نسخه های گیاهی

ضد آفتاب طبیعی بهترین گزینه برای محافظت از پوست شماست!

ضد آفتاب طبیعی
3/5 - (2 امتیاز)

ضد آفتاب های طبيعی استفاده کنید.

می توان به جرات گفت که روغن های طبيعی که همچون ضد آفتاب عمل می کنند از کرم هاي ضد آفتاب صنعتي و غير طبيعي که در بازار بیشمار وجود دارند بهتر و مفید تر می باشد. بهتر است بدانید که اين روغن ها دارای مقدار زیادی از spf می باشند، که این ماده باعث می شود تا از تيرگي پوست جلوگیری شود.

بهترین روغن های طبیعی به عنوان یک ضد آفتاب

۱_ روغن دانه هويج یک ضد آفتاب طبیعی عالی :

می توان گفت که روغن دانه هویج با مقدار spf40 و قابليت بسيار بالايي که دارد می تواند تا در برابر نور خورشید از پوست محافظت کند. همچنین باید گفت: این روغن دارای منبع غني از آنتي اکسيدان بوده و دارای خاصيت ضد عفوني کننده نيز می باشد.

۲_ روغن تمشک:

در روغن تمشک هم مقدار مناسبی spf30 وجود دارد و غني از اسيد چرب امگا ۳ و ۶ نیز می باشد و از ايجاد شدن ترک هاي پوستي نيز جلوگیری مي کند.

۳_ روغن جوانه گندم:

با وجود spf20 در روغن جوانه گندم، در فهرست روغن هاي طبيعي محافظ پوست در برابر نور خورشيد، می توانیم به آن جايگاه سوم را دهیم. ويتامين e که در آن وجود دارد باعث جذب پوست مي شود. همچنين در خود دارای بسیاری از آنتي اکسيدان هاي طبيعي نیز می باشد که باعث می شود تا سلول هاي آسيب ديده به راحتی ترميم پیدا کنند.

۴_ روغن آواکادو:

روغن آواکادو هم دارای spf15 است. این یک ميزان بالاي تک چربي قابل حل شدن در اين ميوه می باشد که باعث می شود یک لايه محافظتي بر روی پوست ایجاد شود تا در برابر نور خورشید مشکلی برای پوست ایجاد نشود.

۵_ روغن دانه سويا:

خوب است بدانید از روغن سویا که دارای spf10 می باشد می توان به عنوان یک مرطوب کننده و همچنین یک محافظ مناسب برای پوست در برابر نور خورشيد استفاده کرد.

۶_ روغن نارگيل:

روغن نارگیل هم با دارابودن spf8، علاوه بر اینکه باعث محافظت از پوست در برابر نور خورشيد می شود و یک ضد آفتاب طبیعی به حساب می آید، می تواند از مو نيز محافظت کند.

۷_ روغن زيتون:

خوب است بدانید که روغن زیتون هم با داشتن spf8؛ همان طوری که مصرف کردن آن براي سلامت جسمي بسیار مفيد می باشد، برای پوست نیز مناسب بوده و از پوست نيز در برابر نور خورشيد به عنوان یک محافظ، محافظت مي کند و همچنین آنتي اکسيدان موجود در روغن زیتون هم سلول هاي در حال پير شدن را ترميم و بهبود می بخشد. (البته بعضي نیز معتقد هستند که روغن زيتون باعث تیره شدن پوست می شود.)

۸_ روغن بادام:

اين روغن دارای spf5 است و براي پوست شما بسيار مغذي و مفید می باشد. روغن بادام سرشار از ويتامين e بوده که برای نرم شدن و لطافت پوست مناسب بوده و این خاصیت را در پوست حفظ می کند.

۹_ روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا نیز حاوي spf4 است و همچنین خواص دارويي براي پوست شما نیز دارد و باعث برطرف شدن خشکي پوست نیز می شود.

۱۰_ روغن آلوئه ورا:

روغن آلوئه ورا براي درمان کردن آفتاب سوختگي بسیار موثر می باشد. در صورتی که دچار آفتاب سوختگي شده اید می توانید ۳ تا ۴ بار در روز از اين روغن استفاده کنيد تا مشکل سوختگی پوستتان از بین برود.

حال می خواهیم یک دستور العمل دیگر برای ساخت کرم ضد آفتاب طبیعی در خانه به شما آموزش دهیم که از نظر ترکیبات طبیعی، دارای خواص مرطوب کنندگی بوده و برای حفاظت پوست در برابر نور خورشید بهترین گزینه می باشد. این کرم از ترکیبات روغن های طبیعی به دست می آید.

ضد آفتاب طبیعی

مواد لازم و طرز تهیه یک ضد آفتاب طبیعی

نصف فنجان روغن بادام یا روغن زیتون (می توانید از ترکیب مساوی هر دو و یا تکی بصورت دلخواه استفاده کنید)

¼ فنجان روغن نارگیل

¼ فنجان موم ( به جهت ضد آب بودن)

۲ قاشق غذا خوری اکسید روی (مراقب باشید پودر را استنشاق نکنید).

به غیر اکسید روی بقیه موارد ذکر شده در بالا را درون یک شیشه که دردار باشد بریزید.

حال درون یک قابلمه مقداری آب ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.

سپس درب ظرف شیشه ای که مواد بالا را درونش ریخته اید را خوب ببندید و درون قابلمه حاوی آب قرار دهید.

سپس بعد از اینکه کلیه مواد داخل شیشه مذاب شدند، پودر اکسید روی را نیز به مواد مذاب اضافه کرده و خوب شیشه را تکان دهید. سپس شیشه را از داخل آب داغ خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا به تدریج برای خود خنک شود.

مواد را از درون شیشه به درون یک پیت شیشه ای تمیز ریخته و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی می توانید استفاده کنید.

نکات مهم در مورد ضد آفتاب طبیعی دست ساز شما

نکته ایی که باید توجه کنید این می باشد که چون دارای روغن های طبیعی است، تاریخ مصرف کردن این کرم تا حدود ۶ ماه می باشد.

استفاده کردن از موم خاصیت ضد آب بودن را به کرم شما می دهد، همچنین استفاده از موم بیشتر آن را سفت می کند.

بهتر است کرم را در جای خشک و خنک و یا درون یخچال نگهداری کرد.

اگر بخواهید می توانید اکسید روی را از ترکیبات کرم حذف کنید. در این حالت شما یک لوسیون بسیار عالی خواهید داشت.

اگر از  اکسید روی استفاده می کنید بهتر است از ماسک استفاده کنید تا مانع از استنشاق آن شوید.

به خاطر نداشتن مواد شیمیایی در این کرم و همچنین طبیعی بودنش بهتر است هر چند وقت آن را بر روی پوست خود تکرار کنید. الخصوص در هنگام تعریق و یا شنا کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *