سوپ و غذای گیاهی

دور شدن مرگ ناگهانی و آلزایمر به وسیله یک ماده غذایی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

یک ماده غذایی وجود دارد که به جز اینکه طعم بی نظیر و عالی دارد، در پیشگیری و درمان بعضی از مریضی ها هم موثر می باشد. آن ماده غذایی موثر و مفید ماهی است.

حتما از فواید و تاثیرات انواع غذاهای دریایی به خصوص ماهی برای داشتن یک بدن سالم شنیده اید، این غذای دریایی به دلیل اینکه برخی از مواد مفید را در خود جای داده است، باید حداقل هفته ای یک بار آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار داد، ماهی را می توان به صورت کبابی، سرخ شده و یا در فر طبخ و میل کرد.

مصرف کردن ماهی آن هم یک بار در هفته باعث می شود که خطر مرگ ناگهانی که به  علت بیماری قلبی بوجود می آید تا ۵۰ درصد کم‌تر شود، این در حالی است که بیماری قلبی اولین علت مرگ و میر در جهان شناخته شده است و علت بوجود آمدنش هم زندگی مدرن و و سبک غلط افراد در زندگی کردن است.

برنامه غذایی

 برنامه غذایی ما

قرار دادن ماهی در برنامه غذایی کودکان بسیار موثر بوده و هوش فکریشان را بسیار بالا می برد و همچنین برای مقاوم کردن استخوان های بدن کودکان بسیار مناسب است. پس بهتر است کودکان هفته ایی یک تا دو بار حداقل از این ماده غنی و ارزشمند استفاده کنند فرقی نمی کند کبابی باشد و یا سرخ کردنی در هر دو گزینه منبع غنی خود را برای کودکانتان دارد.

براساس تحقیقاتی که انجام شده است محققان دریافتند که بهترین راه برای کم کردن خطر مرگ ناگهانی که از حمله قلبی بوجود می آید، استفاده و مصرف کردن ماهی است و این گفته های که اینجا بیان کردیم نتیجه تحقیقی است که گروهی از پزشکان آمریکایی انجام داده اند.

آنها در تحقیق خود دریافتند که افرادی که حداقل یک بار در هفته از ماهی استفاده کرده اند خطر مرگ در آنها نسبت به کسانی که فقط یک بار در ماه از ماهی استفاده می کردند کمتر شده است.

پس می توان گفت که با مصرف کردن ماهی می توان خطر احتمالی مشکل قلبی و مرگ را خیلی کمتر کرد و بدن سالم‌تری داشت.

 تاثیرات اعجاب انگیز این غذای دریایی در جلو گیری از پوسیدگی دندان‌ها

باید گفت ماهی فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد و بیشترین مواد مغذی را که برای بدن انسان موردنیاز بوده در خود جای داده است، اما یک ویژگی که در این غذای دریایی وجود دارد و آن را منحصربه فرد می کند، وجود یک نوع چربی خاص در ماهی  است، این غذای دریایی منبعی غنی از: آهن، روی و فلوئور هم محسوب می شود که در نتیجه فلوئور که در این غذای دریایی وجود دارد به محکم شدن دندان‌ها کمک بسیاری می کند و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند.

ماهی

خوردن ماهی باعث می شود تا ریتم قلب‌تان مثل یک ساعت تنظیم شود و خوب کار ‌کند

بهتر است بدانید که فسفر و کلسیم در محکم ماندن و همچنین سلامت استخوان های بدن نقش به سزایی دارند، در مطلعات و تحقیقاتی که گروهی از محققان انجام داده اند،  متوجه شده اند که ماهی‌های چرب مانند: ماهی تن و آزاد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و باعث تنظیم عملکرد قلب‌ و عروق نیز می شوند و از بوجود آمدن ریتم‌های خطرناک قلب هم جلوگیری می کنند، به جز این موارد، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به آرام شدن ماهیچه‌های قلب کمک بسزایی می کنند و بروز خطر سکته قلبی را بسیار کم می کند.

  خوردن ماهی مساوی است با پیشگیری آب مروارید

اگر رژیم غذایی فردی سرشار از امگا ۳ باشد می تواند به سلامت چشم وی کمک بیشماری کند، امگا ۳ که در ماهی وجود دارد از بوجود آمدن  آب مروارید پیشگیری می‌کند، به جز این مورد مانع از بوجود آمدن التهاب بیش از حد هم می شود که یک عامل اصلی برای سرطان و بیماری قلبی نیز است، به غیر از این‌ها باعث رشد عملکرد مغز هم می شود و تاثیر بسزایی می‌تواند در روند درمان کردن اسکیزوفرنی، افسردگی و همچنین اختلال دوقطبی داشته باشد.

ماهی

با مصرف ماهی آلزایمر را از خود دور کنید

مصرف کردن به موقع ماهی باعث می شود تا احتمال بروز سرطان خیلی کمتر شود و خطر مبتلا شدن به آلزایمر را هم بسیار کم می کند، همچنین می توان گفت که باعث کم شدن دردهای مفصلی در افرادی که مبتلا به آرتریت هم هستند، می شود، به جز این موارد این امگا ۳ جذب کلسیم را زیاد کرده و از بوجود آمدن پوکی استخوان هم پیشگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *