طب سنتی, مراقبت و سلامتی

گیاهان دارویی پرطرفدار برای رفع انواع مشکلات و بیماری ها

گیاهان دارویی پرطرفدار برای رفع انواع مشکلات و بیماری ها
این پست چقدر براتون مفید بود؟

هر انسانی ممکن است دچار مشکلات جسمی و روحی شود که برای درمان آن احتیاج به مصرف دارو داشته باشد. چه بهتر که به جای استفاده از داروهای شیمیایی به سراغ مصرف گیاهان دارویی برویم و از آنها برای درمان مشکلات و بیماری های خود استفاده نماییم. در اینجا می خواهیم بهترین گیاهان دارویی پرطرفدار به همراه خواصشان را نام ببریم پس با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

شما می توانید به مراجعه به عطاری، انواع ادویه ها و عرقیات و حبوبات را با قیمت مناسب تهیه کنید. انواع شیرین کننده ها و ادویه های ترکیبی به همراه انواع نمک ها را اینجا ببینید. مقایسه کنید.

گیاهان دارویی پرطرفدار برای رفع انواع مشکلات و بیماری ها

سابقه استفاده از گیاهان دارویی به چه زمانی بر می گردد؟

سابقه گیاهان دارویی به همان ابتدای زیست انسان بر می گردد. زمانی که هیچ گونه علمی وجود نداشته و انسانها از تجربه و تفکر خود برای بهبود و مداوای حالشان استفاده می کردند گاهی نیز پیش می آمد که اشتباه کنند اما به مرور توانستند گیاهانی که با بدن انسان تطابق و باعث درمان برخی بیماری ها می شوند را بشناسند. اما امروزه با پیشرفت های که در علم گیاهان دارویی صورت گرفته این موضوع بر همگان ثابت شده است که گیاهان دارویی بسیار می توانند برای بدن انسان مفید و مناسب باشند.

انواع گیاهان دارویی پرطرفدار

گیاه بابونه

نام این گیاه را بارها شنیده اید اما شاید با خواص دارویی و درمانیش آشناییتی نداشته باشید. به دلیل ویژگی های ضد تحریک کنندگی، ضد اسهال، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد اضطراب، ضد اسپاسم و ضد سرطانی که دارد می تواند به سلامت و بهبود بیماری های انسان چه جسمی و چه روانی کمک بسزایی نماید. همچنین گیاه بابونه برای درمان: سردرد، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و … نیز مفید می باشد.

گیاهان دارویی پرطرفدار برای رفع انواع مشکلات و بیماری ها

گیاه گل گاوزبان

یکی دیگر از گیاهان دارویی پرطرفدار گیاه گل گاوزبان است. شاید بارها شنیده باشید که وقتی کسی اعصابش مخشوش، اضطراب و استرس دارد دم نوش گل گاوزبان به او پیشنهاد می شود چرا که خاصیت آرام بخشی داشته و استرس و اضطراب را از فرد دور می سازد. همچنین دارای خواص: تصفیه خون، ادرار آور، تقویت کلیه، درمان سرماخوردگی، تنظیم ضربان قلب و … است.

گیاه رزماری

این گیاه دارای کارنوزول، رزمارینیک و آنتی اکسیدان بوده که خواص ضد عفونی، ضد التهابی و ضد سرطانی را به همراه دارد.
این گیاه را می توان بسته به نیاز به صورت موضعی و یا خوراکی مصرف نمود و از خواص بینظیرش که شامل: بهبود حافظه، درمان استرس و اضطراب، تحریک رشد مو، درمان درد مفاصل، بهبود گوارش، تقویت سلامت قلب، پیشگیری از سرطان و … می شود بهره برد.
همچنین می توان در تهیه انواع سوپ، انواع ساندویج، سالاد ها و سایر غذاهای دیگر از رزماری استفاده نمود.

گیاه آویشن

از گیاهان دارویی پرخاصیت بوده و برای درمان بیماری و مشکلاتی همچون: سردرد، سرفه، سرخک، تشنج، افسردگی، کاهش فشار خون، کاهش چربی خون، تقویت بینایی، کاهش ریزش مو و … مناسب می باشد.
گیاه آویشن را می توان همچون: جوشانده، دم نوش، عرق آویشن، روغن آویشن، صابون برای درمان بیماری و مشکلات خود استفاده نمود.

گیاه جینسینگ

نام این گیاه را بارها در فیلم های کره ایی شنیده اید که برای درمان بیماریهای خود استفاده می نمودند. از تمام اجزای این گیاه برای درمان بیماری و مشکلات می توان بهره برد.

از خواص گیاه جنسینگ می توان به این موارد اشاره نمود:

خواب آور، ضد استرس و اضطراب، درمان التهاب، کاهش سطح خون، درمان ناباروری و … .

گیاه نعناع

گیاه نعناع نیز جزو گیاهان دارویی پرطرفدار در طب سنتی به شمار می رود. از نعناع، عرق نعناع ، دم نوش، جوشانده و روغن نعنا بدست می آید و می توان هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی از آن بهره برد. از خواص این گیاه دارویی می توان به این موارد اشاره نمود: مناسب تنظیم قاعدگی بوده، درد قاعدگی را تا حد ممکن کاهش می دهد، رفع سردرد، تنظیم سیستم گوارشی بدن، ادرار آور، ضد انقباض عضلانی، کاهش وزن و … .

گیاه پونه

این گیاه نیز در طب سنتی کاربرد فراوانی داشته و می توان برای درمان برخی از بیماریها و مشکلات پوست و مو از آن استفاده کرد.
از خواص گیاه پونه می توان به این موارد اشاره نمود:
باعث درمان افسردگی می گردد، به بهبود زخم کمک می کند، شپش را درمان می نماید، انگل را ازبین می برد، یبوست را کاهش می دهد، سوختگی را درمان می کند، باعث بهبود خستگی می گردد.

طریقه استفاده گیاهان دارویی پرطرفدار

گیاهان دارویی پرطرفداری که در بالا ذکر نموده ایم را می توان به طرق مختلف استفاده نمود.
شما می توانید از محصولاتی که از این گیاهان بدست می آیند مثل: روغن، عرق و … استفاده کنید یا از گیاه خشک شده آنها جوشانده و دمنوش تهیه و از این طریق از خواصشان بهره ببرید.

چگونه این گیاهان دارویی پرطرفدار را داشته باشیم؟

این گیاهان دارویی را می توان به صورت تازه از طبیعت بدست آورد یا اینکه از طریق عطاری هایی که در سطح شهر وجود دارند و یا عطاری آنلاین خریداری و از خواص بی‌نظیر دارویی و درمانی آنها استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *