سبک زندگی

غذای سالم برای کودک چیست؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

بهترین نوع غذاها برای کودکان

می توان گفت که غذای سالم برای کودک، بسیار در اطراف ما وجود دارند که کودکان به آن‌ها علاقه دارند. ولی پدر و مادرها اغلب به این نوع غذاها بی‌توجهی نشان می دهند. بهتر است بدانید که خوردن غذاهای سالم و مطمئن برای رشد و سلامت کودکتان بسیار مهم می باشد. بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید چه مواد غذایی برای کودک دلبندتان پرفایده می باشد.

غذاهای سالمی که بیشتر بچه‌ها آن‌ها را دوست داشته و به آنها توجه می کنند عبارتند از:

ماست

ماست به عنوان یک غذای سالم برای کودک شناخته شده می باشد. به خصوص برای کودکانی که شیر زیادی نمی‌خورند مناسب است و می‌تواند منبع خوب کلسیم برای آنان باشد. بهتر است به کودک خود ماست طبیعی بدهید، چرا که کم چرب و بدون هرگونه قند افزودنی می باشد.

سیب

این میوه آبدار و شیرین (انواع آن ترش مزه‌اند)، دارای ویتامین C و تقریباً ۵ گرم فیبر می‌باشد و دارای کالری اندکی هم می باشد. بهتر است والدین سیب را پوست یا آب نگیرند و به طور کامل یا نصف شده به کودک خود بدهند. پوست گرفتن سیب باعث می شود نصف فیبر موجود در سیب از بین برود.

غلات صبحانه

یک ظرف پر از غلات شیرین شده، نمی تواند یک غذای سالم برای کودک شما باشد به خصوص برای صبحانه! اما بسیاری از انواع دیگر غلات هم هستند که می‌توانند بخش سالم غذای کودک شما را تشکیل دهند. بهتر است برای کودک خود غلات صبحانه‌ای آماده کنید که مثل آبنبات به راحتی خورده نشود.
خوب است بدانید غلات سرشار از آهن اضافی و دیگر مواد معدنی و ویتامین‌ها می باشد که برای سلامت کودک بسیار مناسب می باشد.

شیر یک غذای سالم برای کودک شما

شیر یک منبع خوب و مناسب از کلسیم، ویتامین D و پروتئین برای کودکان می باشد و باید به عنوان جزئی از وعده غذایی هر کودک قرار بگیرد. مگر اینکه کودک به شیر حساسیت داشته باشد. در اصل بسته به میزان سن، کودکان باید روزانه بین دو تا چهار لیوان شیر (ترجیحاً شیر کم‌چرب) را مصرف کنند. به خصوص اگر مواد غذایی دیگری که دارای کلسیم باشد را نمی‌خورند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی چربی نسبتاً بالایی دارد. اما بیشتر آن چربی‌های غیراشباع هستند (مونو و پلی) و بهتر از اسیدهای چرب اشباعی می باشند که در بسیاری از مواد غذایی چرب وجود دارند. می توان گفت بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین می باشد.

تخم مرغ یک غذای سالم برای کودک

می توان گفت تخم‌مرغ‌ها منبع مناسبی از پروتئین هستند، دارای کمی آهن و بسیاری ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی دیگری نیز می باشند. دارای کلسترول هم هستند. اما اسیدهای چرب اشباع زیادی را در خود ندارند. بهتر است به کودکان خود یک روز در میان یک عدد تخم مرغ بدهید. چرا که به عنوان یک غذای سالم برای کودک شما شناخته شده است.

غذای سالم برای کودک

سبزی‌های تازه

حتمٱ باید در سبد غذایی کودکتان سبزی‌ تازه وجود داشته باشد چرا که جزء بهترین غذاها برای کودکان هستند. کودکان می توانند از سبزی هایی که علاقه دارند، استفاده کنند و لازم نیست حتمٱ تمام سبزی ها را بخورند. بهتر است کودک خود را از سنین پایین با انواع سبزیجات آشنا کنید.

ماهی تن یک غذای سالم برای کودک شما

خوب است بدانید که خوردن ماهی برای کودکان بسیار مفید می باشد و شما می توانید به کودک خود ماهی تن نیز بدهید. چون که ماهی تن سرشار از پروتئین بوده و اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ و نیز بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را می تواند تامین کند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان به خاطر سرشار بودن از فیبر و منبعی غنی از آهن برای کودکان بسیار مناسب می باشد. همچنین مقدار زیادی ویتامین E، منیزیم، فسفر، روی و فولات نیز در خود دارد. درست است که حاوی اسیدهای چرب غیراشباع می‌باشد، اما آن‌ها چربی‌های خوبی برای بدن کودکان می باشند.

جوی دو سر

خیلی از کودکان علاقه ایی به خوردن جوی دو سر نشان نمی دهند. چون که با نان سفید و دیگر دانه‌های اصلاح‌ شده بزرگ شده اند. ولی بهتر است بدانید که جو دوسر به عنوان یک غذای سالم برای کودک بسیار پر اهمیت می باشد. همچنین خوب است بدانید که جوی دو سر یک ماده غذایی غنی از فیبر بوده و مثل اکثر مواد غذایی دارای غلات کامل است که می تواند، برای کودک شما بسیار مفید هم باشد. شما می توانید کلوچه هایی که با ترکیب جو دوسر آماده شده است را به کودک خود بدهید یا غذاهایی که دارای ترکیب جو دوسر است به کودک خود داده تا میل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *