سبک زندگی, طب سنتی, نسخه های گیاهی

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم
3.9/5 - (49 امتیاز)

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم چیست؟ در گفتگوی صمیمانه ای با دکتر ایرینا بابنکو، از بهترین دکتر های زنان در اروپا، روغن سیاهدانه را مورد مطالعه قرار داده ایم:

با ایجاد فشار سرد در سیاه دانه، روغنی از آن استخراج می شود که به روغن سیاه دانه مشهور است. این روغن بسیار قوی می باشد چرا که حدود ۱۰۰ ترکیب شیمیایی فعال، با خواص دارویی به همراه دارد و می توان حتی برای زیبایی پوست و مو نیز از این ماده ارزشمند استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم در مورد خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم صحبت کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم

با انجام‌ بررسی هاي علمی، ثابت شده است که اغلب بیماریها از جمله: آلرژی، آرتریت، عفونت های مخمری، التهاب، فشار خون، دیابت، مشکلات زنان مانند: فیبروم، کیست تخمدان و قاعدگی نامنظم با استفاده از روغن سیاه دانه رفع می شود. این روغن در برابر تومورهای خوش خیم و سرطانی بسیار قدرتمند عمل می کند.

دکتر ایرینا بابنکو

دکتر ایرینا بابنکو

ترکیبات اصلی و شیمیایی موجود در این روغن، شامل: تیموکینون، تیموهیدروکینون و تیمول است. تیموکینون دارای خواص: آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد سرطانی است.

چنانچه بانوانی که برای باردار شدن مشکل دارند، لازم است در ترکیب رژیم غذایی خود از منابع غذایی غنی از آنتی اکسیدان استفاده کنند. آنتی اکسیدان ها با وجود رادیکال های آزاد، از اکسیژن بهره می برند و سلول های سالم را نابود می کند.

انجام این کار موجب عملکرد غلط آنها می شود. وجود رادیکالهای آزاد و اضافی در بدن، یکی از عوامل اصلی بیماریها از جمله ناباروری است.

شما با خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم، برای مبارزه با رادیکال های آزاد اکسیژن زا در بدن می توانید به درمان ناباروری کمک کرده و حس مادر شدن را تجربه کنید.

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم:

تنظیم قاعدگی

استفاده از این روغن باعث منظم شدن قاعدگی می شود. چنانچه شما جز افرادی هستید که دچار قاعدگی های نامنظم هستند، باید بدانید که علت آن PCOS یا کیست تخمدان است. با استفاده از خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم، دیگر می توانید روند قاعدگی خود را طبیعی و منظم کنید.

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم

درمان التهاب رحم

با استفاده از خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم، شما دیگر التهاب رحم خود را می توانید به راحتی رفع کنید. ایجاد تورم دلیل اصلی اختلالات بدن، مثل مشکلات ناباروری است. با به وجود آمدن التهاب بیش از حد در بدن، بارداری شیمیایی و نهایتاً سقط جنین اتفاق می افتد.

با استفاده از روغن سیاه دانه می توان التهابات ایجاد شده در مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک، کسانی که دارای کیست تخمدان و فیبروم هستند را  کمتر کنید.

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم: بهبود جریان خون در رحم

با استفاده از خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم، جریان خون به رحم بیشتر می شود. با تحریک شدن جریان خون به رحم توسط سیاهدانه، خون که غنی از مواد مغذی و سالم است به تخمدان ها، لوله های فالوپ و رحم می رسد.

به این ترتیب عملکرد رحم بهتر و شما به راحتی باردار می شوید.

باید بدانید که روغن سیاه دانه، برای فیبروم های کوچک کننده مناسب هستند. خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم و نحوه استفاده از این روغن برای کوچک کردن فیبروم ها و بروز انسداد لوله های فالوپ کمک شایانی را می نماید.

مصرف روغن سیاه دانه باعث تحریک جریان خون شده و در نتیجه موجب رفع و مسدود کردن لوله های فالوپ می شود. با انجام دادن ماساژ، آن هم هر روز بر روی شکم، گرم شدن برای رفع انسداد لوله های فالوپ معجزه می کند.

چگونه درمان کیست تخمدان انجام می شود؟

وجود کیست در تخمدان‌ها یکی از علل مهم ناباروی می باشد. با استفاده روغن سیاه دانه می توانید کیست تخمدان را درمان کنید. این روغن خاصیت ضد توموری داشته و موجب کم شدن میزان کیست در تخمدان می شود.

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم

چگونه از روغن سیاه دانه برای درمان رحم استفاده کنیم؟

لازم است در ابتدا روغن را گرم کنید. ¼ فنجان روغن سیاه دانه کافی است. ابتدا باید پارچه پنبه ای یا پشمی را به روغن آغشته کنید، سپس آن را فشار دهید تا روغن اضافه خارج شود. دراز بکشید و پارچه پنبه ای آغشته را در قسمت پایین شکم خود در بالای رحم قرار دهید. کافیست که یک شب بگذرد (مطمئن شوید که یک حوله قدیمی روی تخت باشد تا ملحفه های شما در اثر روغن، لکه دار نشوند.

نکته:

شما با استفاده کردن از یک پد گرمکن از جنس پنبه به جذب بیشتر روغن می توانید کمک کنید.

استفاده از یک ترکیب معطر و اضافه کردن روغن سیاه دانه بهتر است. با تهیه یک بطری قطره چکان ۲ لیتری این کار را انجام دهید. مثلاً به ازای ۱ اونس روغن سیاه دانه، ۳ قطره اسانس شمعدانی یا گل مریم گلی یا اسطوخودوس و ترنج به آن‌ این کار را انجام دهید.

بعد از آن، دیگر کافیست در بطری بسته باشد و کمی آن را تکان دهید. در طی روز یک بار ماساژ روی شکم کافی است.

برای اینکه از خالص بودن روغن سیاه دانه مطمئن باشید، روغن سیاه دانه خالص با کیفیت بالا را به منظور استعمال خارجی بخرید. در میان مارکهای تجاری مورد اعتماد، روغن سیاه دانه های با مارک دکتر اویل محصولی با کیفیت است.

قبل از اینکه از روغن سیاه دانه استفاده کنید با پزشک خود مشورت نمایید. البته، زنان باردار و شیرده از مصرف هرگونه دارو بدون نظر پزشک باید خودداری کنند چون ممکن است دچار فشار خون پایین، دیابت یا اختلال و خونریزی شوند.

برای بکاربردن این روغن به طور موضعی، ابتدا یک تست موضعی روی بازو خود انجام دهید تا از عدم واکنش روغن در بدن اطمینان حاصل کنید. شما می توانید مقداری روغن به مچ داخلی یا آرنج خود بمالید و در طی یک ساعت اگر خارش، قرمزی یا بثورات جلدی در آن نواحی پدیدار شد، از استفاده آن خوداری کنید. چرا که استفاده از این روغن برای شما خطرناک خواهد بود.

نتیجه گیری

همان گونه در در مطالب بالا ذکر شد روغن سیاه دانه با انجام‌ ماساژ در نواحی شکمی در کاهش و رفع فیبروم ها و کیست های رحمی جلوگیری می کند و یکی از عوامل پیش گیری کننده در ایجاد کیست رحمی می باشد.

خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم

تاثیر سیاه دانه در تخمک یک تأثیر قطعی نیست یعنی شبیه به استفاده از دارو‌های شیمیایی نمی‌توانید به این مورد امید قطعی داشته باشید. با این حال خواصی که در سیاه دانه است در علم طب سنتی و همچنین علم پزشکی مدرن، ثابت شده است.

برخی لابراتور‌های دارویی، مکمل‌ یا روغن هایی با استفاده از سیاه دانه، تولید می‌کنند که در داروخانه‌ها در دسترس می‌باشد. با این حال اگر خانمی برای بارداری خود به مشکلاتی بر خورده و احساس می‌کند اختلالاتی در بدن او بوجود آمده است باید در اسرع وقت به یک پزشک متخصص مراجعه نمایند.

برای بارداری فاکتور‌های بسیاری دخیل هستند که تنها پزشک می‌تواند از عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شود. تأثیر سیاه دانه در تخمک هم از این جهت است و به کمبود آهن و فولیک اسید در بدن نیز کمک می‌کند.

شما می توانید این روغن را بصورت انلاین از عطارچیان تهیه کنید. کلیک کنید

خرید روغن سیاهدانه خالص

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *