تقویت مو, مو

درمان موی سفید | آنچه باید در مورد موهای سفید بدانید.

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی درمان موی سفید را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن کدو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%af%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”مارچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عدس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%af%d8%b3-%d8%b1%db%8c%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”برگ کاری” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b1%da%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

هر چقدر سن بالا می رود تغییر رنگ مو نیز صورت می گیرد. ولی موهای سفید مختص به پیر شدن نیست و در هر زمانی امکان سفید شدن مو وجود دارد. بدن انسان دارای میلیون ها فولیکول مو یا کیسه های کوچک است که روی پوست قرار دارند.

فولیکول های مو سلول های رنگدانه ای که حاوی ملانین هستند تولید می کنند. با گذشت زمان فولیکول های مو سلول های رنگدانه خود را از دست می دهند و در نتیجه رنگ مو به سفیدی تغییر رنگ می دهد. در این مقاله برخی از علل شایع سفید شدن زودرس موها، به همراه راه هایی برای کند شدن روند سفیدی یا جلوگیری از آن را برای شما بیان خواهیم نمود. با ما همچان همراه باشید.

دلایل سفید شدن موها

کمبود ویتامین باعث سفید شدن زودرس موها می شود. از دیرباز سیگار کشیدن با سفید شدن زودرس ارتباط دارد و جلوگیری از سفیدی مو بستگی به علت آن دارد. علاوه بر سن دلایل زیادی نیز وجود دارد که منجر به سفید شدن موهای فرد می شود.

  • کمبود ویتامین

موهای سفید و خاکستری ممکن است در هر سنی شروع به رشد کنند و ممکن است توسط طیف وسیعی از عوامل مختلف ایجاد شود. کمبود ویتامین B-6، B-12، بیوتین، ویتامین D یا ویتامین E می تواند در سفید شدن زودرس موها نقش داشته باشد.

  • ژنتیک

سفید شدن زودرس موهای هر فردی تا حد زیادی با ژنتیک ارتباط دارد همچنین نژاد و قومیت نیز نقش بزرگی را در این مقوله ایفا می کنند. سفید شدن زودرس در افراد سفید پوست می تواند از ۲۰ سالگی شروع شود در حالی که یک فرد در آسیا از ۲۵ سالگی و در جمعیت های آفریقایی-آمریکایی ۳۰ سالگی سفید شدن موهایشان شروع می شود.

  • استرس اکسیداتیو

در حالی که خاکستری شدن بیشتر ژنتیکی است ولی استرس اکسیداتیو در بدن ممکن است در سفید شدن مو نقش داشته باشد. استرس اکسیداتیو زمانی باعث ایجاد عدم تعادل می شود که آنتی اکسیدان ها برای مقابله با اثرات مخرب رادیکال های آزاد کافی نباشند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و باعث پیری و بیماری می شوند.

استرس اکسیداتیو بیش از حد می تواند باعث توسعه بیماری ها از جمله بیماری پیسی و رنگدانه های پوستی شود. همچنین پیسی ممکن است موها را به دلیل مرگ سلول ملانین یا از بین رفتن عملکرد سلولها سفید کند.

  • برخی شرایط پزشکی

برخی شرایط پزشکی از جمله بیماری های خود ایمنی ممکن است خطر ابتلا به سفیدی زودرس را در فرد افزایش دهد. در حقیقت ارتباط بین ناهنجاری های مو و اختلال عملکرد تیروئید را نشان می دهد. موهای سفید نیز در آلوپسی آرئاتا که یک بیماری پوستی خود ایمنی می باشد و باعث ریزش مو در پوست سر، صورت و سایر قسمت های بدن می شود رایج است. وقتی موها دوباره رشد می کنند به دلیل کمبود ملانین سفید می گردند.

  • عوامل استرس زای واقعی

معمولاً تصور می شود که استرس ممکن است منجر به سفید شدن زودرس موها شود. استرس ناشی از آسیب منجر به سفید شدن زودرس می شود. سلول های مسئول رنگ مو در مواقعی که بدن تحت استرس است تخلیه می شوند.

  • سیگار کشیدن

افراد سیگاری ۲/۲ برابر بیشتر احتمال دارد قبل از ۳۰ سالگی در برابر یک غیر سیگاری موهایشان شروع به سفید شدن کند. سیگار کشیدن با سفید شدن زودرس موها در مردان جوان ارتباط دارد. سیگار کشیدن اثرات نامطلوبی بر بدن دارد و به سفید شدن موها کمک می کند و محققان نیز ارتباط تنگا تنگی بین عادت و از دست دادن رنگدانه مو پیدا کرده اند.

  • رنگ موهای شیمیایی و محصولات مو

رنگ های شیمیایی و محصولات مو حتی شامپوها می توانند به سفید شدن زودرس مو کمک کنند. بسیاری از این محصولات حاوی مواد مضر هستند که باعث کاهش ملانین می شوند. پراکسید هیدروژن  که در بسیاری از رنگ موها وجود دارد یکی از این مواد شیمیایی مضر است. استفاده بیش از حد از محصولاتی که موها را سفید می کنند نیز در نهایت باعث سفید شدن موها می شود.

پیشگیری و درمان موی سفید

اگر ژنتیک یا پیری علت باشد هیچ چیز نمی تواند مانع یا معکوس این روند شود. با این حال درمان سفیدی موها در صورتی که ریزش ناشی از بیماری باشد می تواند رنگدانه های رنگی را بازگرداند. هنگامی که رژیم غذایی و کمبود ویتامین ها دلیل سفید شدن زودرس موها هستند اصلاح آنها ممکن است مشکل را معکوس کرده یا از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید مارچوبه در عطاری انلاین[/info_box]

آنتی اکسیدان

رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان از جمله: سبزیجات و میوه ها ممکن است به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کند. رژیم غذایی در جلوگیری از سفید شدن مو نقش بسزایی دارد. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند: میوه و سبزیجات تازه، چای سبز، روغن زیتون و ماهی می باشند.

رفع کمبودها

هر فردی که موهای سفید ناشی از کمبود ویتامین دارد باید غذاهای سرشار از این ویتامین ها را بیشتر مصرف کند. به عنوان مثال: غذاهای دریایی، تخم مرغ و گوشت منابع خوبی از ویتامین B-12 هستند و شیر، ماهی آزاد و پنیر منابع عالی ویتامین D هستند. مکمل های ویتامین که بدون نسخه در دسترس هستند نیز می توانند کمبودها را برطرف کنند.

داروهای طبیعی یک درمان خانگی برای سفیدی مو

تعداد زیادی رنگ مو در بازار وجود دارد که موهای سفید را می پوشاند اما بسیاری از آنها باعث سفیدی زودرس موها می شوند و ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و جانبی شوند. داروهای طبیعی جایگزینی برای کند کردن سفیدی مو بدون آسیب رساندن به بدن و یا آسیب بیشتر به رنگدانه مو ارائه می دهند.

  • برگ کاری

استفاده دارویی از برگ کاری به قرن ها پیش باز می گردد. برگ های کاری وقتی با روغن مو ترکیب و روی پوست سر مالیده شود می تواند سفیدی زودرس را کند کنند. از برگ کاری برای حفظ موهای سیاه و حتی جلوگیری از سفید شدن زودرس استفاده می کنند. برگ های کاری را می توان از سوپرمارکت ها و همچنین فروشگاه های مواد غذایی سنتی خریداری کرد.

  • انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی یک مکمل گیاهی است که برای جلوگیری از سفید شدن زودرس با تقویت رنگدانه استفاده می شود. انگور فرنگی غنی از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد پیری است. شما می توانید آن را به صورت پودر یا مکمل در فروشگاه های غذاهای سالم سنتی پیدا کنید. این پودر را می توانید با روغن نارگیل مخلوط کرده و مستقیماً روی پوست سر بمالید.

  • چای سیاه برای درمان خانگی سفیدی مو

چای سیاه می تواند موها را: تیره تر، براق تر و نرم تر کند. می توان با خیساندن ۳ تا ۵ کیسه چای در ۲ فنجان آب جوش و پس از خنک کردن از آن استفاده نمود. همچنین می توانید چای را با نرم کننده مخلوط کرده و به مدت یک ساعت در موها بگذارید و سپس آبکشی کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید چای سیاه در عطاری انلاین[/info_box]

  • مس

سطح پایین مس می تواند منجر به سفید شدن زودرس شود. منابع غذایی خوب مس مانند: جگر گاو، عدس، بادام، شکلات تلخ و مارچوبه می باشد.

  • کدو حلوایی

کدو حلوایی به دلیل بازیابی رنگدانه مو و تحریک ریشه مو شناخته شده است. ماساژ منظم روغن کدو تنبل می تواند از سفید شدن موها جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *