درمان, درمان و رفع خشکی مو, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت, نرم کننده مو

نرم شدن موها | چگونه می توان به نرمی موها کمک کرد؟

عرق شش گیاه ترکیبی ضد اعتیاد
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه نرم شدن موها با روش های طبیعی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون فرابکر با بو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آرگان پرس سرد” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%b3%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”خاک رس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d8%b1%d8%b3/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

همه ما موهای نرم و درخشان را دوست داریم و با دیدن موهای نرم خود به نهایت خوشحالی می رسیم. با این حال، سبک زندگی می تواند بهترین حالت را برای موها به ارمغان بیاورد. زبر شدن مو به دلایلی چون: افزایش سن، عادات شیوه زندگی و چند تکنیک ضعیف مراقبت از مو بستگی دارد. بسیاری از موارد می تواند به کوتیکول های موی ظریف شما آسیب برساند.

با گذشت زمان، روغن های طبیعی ممکن است از موهای شما جدا شوند و این امر می تواند منجر به خشکی مو شود. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید به موهای خشک و شکننده خود عادت کنید چون این خشکی و شکنندگی قابل درمان است.

نرم شدن موها

آیا موهای خشک و درشت را می توان با داروهای خانگی درمان کرد؟

بله، نرم کردن موهای خشک و درشت را می توان با داروهای خانگی درمان کرد. تنها چیزی که شما نیاز دارید ترکیبی از مواد مرطوب کننده و عادات سالم مراقبت از مو است. ما در این متن راهکارها و مراحل را به شما آموزش می دهیم که می توانید به راحتی به کارهای روزمره خود اضافه کنید و موی خود را نرم کنید.

نوع موهای خود را بشناسید. یکی از مهمترین مراحل درمان خانگی مو شناخت نوع موی شما است. برای موهای خشک و درشت مطمئناً می توانید از TLC استفاده کنند، اما موهای صاف ممکن است در مقایسه با موهای فرفری به روغن زیادی احتیاج نداشته باشند. این به این دلیل است که روغن های طبیعی پوست سر به آسانی از طریق کوتیکول حرکت می کنند و موهای شما صاف تر است.

اگرچه ممکن است اکنون نوع موهای خود را بشناسید، اما با افزایش سن به دلیل کاهش تولید روغن طبیعی می تواند تغییر کند. موهای شما نیز ممکن است بر اساس آب و هوایی که در آن زندگی می کنید و فصل که در آن هستید متفاوت باشد.

روغن نارگیل برای نرم شدن موها

روغن نارگیل به طور فزاینده ای در بسیاری از محصولات زیبایی دیده می شود. روغن نارگیل می تواند برای خشکی پوست مفید باشد، اما می توان از آن برای نرم کردن موهای نیز استفاده کرد.

روغن نارگیل به خودی خود می تواند به عمق پوست نفوذ کند. برخی از این اثرات مشابه ممکن است در ساقه مو مشاهده شود.

همچنین می توانید به دنبال محصولاتی باشید که قبلاً با روغن نارگیل آغشته شده اند، یا می توانید روغن خالص را بعد از شامپو زدن روی موهای خود بمالید. اگر دیدید موهایتان بسیار چرب شدند، سعی کنید فقط روی انتهای موهای خود تمرکز کنید و یک روز در میان از روغن استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل تأثیرات آن بر سلامت داخلی به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، اما تحقیقات در مورد نقش آن در مراقبت از مو نیز در حال برسی است. تصور می شود که روغن زیتون می تواند به عنوان یک مانع در برابر آب عمل کند که می تواند از کشیده شدن مولکول های آب و آسیب به کوتیکول جلوگیری کند.

نکته منفی این است که این نوع مانع همچنین می تواند موهای شما را چرب کند. پس برای نتیجه بهتر، هفته ای یکبار مقدار کمی روغن زیتون را در یک لایه نازک و یکنواخت در انتهای موهای خود بمالید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون مالشی اصل در دکتر اویل[/info_box]

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون فرابکر بی بو در دکتر اویل [/info_box]

روغن آرگان

این روغن که از عصاره میوه آرگان مراکشی گرفته شده است، به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی اش معروف است. در حالی که تحقیقات مربوط به روغن آرگان و منبع مراقبت از مو وجود ندارد، اما این درمان نیز می تواند به شما کمک کند.

تولید کنندگان لوازم آرایشی روغن را به: شامپوها، نرم کننده ها و درمان های متعدد اضافه کرده اند، اما موهای بسیار خشک ممکن است بیشتر از روغن آرگان خالص سود ببرند. به علاوه، شما مجبور نخواهید بود با مواد شیمیایی یا سایر افزودنی های ناخواسته برخورد کنید. همانند روغن زیتون، در یک لایه یکنواخت استفاده کنید.

استفاده از ماسک مو برای نرم شدن موها

روغن های گیاهی می توانند روشی موثر برای افزودن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک باشند. اما اگر ترجیح می دهید با روغن های خالص سر و کار نداشته باشید، می توانید به جای آن به دنبال یک ماسک موی آماده باشید.

ماسک مو که به صورت هفتگی استفاده می شود، می تواند به موهای شما کمک کند تا رطوبت موهای نرمتر را در طول زمان به طور موثر جذب کند. بعد از شامپو زدن روی موهای مرطوب توجه داشته باشید موی مرطوب نه خیس بمالید، سپس بعد از ۵ دقیقه آبکشی کنید.

رس بنتونیت

رس بنتونیت یک ماده مشتق شده از آتشفشان است که به طور سنتی برای بیماریهای گوارشی استفاده می شود. همچنین گاهی اوقات برای مشکلات پوستی مانند: خشکی، اگزما و نیش حشرات استفاده می شود.

تحقیقات در مورد اثرات احتمالی رس بنتونیت برای موهای شما در حال انجام است، اگرچه بیشتر مطالعات مرتبط بر روی حیوانات متمرکز شده است. طرفداران بر این باورند که خاک رس می تواند موهای شما را تمیز کرده و سطح رطوبت را نیز متعادل کند. حتی ممکن است به درمان شوره سر کمک کند.

برای استفاده از رس بنتونیت برای موهای خود:

مقداری خاک رس بنتونیت تهیه کنید. قسمت مساوی خاک رس را با آب یا سرکه ترکیب کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود. همانند ماسک مو خریداری شده در فروشگاه آن استفاده کنید و بعد از ۵ دقیقه زیر دوش قرار گیرید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید خاک رس مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

با آب داغ موها را شستشو ندهید.

آب داغ می تواند به موهای خشک و کدر آسیب برساند. به جای آن آب ولرم را انتخاب کنید. پس از آب داغ استفاده نکنید.

نرم شدن موها با شستشو استراتژیکی

اگر پوست سر چرب دارید، باز هم باید موهای خود را به طور مرتب بشویید. اگرچه برای درمان خشکی و چربی هر دو، ممکن است لازم باشد از استراتژی متفاوتی استفاده کنید.

سعی کنید پوست سر خود را با شامپو بشویید و سپس فقط انتهای موی خود را نرم کنید. این می تواند به کاهش هر دو چربی اضافی در بالای موهای شما کمک کند و بقیه تارهای مو را نرم کند.

فقط در مواقع لزوم موها را بشویید.

در سنین جوانی به ما آموخته اند که هر روز موهای خود را با شامپو بشوییم. اما با افزایش سن، موهای شما تغییر می کند و ممکن است به هر حال نیازی به شامپوهای روزانه نداشته باشید. در حقیقت، افرادی که موهای بسیار خشکی دارند ممکن است در بهترین حالت به شامپوهای هفتگی نیاز پیدا کنند. از طرف دیگر، اگر پوست سر شما چرب تر از انتهای آن است، ممکن است لازم باشد موهای خود را یک روز در میان بشویید.

همچنین می توانید در صورت نیاز از شامپوی خشک استفاده کنید. این کار به حذف روغن و کثیفی بدون از بین بردن رطوبت کمک می کند.

با ابزارهای گرم کننده به راحتی کار کنید.

سشوار، اتوی فر و اتوی صاف از جمله لوازم اصلی بسیاری از مدل موها هستند. با این حال، گرمای طولانی مدت و زیاد می تواند حباب هایی در کوتیکول مو ایجاد کند که منجر به آسیب مو می شود و در نتیجه موها می شکنند. اگر باید از ابزارهای گرم کننده استفاده کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از هر بار استفاده از یک محافظ حرارتی استفاده کنید.
  • از کمترین درجه حرارت ممکن استفاده کنید.
  • هرگز روی موهای بسیار مرطوب استفاده نکنید، بگذارید ابتدا موهایتان کمی در هوا خشک شود.
  • استراحت های هفتگی را برای کمک به بهبود موهای خود انجام دهید.

از مدل موهای خاص خودداری کنید.

لوازم جانبی مو می تواند راهی سرگرم کننده و آسان برای تغییر ظاهر شما باشد. برخی از لوازم جانبی، مانند :نوارهای کش دار، حتی هنگام کار یا ورزش کردن ضروری هستند. اما با گذشت زمان، عمل کشش و سفت شدن این مدل موها می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند. این می تواند منجر به خشکی و حتی ریزش مو شود.

درمان مو در نرم شدن موها

هنگامی که از درمان موی با کیفیتی استفاده می کنید، چه رنگ آمیزی باشد، چه رنگ مو، چه شستشو و شل کننده، نتایج می تواند اعتیاد آور باشد. حتی ممکن است وسوسه شوید که بعد از چند هفته درمان دیگری را انجام دهید.

درمان های حرفه ای مو حتی می تواند موهای شما را نرم و براق کند، اما بسیاری از اثرات آن موقتی است. در اصل هر درمان شیمیایی می تواند پس از مدتی موها را خشک و به موهای شما آسیب برساند.

بهترین گزینه این است که درمان ها را با حداقل ۶ هفته در بین هر جلسه آسان انجام دهید.

وقت لازم است.

برای یافتن محصولاتی که موهای نرمی را که به دنبال آن هستید به شما ارائه دهد‌، زمان و آزمایش لازم است. داروهای فوق می توانند به مرور زمان به نرم شدن موهای شما کمک کنند. در حالی که ماسک مو یا روغن گیاهی می تواند نرمی فوری را ارائه دهد، اثرات آن پس از چند روز از بین می رود تا زمانی که مجدداً آن را اعمال کنید.

تغییرات دیگر در روال معمول شما بیشتر طول می کشد تا موهای شما را تحت تأثیر قرار دهد. بسته به میزان خشکی یا آسیب، ممکن است چند هفته طول بکشد.

کلام آخر

اگر علیرغم داروهای فوق موهای شما همچنان بیش از حد خشک است، به پزشک خود مراجعه کنید. خشکی زیاد که با عادات زندگی سالم خود اصلاح نمی شود می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند کمبودهای تغذیه ای باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *