نسخه های گیاهی

‌گیاهان مخصوص سرخوشی و شادی

1.7/5 - (3 امتیاز)

‌گیاهان مخصوص سرخوشی و شادی

گیاهان دارای خواص گوناگونی هستند که وجودشان در بدن می تواند باعث سلامتی و تندرستی افراد گردد. همچنین به درمان بسیاری از ناخوشی‌ها و مشکلات کمک به سزایی می‌کنند. حتی می توان گفت، بعضی از این گیاهان می‌توانند احساس آرامش، آسودگی و خوشی را در افراد ایجاد کنند. ترکیبات اصلی این دم نوش ها را: چای سفید، نعناع فلفلی، بادرنجبویه، هل، دارچین و وانیل تشکیل می‌دهند که هر یک از آنها دارای خواص مخصوص به خود هستند و در ترکیب کردن با هم می توان یک نوشیدنی آرام بخش و شادی‌آور را برای خود آماده کرد.

دم نوش های مناسب برای داشتن شادی و آرامش

آرامش

۱_ دم نوش هل

خوردن دم نوش هل باعث می شود، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و همچنین دستگاه گوارشی را نیز آرام می‌کند. به جز این‌ها برای تقویت کردن هوش و باعث افزایش قدرت جنسی مفید نیز است. در طب چینی از هل برای مقابله کردن با مشکلات معده و روده‌ها استفاده می کردند و بسیار مناسب بوده است. استفاده کردن هل به عنوان دمنوش بسیار آرامش بخش است.

۲_ دم نوش دارچین

از خواص دارچین هر چه بگوییم بسیار کم است. این ادویه‌ فوق العاده برای تنظیم کردن قند خون بسیار مفید است و دارای خواص ضد اسپاسمی است. دارچین همچنین خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و انرژی‌تان را زیاد می کند. اگر مشکل نفخ و یا بی‌اشتهایی دارید و اذیت می شوید خوب است که از دم نوش دارچین استفاده کنید.

۳_ دمنوش چای سفید

چای سفید هم مثل چای سبز بدون تخمیر نمی توان تهیه کرد و در مقایسه با آن طعم ملایم‌تری نیز دارد. باید گفت که این چای هم داری خواص زیادی است و برای سلامتی بدن بسیار مفید است. چای سفید باعث کاهش کلسترول و فشارخون می شود، ضد ویروس و ضد باکتری بوده، تقویت‌کننده‌ی لثه است، کاهش‌دهنده‌ی قندخون، ضدسرطان، آرام‌بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله‌کننده با پوکی استخوان و همچنین مبازره کننده با آنفلوانزا نیز می‌باشد. بهتر است این را هم بگوییم که چای سفید یکی از نوشیدنی های مورد علاقه‌ امپراتورهای چینی بوده است.

چای سفید

۴_ دمنوش نعناع فلفلی

باید گفت نعناع فلفلی می تواند تسکین کننده درد بدن و افزایش هوش هم ‌شود. این سبزی معطر را می توان به خوبی با چای (چای سبز و یا سفید) مخلوط کرده و طعم خوب و دلچسبی را  به چای می‌دهد. نعناع باعث تقویت‌کنندگی و نیروبخشی نیز است، به هضم غذا بسیار کمک می کند و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را نیز مورد کنترل قرار می دهد. بهتر است این را هم اضافه کنیم که درد را کاهش می دهد و از حالت تهوع جلوگیری می کند.

۵_دم نوش بادرنجبویه

بادرنجبویه در اصل همان گیاه ملیسا است و برای هضم غذا بسیار مناسب بوده و همچنین اعصاب را نیز آرام می‌کند.

این گیاه را می توان برای تنظیم کردن عملکرد تیروئید نیز مصرف کرد. بادرنجبویه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و دم کرده‌ و یا همان دم نوش این گیاه باعث آرامش‌بخشی است و با اضطراب گرفتن مبارزه می‌کند.

۶_ دمنوش وانیل

به عقیده‌ی پژوهشگران، بو کردن عطر وانیل باعث می‌شود تا مغز امواج آلفا تولید کند تا باعث ایجاد شدن آرامش روحی در فرد می‌شود. این امواج زمانی هم که افراد مدیتیشن کار می‌کنند نیز می تواند تولید ‌شوند.

حالا که در مورد خواص این گیاهان دارویی گفته شد می خواهیم با این مواد یک دم نوش عالی آماده کنیم تا مقداری اعصاب آرامی داشته باشیم.

 

اعصاب آرام

مواد لازم برای داشتن «مقداری» اعصاب آرام:

چای سفید: ۳ قاشق چای‌خوری _  نعناع فلفلی: ۲ قاشق چای‌خوری _  بادرنجبویه: ۲ قاشق چای‌خوری _ هل: ۵ حبه شکسته شده _ چوب دارچین: یک چهارم _  عصاره‌ی وانیل: ۴ قطره (پودر وانیل نصف قاشق) _ آب جوش: ۲ فنجان.

روش تهیه دم نوش آرامش بخش:

برای تهیه‌ی کردن این دمنوش فوق العاده می توانید موادی که در بالا ذکر شده را با هم مخلوط کرده و سپس دو فنجان آب جوش را روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دم بکشد. بعد دمنوش‌ آماده شده را از صافی رد کرده و نسبت به میل خود با عسل و یا شیره‌ی استویا شیرین کنید و مورد مصرف قرار دهید.

نسخه‌ی گیاهی برای سرخوشی

عطار فرانسوی، آقای موریس مسگه برای همه‌ی کسانی که از اضطراب، افسردگی، خستگی و یا داشتن کسالت در رنج هستند یک پیشنهاد ویژه دارد. دم نوشی که ویژه‌ی آقای مسگه است باعث ایجاد؛ تقویت سیستم قلبی، سیستم ایمنی و دستگاه گوارش می‌شود.

مواد لازم و طرز تهیه دم نوش مسگه:

احتیاج به یک لیتر آب و دو نوک انگشت از چهار گیاه شاه‌پسند، نعناع، زیرفون و بابونه نیاز است. فقط کافی است دو نوک انگشت از هر یک از گیاهانی که در سطر بالا ذکر شد را داخل یک لیتر آب جوش به مدت حدود ۱۰ دقیقه بگذارید تا دم بیاید. استفاده از این دم نوش بی نظیر باعث می شود اعصابتان آرام باشد و تنشی که در روز داشته اید کم شود و احساس راحتی فکر داشته باشید.

سرخوش

 گیاه شاه پسند و آرامش

این گیاه خواص فوق‌العاده‌ عالی دارد. باعث تسکین دستگاه گوارش می شود و وقتی که  در یک روز کلی از مغزتان کار کشیدید خوردن این گیاه باعث می شود، انرژی از دست رفته خود را جبران کرده و بدست بیاورید. درخت زیرفون و بابونه هم برای سیستم عصبی بسیار عالی است. این دو گیاه برای پیشگیری و مقابله با بی‌خوابی، اضطراب و نگرانی بسیار مفید است. این دمنوش ها باعث می‌شوند که شما بتوانید دنیای اطرافتان را رنگی ببینید و از دل‌مردگی و بی حسی دوری کنید و آنها را کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *