پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

روغن درخت چای برای جای جوش

روغن درخت چای برای جای جوش
3.5/5 - (11 امتیاز)

اگر یکی از نگرانی‌های بزرگ شما آکنه است یا زخمی به جا مانده ناشی از آن دارید، باید بدانید که ۹۰ درصد از جمعیت جهان، در برهه ای از زندگی خود درگیر آکنه یا جوش خواهند شد.

اگر مایل هستید جوش و جای جوش را ازبین ببرید دکتر اویل پیشنهاد می کند از روغن درخت چای برای بهبود جای جوش استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این روغن پیشنهاد می کنیم ما را تا انتها این مطلب همراهی کنید.

علل ایجاد جوش

طبق تحقیقات انجام شده جوش می تواند در کنار ایجاد چهره نازیبا بر عزت نفس و اعتماد به نفس افراد نیز تأثیر بسزایی بگذارد. سنی که به عنوان شایع‌ترین سن شروع جوش است، حدود ۱۸ تا ۲۵ سالگی است. در هنگام بلوغ جسمی، بدن شما جوش را تجربه می‌کند. در این زمان هورمون های روغنی تولید می شود که باعث ایجاد جوش می شود.

سایر دلایل آکنه مربوط به رژیم غذایی، ژنتیک و بهداشت است. صرف نظر از علت بروز آکنه، اضطراب زیادی هم ایجاد می شود. داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می شود، اغلب عوارض جانبی خاصی به همراه دارند.

به همین علت بهتر است از داروهای طبیعی که برای درمان این عارضه مناسب است بهره برد و چه بهتر آن داروی طبیعی روغن درخت چای برای جوش و جای جوش باشد.

روغن درخت چای برای جای جوش

چگونه روغن درخت چای برای جای جوش تأثیر می گذارد؟

ممکن است که متوجه شده باشید، روغن درخت چای عنصری محبوب در محصولات مراقبتی پوست و ترکیبی مهم است. این روغن یک راه طبیعی برای درمان بیماری های پوستی می باشد و می تواند طیف وسیعی از مشکلات اعم از: تاول پوست، تبخال، ریزش مو و آکنه را درمان می کند.

این گیاه بومی استرالیا بوده و اسانس خالص درخت چای از تقطیر برگ های درختی به همین نام تهیه می شود. این روغن برای درمان: عفونت، قارچ و مبارزه با آکنه بسیار پیشنهاد می شود.

چگونه از روغن درخت چای استفاده کنیم؟

روغن موجود در درخت چای مستقیماً به باکتری های که آکنه را به وجود آورده حمله می کند.

  • می توانید روغن درخت چای رقیق را بصورت مستقیم بر پوست بمالید.
  • از روغن درخت چای، اسکراب بسازید.
  • روغن درخت چای را به پاک کننده خود اضافه کنید.
  • می توانیدروغن چای را به شامپوی حمام خود اضافه کنید.

هرگاه کثیفی، چربی، کثیفی و باکتری بر منافذ پوستی جمع شوند، پوست دچار جوش می شود. کسانی که منافذ بازتری دارند همیشه در معرض آکنه اند. اگر دچار آکنه شدید، موارد زیر برای پوست شما هم اتفاق می افتد.

غدد چربی، چربی زیادی تولید می کند و پوست را چرب کرده و میزبان انواع باکتری ها می باشد.

فرآیند لایه بردار پوست، باعث می شود که سلول های مرده پوست در منافذ پوست باقی بماند.

از طرفی هم پوست بدن از یک عفونت باکتریایی توسط یک باکتری خاص به نام پروپیونی باکتریوم رنج می برد که منجر به التهاب، قرمزی و خارش می شود. اما باید بدانید که رفع این باکتری، کارسختی است.

چگونه آکنه ناشی از باکتری را درمان کنید؟

روغن درخت چای مستقیماً به باکتری های عامل آکنه حمله می کند. این روغن حاوی ترپن است، یک روغن معمولی که اثر میکروبی دارد و میکروب روی پوست را از بین می برد. ترپن به پروپیونی باکتری حمله می کند، پس از پوست در برابر باکتری های آکنه ساز، محافظت کرده و سطح پوست، جوش کمتری می زند.

وقتی مصرف روغن درخت چای برای جای جوش، به درستی مصرف شود، منافذ پوست تمیزتر شده و رشد باکتری ها هم محدودتر می گردد.

با هم بخوانیم:خواص روغن درخت چای چیست؟

چگونه روغن درخت چای برای پوست مفید است؟

روغن درخت چای روند بهبودی پوست شما را سریعتر می کند. این روغن خاصیتی دارد که مانع رشد انگل های پوستی می شود. پس، این روغن برای کسانی که یک چرخه بی پایان آکنه به دارند، یک ناجی است.

استفاده از روغن درخت چای برای رفع جوش تنها راه نیست بلکه برای کسانی که دارای پوست چرب و پر از جوش هستند، مصرف روغن درخت چای برای تنظیم تولید سبوم و کاهش اندازه منافذ پوستی و کاهش چربی پوست انباشته شده نیز مناسب است.

گاهی بهترین پاک کننده ها نمی توانند منافذ پوستی را تمیز کنند، چون چربی ها و سلول های مرده پوست، در این منافذ گیر کرده اند که آب آن را دفع می کند. روغن درخت چای و روغن های طبیعی تولید شده توسط غدد چربی مخلوط می شود.

پس در منافذ پوست شما نفوذ می کند و به طور موثر آنها را پاکسازی می کند. این امر به کاهش آکنه و مسدود شدن منافذ کمک بسزایی می کند.

چگونه روغن درخت چای بر آکنه اثر دارد؟

خواص تغذیه ای این روغن موجب ایجاد رطوبت بر پوست شده و در عین حال از آن در برابر آکنه محافظت می کند. روغن درخت چای مواد سرطان زا ندارد و انتخابی مطمئن برای شما است. از این روغن به جای دیگر محصولات شیمیایی موجود در بازار، می توانید استفاده کنید.

روغن درخت چای برای رفع جوش و جای جوش درمانی ثابت شده است. اما وقتی که آکنه یا جوش عمیق باشد، زخم ایجاد می کند و درمان زخم ناشی از آکنه با مصرف روغن درخت چای در هیچ مطالعه ای تایید نشده است. پس، می توانید آن را امتحان کنید.

چگونه از روغن درخت چای برای آکنه استفاده کنیم؟

روغن درخت چای یک درمان موثر برای آکنه است و با آن مقابله می کند. باید یاد بگیرید که چگونه از آن به روش موثرتری استفاده کنید. توصیه می کنیم که روغن درخت چای را مستقیم بر پوست مصرف نکنید، بلکه باید آن را با یک روغن حامل ترکیب کرده و در ناحیه آسیب دیده استفاده نمایید.

در صورت استفاده روغن درخت چای با غلظت کم روی پوست عوارضی ایجاد نمی کند. اما اگر به طور مستقیم در غلظت بالا استفاده شود باعث تحریک پوست می شود.

قبل از استفاده از روغن برای درمان آکنه، یک قطره از آن را روی پوست خود بمالید، اگر تحریک یا قرمزی ندیدید، درمان خود را ادامه دهید. در غیر این صورت باید تا حدی رقیق کنید که پوست بدن به آن واکنش نشان ندهد.

با استفاده از روغن درخت چای، راه‌هایی برای رها شدن از شر آکنه وجود دارد:

  • روغن درخت چای را پس از رقیق شدن مستقیماً روی پوست بمالید‌.
  • شما باید ۳-۴ قطره روغن درخت چای را با عسل ارگانیک، ژل آلوئه ورا یا حتی روغن حامل مخلوط کنید.

رقیق کردن روغن درخت چای با عسل

عسل و روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید و مثل یک ماسک بر روی صورت خود قرار دهید. عسل دارای تاثیرات ضد باکتری و ضد التهاب است که برای درمان آکنه مفید است. از طرفی لکه های ناشی از آکنه را هم تسکین می دهد.

با درست کردن محلول صاف و مخلوط عسل و روغن درخت چای در یک ظرف شیشه ای از آن نگهداری کنید. با پنبه این مخلوط را بر پوست خود بمالید. محلول را روی آکنه بکشید تا چند ساعت بماند، سپس با آب گرم آن را بشویید و خشک کنید.

رقیق کردن روغن درخت چای با آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا به عنوان یک شفا دهنده شناخته شده است. اگر محصولات مراقبتی پوست شما را خشک کند، باید از آلوئه ورا و روغن درخت چای برای درمان آکنه استفاده کنید. به اینصورت که ژل آلوئه ورا تازه و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. برای استفاده: با دست تمیز مقدار کمی را شب ها روی پوست تمیز بمالید و صبح با آب گرم بشویید.

برای رقیق کردن روغن درخت چای می توان از روغنهای حامل همچون: روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کنجد استفاده کنید. یک یا دو قطره اسانس را به یک قاشق چایخوری از روغن اضافه و خوب مخلوط کنید. ترکیب جادویی روغن نارگیل و روغن درخت چای برای کاهش: قرمزی، بثورات و آکنه بسیار موثر است.

روغن درخت چای برای جای جوش

چگونه روغن درخت چای بر روی آکنه اثر می گذارد؟

اگر در اسکراب خود از روغن درخت چای استفاده کنید، برای بستن منافذ پوست بسیار مفید می باشد. ساختن اسکراب روغن درخت چای نیاز به مواد خاصی ندارد، پس کافیست که از نصف فنجان شکر، ¼ فنجان روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و ۱۰ قطره روغن درخت چای استفاده کنید.

همه موارد را در ظرفی ترکیب کنید و سپس از مخلوط به آرامی با حرکات دایره ای، برای ۲ تا ۵ دقیقه روی پوست خود بمالید. بعد آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

حتماً بعد از خشک شدن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید چون، اسکراب پوست را از درون تمیز می کند و منافذ باز می شوند و منافذ باز جایی برای نفوذ باکتری ها و قارچ ها هستند.

چنانچه ساخت اسکراب روغن درخت چای، برایتان دردسر است، روغن درخت چای را با لایه بردارهای طبیعی از پودر پوست گردو و شکر ترکیب کنید.

با هم بخوانیم: علت سیاه شدن جای جوش

چگونه اسکراب روغن درخت چای برای آکنه بسازیم؟

روغن درخت چای را به پاک کننده خود اضافه کنید. برای ترکیب روغن درخت چای با مرطوب کننده یا پاک کننده خود می تواند بسیار خوب عمل کند. اگر روغن درخت چای با پوست شما تماس پیدا کند با کوچکترین احتمال، باکتری های ایجاد آکنه در منافذ پوست کاهش می یابد.

کافی است تا ۲ تا ۶ قطره روغن درخت چای را با پاک کننده خود مخلوط کنید. با رقیق کردن روغن درخت چای، یک پاک کننده بسازید و آن را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید تا روغن درخت چای جذب پوست شود. هنگام استفاده از این مرطوب کننده، مراقب چشم های خود باشید، زیرا روغن درخت چای باعث سوزش چشم می شود.

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، این روش را هر روز امتحان کنید. روغن درخت چای پاک کننده ای قوی است، پس حتما با فوم پاک کننده ضد آکنه که حاوی روغن درخت چای است از آن استفاده کنید.

2 دیدگاه در “روغن درخت چای برای جای جوش

  1. mohammad گفت:

    محتوای موجود در سایت دکتر اویل بر اساس مقالات علمی به روز و معتبر است. این محتوا سبب شده تا مشتریان انتخاب مطمئن‌تر داشته باشند روغن درخت‌چای به عنوان معروف‌ترین و قوی‌ترین ضدجوش برای رفع جوش و آکنه مشهور شده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از روغن درخت چای برای جوش استفاده کند و نتیجه مطلوب خود را نگیرد.

    1. دکتر اویل | پشتیبانی گفت:

      سلام. ممنون از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *