تغذیه, درمان, سلامت, غلات, مردان

درمان طبیعی واریکوسل | جایگزین بالقوه برای جراحی واریکوسل

عرق کاکوتی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان طبیعی واریکوسل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

زمانی که نمی دانید دقیقا چه مشکلی دارید می تواند ترسناک باشد. تنها چیزی که می دانید این است که احساس درد می کنید و به نظر می رسد چیزی درست نیست و شما را آزار می دهد. شاید شما و همسرتان با سؤالات ناباروری روبرو هستید و آزمایشات پزشکی او نشان می دهد که او بارور است. شاید تصمیم برای رفتن به یک اورولوژیست بدترین ترس شما را از بین برده باشد.

اگر به تازگی واریکوسل تشخیص داده شده است احتمالاً در مورد گزینه های درمان ناباروری واریکوسل خود سؤالاتی دارید. خوشبختانه طب مدرن اکنون چندین دوره درمان واریکوسل را برای انتخاب ارائه می دهد و همه آنها ختم به جراحی نمی شوند.

درمان طبیعی واریکوسل

جراحی واریکوسل چیست؟

۳ نوع جراحی: جراحی باز، میکروسکوپی و جراحی لاپاراسکوپی برای کاهش این بیماری وجود دارد که هر ۳ روش جراحی شامل برش و زمان بهبودی طولانی است و به نام واریکوسل شناخته می شود. تهاجمی بودن جراحی باعث می شود افراد به دنبال جایگزین های دیگری باشند که به طور مختصر اندک شرحی داده می شود.

  • جراحی باز: شامل یک برش در کشاله ران، کیسه بیضه یا بالای شکم است که جراح وریدهای ناکارآمد را می‌بندد تا دیگر نتوانند خون حمل کنند.
  • جراحی میکروسکوپی: شبیه به جراحی باز است که شامل یک برش نیز می‌شود اما پیچیده‌تر است زیرا با استفاده از میکروسکوپ برای شناسایی دقیق‌تر و تعیین محل رگ‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود. همچنین در مقایسه با جراحی باز خطر عود مجدد کاهش می یابد.
  • لاپاراسکوپی: به دلیل نیاز به بیهوشی عمومی که خطر را افزایش می دهد و به عنوان کمترین گزینه درمانی ترجیح داده شده است. لاپاراسکوپی شامل یک برش کوچک در کشاله ران و استفاده از ابزارهای رباتیک تخصصی برای دیدن داخل بدن و ترمیم وریدهای آسیب دیده است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان طبیعی برای اسکولیوز | ۵ راه حل طبیعی برای اسکولیوز – نیازی به جراحی نیست![/info_box]

معایب جراحی

دلایل مختلفی مانند: بستری شدن در بیمارستان، خطر عفونت، یک دوره نقاهت طولانی تر در مقایسه با یک کم روش تهاجمی، یک دوره نقاهت ۴ هفته ای برای بازگشت به فعالیت های جنسی، احتمال عود واریکوسل و جای زخم وجود دارد که چرا مردان ممکن است بخواهند از جراحی برای درمان واریکوسل خود اجتناب کنند.

درمان های طبیعی و جایگزین جراحی واریکوسل

درمان طبیعی واریکوسل و گزینه های کم تهاجمی برای کسانی که امیدوارند از جراحی اجتناب کنند در دسترس است. ولی قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین روش درمانی حتما با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه این مقاله برخی از روش های درمانی طبیعی پیشنهاد شده است که ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین درمان برای خود در نظر بگیرید و با پزشک خود در میان بگذارید.

  1. رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

یکی از راه های طبیعی برای درمان واریکوسل تغییر رژیم غذایی می باشد. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد غذاهای حاوی: آرد سفید، شکر و غذاهای فرآوری شده ممکن است در بسیاری از پیامدهای نامطلوب سلامتی از جمله تشکیل واریکوسل نقش داشته باشند.

افزایش مصرف فیبر بالا و غذاهایی مانند: سبزیجات تازه، میوه ها و غلات کامل در رژیم غذایی شما ممکن است مفید باشد. زیرا این غذاهای غنی از فلاونوئید برای تقویت یکپارچگی ساختاری رگ های خونی شناخته شده اند.

طبیعت شناسان ادعا می کنند که کمبود فیبر اغلب منجر به زور زدن در حین حرکات روده می شود و این فشار به وریدهای واریسی کمک می کند و حتی احتمالاً رفع مشکل روده ممکن است به مشکلات ورید کیسه بیضه کمک کند. اگرچه عادات غذایی سالم به شما آسیب نمی رساند اما این رویکرد شامل تغییرات رژیم غذایی در طول زندگی است که نیازمند تعهد است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]داروهای گیاهی | آیا داروهای گیاهی همیشه مناسب می باشند؟[/info_box]

  1. داروهای گیاهی

کسانی نیز ادعا می کنند که ترکیبی از گیاهان می تواند علائم ناشی از رگ های واریسی را تسکین دهد و درمانگران هومیوپاتی معتقدند که چندین گیاه وجود دارد که ممکن است مفید باشد. استفاده از گیاه درمانی نیاز به مشورت با یک متخصص طبیعی یا متخصص سلامت کلی قبل از شروع یک رژیم دارد و مصرف خودسرانه گیاهان می‌تواند خطرناک باشد. زیرا برخی از گیاهان دارویی زمانی که با هم مخلوط می‌شوند می‌توانند سمی باشند یا در صورت ترکیب با برخی از داروهای تجویزی، عوارض جانبی نامطلوبی به همراه داشته باشند.

  1. تمرینات کگل

یکی دیگر از راه های درمان واریکسول تمرینات کگل می باشد که می تواند به کاهش علائم واریکوسل کمک کند. کگل نوعی تمرینات لگنی می باشد که انجام آنها آسان است و اگر به طور مداوم انجام شوند می توانند توان عضلانی و جریان خون را بهبود بخشیده و بازگردانند. همچنین تمرینات کگل می توانند مشکلاتی مانند بی اختیاری و واریکوسل را تسکین دهند. باید توجه داشته باشید این تمرینات فقط ۵ دقیقه طول می کشد و باید آنها را چندین بار در روز انجام دهید تا فواید احتمالی آن را مشاهده کنید.

  1. آمبولیزاسیون واریکوسل

این دوره درمان آمبولیزاسیون اندوواسکولار از راه پوست یا آمبولیزاسیون واریکوسل شامل یک شیار کوچک به پوست به طور معمول در کشاله ران یا گردن است. رادیولوژیست یک کاتتر کوچک را از طریق این شکاف وارد می کند و آن را به داخل وریدهای ناکارآمد می برد و هنگامی که کاتتر در ورید مورد نظر قرار گرفت از آن برای وارد کردن کویل های فلزی کوچک به داخل ورید استفاده می نماید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان گوش درد | ۱۱داروی موثر و خانگی برای گوش درد[/info_box]

در برخی موارد یک اسکلروزانت یا محرک تزریقی که به بسته شدن ورید کمک می کند، همراه با سیم پیچ ها استفاده می شود و به انسداد جریان خون در ورید انتخاب شده کمک می کند.

از مزایای آمبولیزاسیون واریکوسلروش می توان به: سرپایی بدون بیهوشی عمومی، معمولاً با آرامبخشی خفیف، دوره نقاهت یک تا دو روزه، دوره نقاهت ۲ هفته قبل از بازگشت به فعالیت های جنسی، نرخ موفقیت بلندمدت ۹۰ درصد، نرخ بارداری بالقوه بهبود یافته، بهترین جایگزین برای کسانی است که عود مجدد دارند، حداقل خطر عفونت و بدون جای زخم می باشد.

درد بعد از عمل، کمتر آزمایش شده نسبت به روش های دیگر، احتمال واکنش های آلرژیک به محلول حاجب و خطر مهاجرت سیم پیچ آمبولیزاسیون از نکات منفی آمبولیزاسیون واریکوسل می باشد.

کلام آخر: درمان طبیعی واریکوسل

مردانی که از واریکوسل رنج می برند مجبور نیستند با این بیماری زندگی کنند. حتی اگر در حال بررسی درمان برای تسکین درد و ناراحتی یا بهبود شانس باروری باشید باز این یک روش درمانی کم تهاجمی است که می تواند اثربخشی طولانی مدت داشته باشد. حتما قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام درمان برای شما بهترین است با پزشک خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *