طب سنتی, غذاها

چگونه روغن طبیعی زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

روغن طبیعی زیتون اصل
این پست چقدر براتون مفید بود؟

روغن های طبیعی یکی از نعمت هایی هستند که خداوند متعال برایمان در  میوه ها، حیوانات و گیاهان قرار داده تا آن را استخراج کرده و برای سلامت بدن خود از آنها استفاده نماییم. یکی از آن نعمت ها زیتون و روغن طبیعی زیتون می باشد. در این مطلب می خواهیم در رابطه با اصل و تقلبی بودن روغن زیتون صحبت نماییم و ببینیم که چگونه می توان اصل یا تقلبی بودن روغن زیتون را تشخیص داد. جهت خرید عرق برگ زیتون به لینک مربوطه مراجعه کنید. عطاری همراه همیشگی شما!

روغن طبیعی زیتون اصلروش تشخیص روغن طبیعی زیتون

روش های مختلفی برای تشخیص دادن روغن زیتون اصل با تقلبی وجود دارد که به چند مورد از این روش ها خواهیم پرداخت.

روش اول

برای اینکه بتوان روغن طبیعی زیتون را تشخیص دهیم کافی است به بوی آن توجه نمود. بویی که روغن زیتون دارد شبیه بوی علف تازه، سیب و گوجه فرنگی می باشد

روش دوم

به رنگ آن باید توجه نمود باید گفت روغن طبیعی و اصل دارای رنگ زرد یا زرد مایل به سبز می باشد.

نکته

این دو روش هم ممکن است تقلب در آن ایجاد گردد و از طریق اسانس یا رنگ شبیه روغن زیتون اصل گردد.

روش سوم

می توانید یک قاشق روغن زیتون را در دهان ریخته و در هان خود بچرخانید و بعد به همراه هوا آن را ببلعید وقتی این کار را انجام دادید در ته گلوی خود احساس تیزی، تلخی و تندی شدید می کنید که حتی ممکن است باعث سرفه نیز گردد اما به سرعت این مزه ها برطرف شده و یک مزه بسیار خوب که انگار خوشمزه ترین غذای دنیا را میل نموده اید را احساس می کنید.

روغن طبیعی زیتون را چگونه می توان تهیه نمود؟

حال که با طریقه شناسایی روغن اصل از تقلبی آشنا شدید بهتر است یک نگاهی هم به تهیه رو‌غن طبیعی بیاندازیم.

برای اینکه بتوان روغن بکر زیتون را بدست آورد بایستی میوه زیتون را حداقل بین ۲۴- ۴۸ ساعت در سبدهایی در ارتفاع ۳۰ سانتی متری قرار داده و به کارخانه منتقل نمود و با عملیاتی که بر روی میوه زیتون صورت می گیرد روغن خالص از آن استخراج می گردد.

همچنین میتوانید روغن زیتون اصل را از سایت دکتر اویل تهیه کنید. این روغن در دسته بندی های روغن زیتون مالشی، روغن زیتون بی بو و روغن زیتون با بو اصل در دسترس شما عزیزان است.

روغن طبیعی زیتون اصلآیا روغن طبیعی زیتون مناسب سرخ کردنی می باشند؟

در جواب این سوال باید گفت بهترین نوع روغن برای سرخ کمردنی روغن زیتون می باشد اما به شرطی که حرارت آن کم بوده و مدت سرخ نمودن نیز طولانی باشد.

به چه علت دچار کپک زدگی و کهنگی می گردد؟

وقتی در نحوه نگاهداری کردن از زیتون بی دقتی صورت بگیرد و یا ریختن زیتون درون گونی و نگداری آن در مدت طولانی باعث ایجاد کپک، بد بو شدن، و کهنگی می گردد.

در اتمام ختامه این مطلب بهتر است این را اضافه نماییم که روغن طبیعی زیتون از هر لحاظی برای سلامت جسم و جان ما پر فایده و پر از خواص موثر می باشد.

این روغن طبیعی را می توان در انواع صابون‌ها، شامپو، لوسیون، کرم و… نیز استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *