طب سنتی, نسخه های گیاهی

روغن نارگیل برای وزوز گوش

بذر پرسیاوش
1.5/5 - (2 امتیاز)

صدای وز وز می شنوید؟ دور و اطرافتان صدای زنبور می آید؟ خیر زنبور نیست؟ پس شما دچار مشکل بیماری گوش شده اید که صدای وزوز می شنوید. اما چگونه آن را درمان کنیم؟ راه های مختلفی برای برطرف نمودن این صدا و مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از روغن نارگیل برای وزوز گوش است که می خواهیم اینبار به سراغ آن برویم و ببینم روعن زیتون چه خواصی دارد و چگونه می تواند به درمان وزوز گوش کمک کند. پس اگر مایل به دانستن هستید با ما همراه باشید.

روغن نارگیل برای وزوز گوش

وزوز گوش صدایی است که در برخی مواقع که گوش دچار بیماری و مشکل می گردد رخ نشان می دهد و باعث عاصی شدن فرد می شود. علت های مختلفی برای بوجود آمدن وزوز گوش وجود دارد که شامل این موارد می گردد:

رشد غیر طبیعی یا تغییر استخوان در گوش، آسیب دیدگی سر و گردن، گرفتگی و فشار سینوس، پرکاری تیروئید، فشار خون بالا یا بیماری لایم.

این مشکلات اگر ادامه دار شوند می توانند باعث آسیب به مغز و عصب شوند و اختلال در مسیر شنوایی ایجاد کند. پس بایستی به این موارد توجه نمود و در صورت شنیدن وزوز حتماً به پزشک مراجعه کرد.

اما می توان از طریق داروهای طبیعی همچون روغن های طبیعی از بوجود آمدن این مشکل جلوگیری نمود و از سایر خواصشان نیز بهره برد.  جهت خرید روغن میکس ضد وزوز گوش کلیک کنید.

علائم وزوز گوش

گاهی ممکن است در صورت: سرما خوردگی، تب و یا عفونت دچار وزوز گوش شوید که این یک امر طبیعی می باشد و جای نگرانی ندارد و با دارو و استراحت قابل برطرف شدن است. اما اگر ناگهانی و بدون هیچ دلیلی رخ نشان دهد بایستی آن را جدی گرفت و نزد پزشک رفت.

 

روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای وزوز گوش

روغن نارگیل یک نوع چربی اشباع شده می باشد که از میوه نارگیل استخراج می گردد. سرشار از اسید چرب بوده و امروزه در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی می توان ردپای این روغن را مشاهده نمود.
استفاده روغن نارگیل در تهیه غذا نیز کاربرد داشته و به دلیل غیر هیدروژنه بودن در دمای بین ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گرادی دچار ذوب می شود.
نسبت به سایر روغن های سرخ کردنی پایدارتر بوده و در دمای بالا نیز نمی سوزد و بهترین روغن برای سرخ کردن به حساب می آید. چرا که دود از آن ساتع نمی گردد.

از خواص روغن طبیعی نارگیل هر چه گفته شود کم است اما به طور نمونه می توان به این موارد اشاره نمود:

دارای آنتی اکسیدان

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد برای محافظت پوست مناسب می باشد و وجود ویتامین E نیز باعث می شود تا چین و چروک در پوست ایجاد نشود و پوست جوان گردد. به طور کلی وجود این دو ماده در روغن نارگیل به جوانسازی پوست کمک شایانی می نمایند.

سلامت مو و پوست

استفاده از روغن نارگیل بر روی موها باعث نرم و براق شدن موها می گردد. همچنین طراوت و شادابی را به پوست هدیه می دهد.

به دلیل خواص ضد سوختگی که دارد به عنوان محافظ پوست در برابر نور خورشید عمل می کند و سوختگی پوست و کدر شدن آن را در دراز مدت بهبود می بهشد و زیبایی را به پوست ارمغان می دهد.

از خواص دیگر روغن طبیعی نارگیل می توان به این موارد اشاره کرد:

ضد شپش، نرمی و لطافت مو، ضد شوره، لطافت پوست، نرم کننده لب، پاک کننده طبیعی برای آرایش و … .

روغن نارگیل برای وزوز گوش

روغن نارگیل برای وزوز گوش

از درمان های طبیعی و موثر برای وزوز گوش می باشد. کافی است چند قطره از روغن نارگیل را به وسیله قطره چکان وارد گوش خود نمایید تا از شر وزوز گوش خود نجات پیدا کنید. چرا که این روغن خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد.

خرید روغن نارگیل به راحتی می تواند عفونت را که باعث ایجاد وزوز در گوش شده را بهبود ببخشد.

سید های چرب ضروری که دارد نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی نماید.

 

 

مقالات مرتبط :

تاثیرات روغن زیتون برای وزوز گوش

روغن تقویت گوش چیست و چه کمکی به شنوایی می کند؟

روغن بادام تلخ برای وزوز گوش ! راه حلی کاملا طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *