بیماری ها, پوست

درمان زخم عفونتی | ۷ راه درمان طبیعی زخم آلوده و زمان مراقبت

عرق بید مشک
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی زخم عفونتی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اسطوخدوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d8%af%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گل همیشه بهار” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%87%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%a7%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

هرکس در زندگی خود با بریدگی یا زخم روبرو می شود و اولین راه برای جلوگیری از عفونت زخم یا بریدگی شستن با آب و صابون می باشد. اما اگر زخم دچار عفونت شود آب و صابون به تنهایی کمکی برای درمان زخم عفونت کرده نمی کنند. شما می توانید قبل از ارتباط با پزشک از آنتی بیوتیک موضعی برای عفونت های خفیف پوست و یا از داروهای طبیعی استفاده کنید. اگر علاقه دارید داروهای طبیعی که برای درمان زخم عفونتی مورد استفاده قرار می گیرند را بشناسید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

درمان زخم عفونتی

داروهای طبیعی برای درمان زخم عفونتی

درمان های طبیعی از قرن ها پیش برای جلوگیری از عفونت و حتی درمان زخم عفونت کرده مورد استفاده بوده است. این داروهای طبیعی دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و یا ضد میکروبی می باشند. باید توجه داشته باشید حتما قبل از استفاده از این داروها با پزشک نیز مشورت کنید.

آلوئه ورا

از آلوئه ورا استفاده های بی شماری می شود و بیشتر کسانی که دارای مشکلات پوستی هستند از ژل آلوئه ورا استفاده می کنند. آلوئه ورا باعث بهبود بافت پوست می شود و همچنین اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی نیز دارد. یکی از مواردی که از آلوئه ورا استفاده میشود میتوان از درمان زخم عفونت کرده نام برد. همچنین جهت درمان: آکنه، سوختگی و بثورات نیز می توان از آن استفاده کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید آلوئه ورا در عطاری انلاین[/info_box]

عسل

یکی دیگر از درمان های زخم های عفونتی استفاده از عسل می باشد. عسل به عنوان یکی از گسترده ترین داروهای طبیعی در طب سنتی می باشد. عسل باعث درمان زخم های جزئی و گاهی اوقات جایگزینی برای  بانداژ و سایر پانسمان های پوستی می باشد.

روغن اسطوخودوس برای درمان زخم های عفونتی

اسطوخودوس به ویژه در شکل اسانس می تواند روند بهبود زخم را تسریع کرده و همچنین اثرات ضد میکروبی و ضد باکتریایی را نیز ارائه دهد. شما باید ابتدا روغن اسطوخودوس را مانند هر روغن ضروری دیگر ابتدا با روغن حامل مانند: جوجوبا، زیتون یا روغن بادام رقیق کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یکی دیگر از درمان های زخم عفونت کرده می باشد و باعث تحریک کلاژن و همچنین فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی می شود. گل همیشه بهار به صورت پماد موجود است و می توانید کیسه های چای دم کرده را روی زخم بمالید. قبل از استفاده کامل بهتر است ابتدا قسمت کوچکی از زخم را برای درمان انتخاب کنید. در صورت دیدن نتیجه مثبت می توانید بر تمام سطح آن را اعمال کنید.

خمیر زردچوبه

زردچوبه دارای اجزای ضد عفونی کنندگی است. زردچوبه حاوی یک ماده طبیعی ضد التهابی و ضد میکروبی به نام کورکومین است که ممکن است در صورت استفاده موضعی به بهبود زخم های پوستی کمک کند. مکمل های زردچوبه را از طریق دهان مصرف نکنید زیرا ممکن است منجر به خطرات خونریزی شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زردچوبه در عطاری انلاین[/info_box]

روغن درخت چای

محصولات مبتنی بر روغن درخت چای را نمی توان برای سوختگی استفاده کرد. روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است که ممکن است التهاب پوستی را نیز درمان کند. شما می توانید روغن درخت رقیق شده چای یا محصولات حاوی این روغن را تا ۲ بار در روز به پوست خود بمالید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن درخت چای اصل در دکتر اویل [/info_box]

ویتامین E موضعی

ویتامین E که در درجه اول به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شود دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به روند بهبود زخم کمک کرده و از آسیب بیشتر بافت جلوگیری کند.

درمانهای بالینی

اگر داروهای گیاهی برای درمان زخم عفونت کرده به شما کمک خاصی نکرده اند می توانید از درمان های بالینی استفاده کنید. شما می توانید از گزینه های زیر برای درمان زخم عفونت کرده استفاده کنید.

  1. از باندهای استریل برای پوشاندن بریدگی ها استفاده کنید.
  2. ژله نفتی، در صورت استفاده در طول روز، ممکن است باعث بهبود و جلوگیری از ایجاد اسکار شود.
  3. آنتی بیوتیک های موضعی برای درمان زخم های عفونتی مناسب است.
  4. استامینوفن برای تسکین درد و بهبود زخم مناسب می باشد.

اگر از طریق یک جسم زنگ زده برای شما عفونت یا بریدگی رخ داده با پزشک خود مشورت کنید چون امکان ابتلا به کزاز وجود دارد و بسته به شدت عفونت پزشک ممکن است موارد زیر را نیز توصیه کند:

  • آنتی بیوتیک های خوراکی
  • تخلیه مایع
  • محلول های شستشو یا آنتی بیوتیک موضعی
  • کورتیکو استروئیدها برای التهاب
  • بستری

چه موقع باید دنبال مراقبت بود؟

بهبود یک زخم جزئی ممکن است تا یک هفته طول بکشد. اگر زخم شما ظرف یک هفته پس از استفاده از داروهای طبیعی یا خانگی بهتر به نظر نمی رسد باید با یک متخصص تماس بگیرید. در ضمن اگر زخم شما شرایط زیر را داشته باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

  • چرک یا ترشح بیشتری ایجاد شود به ویژه اگر زخم به رنگ زرد یا سبز ترشح شود یا بوی بدی داشته باشد.
  • زخم قرمز باشد یا تغییر رنگ می دهد و ملتهب یا متورم می شود.
  • در هنگام لمس زخم احساس گرما کنید.
  • زخم شما در حال افزایش درد باشد.
  • زخم دارای رگه های قرمز یا بی رنگی باشد که از مرکز ساطع می شود و در حال رشد است.
  • با تب یا لرز همراه است.
  • اگر برشی با لبه های دور از هم دارید که به نظر نمی رسد در طول روند بهبودی به هم نزدیک شوند ممکن است به بخیه نیاز داشته باشید.
  • زخم هایی که خونریزی آنها متوقف نمی شود و زخم های ناشی از گزش حیوانات نیاز به مراقبت های فوری پزشکی دارند.

حرف آخر

هنگامی که گاهی اوقات دچار بریدگی خراشیدگی یا هر نوع زخم می شوید درمان سریع برای جلوگیری از عفونت مهم است. برخی از داروهای طبیعی وجود دارد که هم می تواند از عفونت ها جلوگیری کند و هم آنها را درمان کند اما قبل از استفاده از آنها برای اولین بار باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. همیشه بهتر است با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *