پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

چگونه درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو امکان پذیر است؟

درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

روش های بسیاری برای پیشگیری از ریزش مو در بازار وجود دارد که مطمئن نیستند. البته این کار آسان هم‌ نیست وقتی صبح ها بعد از خواب، به موهایتان برس می کشید در دل می ترسید که بریزند و این در حالی است که متوجه ریزش توده ای از موها در برس خود می شوید که ریخته است.

ممکن است از یکسری محصولات ضد ریزش مو را هم امتحان کنید که امیدوارکننده به نظر برسند، اما تقریباً هیچ کدام نتیجه ای ندارند و موهای شما شروع به ریزش می کند. اما نگران نباشید، زیرا درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو ممکن است و برای شما مفید می باشد.

درمان ریزش مو با کاهش تولید DHT با کمک روغن زیتون و رشد مو

باید بدانید که از بزرگترین دلایل ریزش مو، تولید هورمون دی هیدروتستوسترون است. این هورمون به فولیکول مو حمله می کند و آن را ضعیف می کند و منجر به ریزش مو می شود.

روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که ۵-آلفا ردوکتاز را مهار می کند، آنزیمی که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند و اگر در سطح بالا باشد، باعث ریزش مو می شود. هر چند اگر بطور مستمر از روغن زیتون استفاده کنید، موجب جلوگیری از تولید DHT می شود و بنابراین به کاهش ریزش مو کمک می کند.

خواص روغن زیتون برای مو

درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو

جلوگیری از آسیب مو

روغن زیتون منبع مهم آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها هم عامل حفظ سلامتی پوست سر و مو هستند و مانع آسیب رادیکال های آزاد می شوند. رادیکال های آزاد هم بصورت مولکول هایی ناپایدار اند که باعث آسیب دیدن سلولی می شوند. در نتیجه آنتی اکسیدان ها به تثبیت رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب موثر هستند.

حالت دهنده مو

استفاده از روغن زیتون باعث بهبود گردش خون شما می شود و فولیکول ها با یکسری مواد مغذی و چربی های غیر اشباع تغذیه می شود. از طرفی مصرف بعضی از غذاها باعث مهر و موم کردن مرطوب شدن ساقه مو می شود و از خشکی جلوگیری می کند.

درمان ریزش و کاهش شکستگی مو با روغن زیتون و رشد مو

با وجود تاثیرگذاری روغن زیتون بر روی خشکی مو، باعث کاهش شکستگی، پرپشت و حجیم ماندن موهای نیز می شود. استفاده از روغن برای حالت دادن و تقویت ساقه مو با اسیدهای چرب امگا ۳ انجام دهید و از ریزش مو جلوگیری کنید.

تسکین پوست سر

روغن زیتون می تواند به تسکین پوست سر تشدید شده و درمان مسائلی مانند خارش و شوره سر کمک کند. از دلایل اصلی ریزش مو، گرفتگی فولیکول مو و شوره سر هستند.

کمک به رشد مو با روغن زیتون

بررسی های مطالعاتی نشان داد که استفاده موضعی اولئوروپئین که ترکیبی از روغن زیتون است، باعث رشد مو می شود. اگر با روغن زیتون‌ پوست سر را ماساژ دهید، گردش خون بهتر شده و موجب رشد مو می شود.

در نتیجه درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو مفید بوده و با خیال راحت از آن برای کاهش ریزش مو استفاده کنید.

چند روش برای درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو

روغن زیتون و سفیده تخم مرغ

ترکیب روغن با سفیده کمک می کند که پروتئین های ضروری برای رشد و تغذیه موها فراهم شود.

شما به: ۲ عدد سفیده تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و کلاه دوش احتیاج دارید.

سفیده و روغن را با همزن مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به پوست سر و مو بمالید.

مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید تا به هم ریخته نباشید. ۲۰ دقیقه کفایت می کند. سپس موهای خود را شامپوی بدون سولفات و آب سرد بشویید. این روش را می توانید ۱-۲ بار در هفته انجام دهید.

دارچین، عسل و روغن زیتون

دارچین ماده ای قوی برای بهبود گردش خون است که بصورت موضعی همراه روغن دارچین از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث افزایش طول و همینطور ضخامت موها در حیوانات آزمایشگاهی شده. ترکیب این روغن با عسل، باعث بهبود سلامت مو و رشد خوب و سلامت مو را تضمین می کند.

شما به: ۱ قاشق غذاخوری دارچین، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون و کلاه دوش احتیاج دارید.

مواد فوق را مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی به دست آید. این مخلوط را بر موهایتان، از پوست سر تا نوک موهایتان بمالید. این ماسک برای ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، چون برای جلوگیری از آشفتگی کلاه مناسب است. بعد از ۱۵ دقیقه، موها را با آب سرد و شامپو بدون سولفات بشویید. می توانید این روش را ۱-۲ بار در هفته انجام دهید.

درمان ریزش مو با روغن زیتون و سیر  و رشد مو

طبق مطالعات سیر یک درمان سریع و کارآمد برای آلوپسی آره آتا است.

شما به: ۱۰ حبه سیر تازه، ۱/۴ فنجان روغن زیتون احتیاج دارید.

چند حبه سیر را پوست کنید و با ترکیب روغن زیتون، خمیری یکدست بدست آورید. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از خمیر حاصله برای استفاده در یک کاسه بریزید. خمیر را به پوست سر و بعد هم روی موها بمالید. تمرکز برروی پوست سر مهمتر است. اگر مخلوط روغن سیر حدود ۴۵ دقیقه بماند و سپس موهای خود را با آب سرد و شامپوی بدون سولفات بشویید.

باقیمانده مخلوط سیر و روغن زیتون را در ظرف در بسته نگهداری کنید. ظرف را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. می توانید این روش را ۲-۳ بار در هفته انجام دهید.

رزماری و روغن زیتون

درمان عالی برای افراد دارای موهای چرب، استفاده از این روش است. طبق نتایج مطالعاتی نشان داد که رزماری به رشد مو در حیوانات آزمایشگاهی کمک کرد.

شما به: ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۳-۴ قطره عصاره رزماری احتیاج دارید.

از ترکیب روغن های ذکر شده مخلوطی ایجاد می شود. این ترکیب را حدود ۳۰ ثانیه حرارت دهید تا کمی گرم شود. مخلوط این روغن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. هنگامی که ماساژ پوست سر را تمام کردید، با روغن موهای خود را بپوشانید. روغن را ۳۰ دقیقه دیگر در موهای خود اجازه دهید بماند. سپس موها را با آب خنک و شامپوی بدون سولفات بشویید.

این روش را می توانید ۲-۳ بار در هفته انجام دهید.

نتیجه

اگر چه ممکن است درمان ریزش مو با روغن زیتون و رشد مو سخت باشد، اما کمی مراقبت بیشتر می تواند کمک زیادی به بازگرداندن ضخامت و بهبود استحکام مو کند. روغن زیتون بعنوان یک ماده طبیعی باعث رشد موهای سالم می شود. حتماً از آن بهره ببرید و بعد از ۴-۵ هفته، نتایج آن را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *