مانند: ایبوپروفن می تواند کمک کننده باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید:

  • تب
  • مشکل در تنفس یا بلع
  • درد عمومی که بیش از یک یا دو روز طول می کشد
  • ورم
  • درد هنگام گاز گرفتن
  • لثه های قرمز غیر طبیعی
  • ترشحات بد مزه یا چرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *