درمان, درمان و رفع کلسترول بالا, درمان و رفع گرفتگی قلب, سلامت قلب, قلب و عروق

درمان کلسترول بالا | چگونه از داروهای طبیعی برای کنترل کلسترول بالا استفاده کنیم؟

لوبیا چیتی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی کلسترول بالا را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”زالزالک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%a9%db%8c%d8%a7%d9%84%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بذر کتان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%aa%d8%ae%d9%85-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کانولا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%84%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دانه سویا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

برای کنترل سطح کلسترول، کاهش فشارخون و بهبود سلامت قلب از داروهای طبیعی و مکمل بیماری‌های قلبی می توان بهره گرفت. تحقیقات چندانی در مورد این درمان ها وجود ندارد. تعداد بسیار کمی از این درمان ها در مورد آنها تحقیق شده است و ثابت شده که برای درمان کلسترول بالا مناسب هستند.

به هر حال، بسیاری از افراد با استفاده از درمان های جایگزین طبیعی تجربه های خوبی را کسب کرده اند و بعضی مکمل ها باعث کاهش کلسترول می شود.

توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر داروی طبیعی و مکمل با متخصص و پزشک مشورت کنید. با مشورت با پزشک مطمعن می شوید که آیا این داروی طبیعی و مکمل برای شما خطر دارد یا نه.
همچنین ممکن است این داروها با دیگر داروهای خاصی که از آنها استفاده می کنید تداخل داشته باشند.

درمان کلسترول بالا

درمان خانگی و گیاهی برای کلسترول بالا

گون

گون، برای حمایت از سیستم ایمنی بدن در طب سنتی چینی است و دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد. گون به عنوان یک سازگار مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی بدن را در برابر فشار های مختلف ایمن می کند. طبق مطالعات کمی که انجام شده این گیاه، فواید زیادی برای قلب دارد.

توجه داشته باشید، تحقیقات بیشتر لازم است تا بتوانیم نحوه تأثیر گون بر سطح کلسترول و سلامت کلی قلب را پیدا کنیم.

زالزالک

زالزالک یک درختچه مربوط به گل رز است. انواع توت، برگ ها، گل های آن از زمان امپراتوری رم برای مشکلات قلبی استفاده می شدند. برای درمان بیماری های خفیف نارسایی قلبی این گیاه طبق تحقیقات موثر است.

اما باز هشدار می دهیم که شواهد کافی وجود ندارد که بدانیم آیا زالزالک برای سایر مشکلات قلبی هم موثر است یانه.توجه داشته باشید زالزالک می تواند با بقیه داروهای تجویز و سایر گیاهان دارویی تداخل داشته باشد.

دانه کتان برای درمان کلسترول بالا

دانه کتان همانطور که از نامش پیداست از گیاه کتان گرفته می شود. دانه کتان و بذر سرشار از اسید آلفا لینولنیک است. این اسید از خانواده اسید چرب امگا ۳ است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

طبق تحقیقات انجام شده در مورد مزایای دانه کتان روی سلامت قلب محققان به نتایج متفاوتی دست یافتند. یکی از این نتایج این است که استفاده از دانه کتان می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، بخصوص در افراد مبتلا به کلسترول بالا و زنان یائسه دانه کتان موثر است.

مکمل روغن ماهی و اسید های چرب امگا ۳

اسید چرب امگا ۳ در ماهی و روغن ماهی یافت می شود. ماهی های چون: ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا دریایی، شاه ماهی، ساردین و دیگر ماهی های چرب منبع غنی شده اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

زمان زیادی است که متخصصان بیماری های قلبی از اسید های چرب امگا ۳ موجود در ماهی به عنوان یک کاهش دهند خطر بیماری های قلبی نام می برند.

موادی که در ماهی وجود دارد به همراه اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند از قلب محافظت کند. خوردن یک یا دو وعده ماهی در هفته می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد.

اسید چرب امگا ۳ را می توان در گردو، روغن کانولا و دانه های سویا یافت. اگر بیماری قلبی دارید می توانید با مصرف مکمل های اسید چرب امگا۳ و غذا های حاوی آن بهره بگیرید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن ماهی در دکتر اویل[/info_box]

برنج مخمر قرمز

این برنج یک داروی سنتی چینی است و برای پخت و پز استفاده می شود. با کشت برنج قرمز با مخمر تهیه می شود. برنج مخمر قرمز حاوی مقدار زیادی موناکدلین K است. این ماده با ماده شیمیایی لوواستاتین که ماده فعال کاهش دهنده کلسترول به حساب می آید، برابر است. این محصول می تواند به کاهش کلسترول خون شما کمک کند.

بعضی از این برنج مخمرها حاوی آلاینده‌های به نام سیترینین هستند و این مواد باعث نارسایی کلیه می شود. تشخیص این که کدام برنج مخمر دارای مونوکولین K است یا کدام یک ستیرینین بسیار سخت است، نمی تواند به صورت جدی گفت کدام برنج مخمر برای کاهش کلسترول مفید است.

مکمل های استرول و استانول برای درمان کلسترول بالا

در بسیاری از میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات و گیاهان استرول های گیاهی و استانول ها یافت می شود. بعضی از غذاهای فرآوری شده نیز با این ماده غنی می شوند، مانند مارگارین غنی شده، آب پرتغال که با این ماده غنی می شود.

این مواد ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. استرول ها و استانول ها می تواند از جذب کلسترول در روده کوچک جلوگیری کنند و سطح کلسترول بد در خون را کاهش دهد.

سیر

سیر یک گیاه پیازی است که سالیان سال است که در پخت و پز و دارو از آن استفاده می شود. می توان از آن به صورت پخته وحتی خان استفاده کرد. از سیر مکمل های به صورت قرص و کپسول نیز درست شده است. طبق تحقیقات، سیر می تواند به: کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول خون و کند شدن پیشرفت تصلب شرایین کمک کند.

استفاده از سیر به مدت ۱ تا ۳ ماه در برخی از افراد باعث کاهش سطح کلسترول شده است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید سیر در عطاری انلاین[/info_box]

مزایا و معایب داروهای طبیعی

از مزایای داروهای طبیعی می توان به در دسترس بودن اکثر این داروهای طبیعی بدون نسخه اشاره کرد.
بعضی ها از این دارو ها به عنوان مکمل دیگر دارو های استاندارد که برای درمان آنها تجویز شده است بهره می گیرند.

از معایب این داروهای طبیعی می توان به این اشاره کرد که هیچ شواهد و دلایلی وجود ندارد که نشان دهد که این داروهای گیاهی و جايگزين به تنهای می تواند کلسترول را کاهش دهد. بسیاری از داروهای طبیعی بدون کنترل هستند، دارای عوارض جانبی ناشناخته‌ای هستند که ممکن است خطرناک باشد.

تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی

با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی شما می توانید کلسترول خود را کنترل کنید به عنوان مثال:

  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • وزن بدن خود را در حد نرمال نگه دارید.
  • ورزش کردن را فراموش نکنید و سعی کنید در بیشتر روز های هفته ورزش کنید.
  • از غذا های سالم و غنی شده با فیبر محلول و اسید چرب امگا ۳ استفاده کنید.
  • از چربی اشباع شده بپرهیزید و از این غذاها استفاده نکنید. مثلا از روغن زیتون به جای کره استفاده کنید.
  • چربی ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • اگر مشروب می نوشید، مشروب را تا حد اعتداد مصرف کنید.
  • برای کاهش کلسترول اقدام کنید.

داروهای که برای کاهش کلسترول استفاده می شوند:

تعداد زیاد دارو برای کاهش کلسترول بالا وجود دارد که پزشک ممکن است آنها را برای شما تجویز کنند، مانند:

  • مهار کننده های جدب کلسترل( کاستیرامین)
  • استاتین ها( لوواستاتین، آتو واستاتیین)
  • داروهای تزریقی
غذا های آماده

کلسترول نوعی چربی در خون شما است و بدن خود به خود کلسترول مورد نیاز شما را تولید می کند، شما هم با خوردن غذا های کلسترول دار این کلسترول را وارد بدن می کنید. با این حال: سن، ژنتیک، رژیم غذایی و سطح فعالیت شما باعث افزایش خطر ابتلا به کلسترول بالا می شود.

یکی از علت های بیماری های قلبی کلسترول بالا است و احتمال ابتلا به بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته معزی را نیز افزایش می دهد. به طور خاص سطح بالای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین یا همان کلسترول بد ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می دهد.

توجه داشته باشید قبل از هر اقدامی و استفاده از داروهای طبیعی با پزشک خود مشورت کنید. آنها با تجویز داروها وتغییر روش زندگی شما کلسترول بالا را کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *