برداشتن خال, پوست

درمان و برداشتن خال | خال های خود را با داروهای خانگی ازبین ببرید.

پودر نمک و لیمو عمانی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی خال را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”جوش شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کرچک” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%b1%da%86%da%a9-%d8%a8%d9%88%d9%85%db%8c-250-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن دانه کتان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%b0%d8%b1-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

چرا خال ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد؟

خال ها روی پوست دیده می شوند. بعضی از آنها هم سطح با پوست هستند و بعضی کمی برجسته، آنها با رنگ های: قهوه ی روشن، تیره و سیاه با اندازه های متفاوت است. هر فردی بر روی بدن خود حتما خال دارد بعضی ها از خال هایشان خوششان می آید و بعضی نه.

خال در هر جای بدن می تواند ظهور کند روی: بینی، داخل چشم، روی شکم، سینه و … . به طور میانگین هر فردی حدود ۱۰ الی ۴۰ خال در روی پوست خود دارد.

بیشتر این خال ها بی ضرراند و جای نگرانی برای وجود آنها نیست. نیازی به برداشتن خال نیست مگر اینکه شما را اذیت کند. در مواردی که زیبای شما را تحت شعاع قرار داده و یا با مالیده شدن به لباستان حس بدی را به شما می دهد، برداشتن خال راه حل مناسبی است.

خال های که تغییر می کنند، را باید کامل از بین برد. هرگونه تفاوت رنگ، اندازه یا شکل یک خال می تواند علامت هشدار دهنده سرطان پوست باشد، پس برای تشخیص به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

خوب اگر هزینه برداشت خال در نظر بگیرید، ممکن است وسوسه شوید و بخواهید خال را در خانه بردارید. ما در این متن به شما کمک می کنیم قبل از انجام هر اقدامی برای برداشتن خال با قیچی یا کرم های خال بردار با خطرات و مزایای آن آشنا شوید و بی گدار به آب نزنید.

درمان و برداشتن خال

آیا روش مناسب برای برداشتن خال در خانه وجود دارد؟

روش های که در کانل ها و وب سایت ها در مورد برداشت خال گفته شده است، اثبات علمی ندارد و بعضی از آنها ممکن است خطرناک باشد و به شما صدمه بزند. پس قبل از استفاده از هر روشی برای برداشتن خال با پزشک خود مشورت کنید.

روشهای اثبات نشده‌ای مانند: سوزاندن خال با سرکه سیب، قطع خال با قیچی، سیر را یه خال بچسبانید تا از داخل شکسته شود، استفاده از نمک بر روی خال برای از بین بردن سلول های داخل بدن را بسیاری بدون آگاهی استفاده می کنند.

روش های دیگری نیز وجود دارد که باعث درمان و برداشتن خال شود. این روش ها عبارتند از: مخلوط جوش شیرین و روغن کرچک، پوست موز، روغن کندر، آب اکسیژنه، آلوئه ورا، روغن درخت چای و روغن دانه کتان.
در بعضی داروخانه ها و سایت ها نیز کرم به مردم معرفی می شود، برای خلاصی از خال، که می توان از آنجا تهیه کرد. برای استفاده از این کرم ها ابتدا قسمت بالای خال را جدا کنید و سپس کرم را روی آن بمالید. این محصول ادعا دارد در ظرف یک روز می تواند خال را از بین ببرد.

یکی از راه های راحت و آسان راز پنهان کردن خال پوشاندن آن با آرایش است. اگر خال که دارید مو در می آورد می توانید موی آن بکنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید آلوئه ورا در عطاری انلاین[/info_box]

آيا درمان و برداشتن خال در خانه ضرر دارد؟

روش های که در بالا گفته شد شاید بسیار راحت و آسان باشد ولی هیچ مدرکی برای اثبات درستی ادعا در مورد آنها وجود ندارد، شاید در ظاهر ساده و آسان باشد ولی شاید پیامد جبران ناپذیر داشته باشد. شما با این خطراتی را برای خود می خرید ما در مورد بعضی از این خطرات توضیح می دهیم.

طبق مطالعات انجام شده در مورد عوارض جانبی کرم های خال بردار موجود در داروخانه ها می توان به ایجاد زخم های ضخیم در محل خال اشاره کرد.

از بین بردن خال با یک چیز تیز مانند قیچی خطراتی را به همراه دارد. قطع هر گونه خال، می تواند خطر ابتلا به عفونت را زیاد کند. اگر وسیله مورد استفاده را درست ضد عفونی نکرده باشید این مسئله بیشتر بروز می دهد. با این کار در محل خال یک لک دائم به وجود می آید.

از همه مهمتر وقتی است که شما نمی دانید که خال سرطانی است یا نه، خال شما ممکن است ملانوما باشد. اگر با متخصص پوست مشورت نکنید و آن خال را بردارید ممکن است سرطانی باشد و در تمام بدن شما پخش شود و حتی زندگی شما را تهدید کند.

چه زمانی برای برداشتن خال به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر خال شما تغییر کرده است، هر تغییر در: شکل، رنگ، اندازه را با پزشک در میان بگذارید، احتمال دارد آن خال سرطانی باشد. پزشک می تواند آزمایش بیوپسی را روی یک تکه از خال انجام دهد و تشخیص دهد که خال سرطانی است یا نه و سپس آن را درمان کند. اگر خال شما را آزار می دهد و می خواهید آن را بردارید به پزشک پوست مراجعه کنید.

متخصصان ۲ روش برای برداشتن خال پیشنهاد می کنند که، هم ایمن و هم موثر است.

روش اول:

برداشتن با جراحی، ناحیه اطراف خال را پزشک بی حس می کند و بعد کل خال را برش می دهد. سپس پزشک زخم را می بندد و بخیر می زند.

روش دوم:

از تیغه اصلاح موهای جراحی استفاده می کنند و پزشک ناحیه اطراف خال را بی حس می کند و از تیغ برای اصلاح خال استفاده می کند. این روش به بخیه نیاز ندارد.

توجه داشته باشید در هر ۲ روش، پزشک اول آزمایش هایی را انجام می دهد تا از سرطانی نبود خال ها مطمعا شود.

در آخر

اگر خال شما تغییری نمی کند و با شما کاری ندارد و آزارتان نمی دهد، بهتر است که شما هم با آن کاری نداشته باشید.

اگر هم شما را آزار می دهد و زیبای شما تحت تأثیر آن قرار گرفته است یا لباس شما آن را تحریک می کند، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و با خیال راحت خال خود را بردارید.

اگر هر کدام از: عوارض، تغییر رنگ، اندازه ، شکل و خارش را در خال خود دیدید، حتما با متخصص پوست مشورت کنید. اینها نشانه ملانوم خطرناک ترین و کشنده ترین نوع سرطان پوست است. بررسی و برداشتن خال می تواند جان شما را نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *